میکامال در خط مقدم مبارزه با کرونا

میکامال در خط مقدم مبارزه با کرونا

میکامال در خط مقدم مبارزه با کرونا

ضرورت عمل به "مسئولیت اجتماعی سازمانی" حتی قبل از افتتاح مال

میکامال به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی و تجاری نوار شمالی خلیج فارس، همواره وظیفه سنگینی در حوزه مسئولیت اجتماعی بر دوش داشته و به اهمیت و بزرگی این مسئولیت واقف بوده است .

بر این مبنا میکامال همواره و در موقعیت‌های مختلف، تلاش برای تامین نیازهای اجتماعی کیشوندان را فراتر از شرح فعالیتهای خود، در اولویت بالایی قرار داده و برای تامین و تحقق آنها تلاش کرده است .

با آغاز شیوع ویروس هولناک کرونا در کشور، میکامال در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف کمک به شهروندان برای مبارزه با این بیماری، برنامه‌هایی را به فوریت و هماهنگ با پروتکل‌های بهداشتی و سیاست‌های سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار خود قرار داد .

ایجاد ستاد مبارزه با کرونا از روزهای نخست شیوع بیماری در راستای کمک به سازمان منطقه آزاد و شبکه بهداشتی و درمانی کیش از نخستین اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت تا مدیریت فعالیتهای میکامال در این حوزه را به صورت متمرکز بر عهده گیردکه تا کنون نزدیک به ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال در این جهت از طرف این ستاد هزینه شده.

مجموعه اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی‌های مرتبط در دفاتر میکامال و پارس میکا کیش و همچنین در سایت ساختمانی در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آنها عبارت بود از "برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی برای تمام کارگران ایرانی و غیرایرانی سایت به زبان های فارسی، انگلیسی و هندی از طریق شبکه های ارتباطی درون شرکت، توزیع مواد ضد عفونی کننده و شوینده بین تمام کارگران، ضد عفونی کردن محل اقامت و تمام لوازم کارگران به صورت مداوم و روزانه، توزیع ژل ضد عفونی کننده، ماسک صورت و دستکش یکبار مصرف بین تمام کارکنان، دور کاری افراد مسن و مستعد بیماری، ضد عفونی کردن تمام سطوح مورد استفاده مشترک ٬ ایجاد شرایط دورکاری و لغو سفرهای کاری کارمندان ".

نتیجه این برنامه‌ها عدم مشاهده مورد مشکوکی از ابتلا به این بیماری بین پرسنل میکا تا کنون علیرغم ادامه فعالیت‌ها در این مجموعه بوده است .

اجرای دقیق و مسئولانه استانداردهای بهداشتی در میکامال به نحوی بود که در نیمه اسفندماه سال گذشته، وقتی کنسول سفارت هند آقای Uday Ogle با دعوت مدیریت میکا از کمپ محل اقامت و سایت ساختمانی میکا مال بازدید کرد، مراتب خرسندی و قدردانی خود و کشور متبوعش را از اقدامات مسئولانه میکامال به مدیران مجموعه ابلاغ و در صفحه تویتر وزیر امور خارجه هند در مورد سلامت اتباع آن کشور در جزیره کیش ایران اطلاع رسانی شد.

این اما فقط بخشی از فعالیت‌های میکامال پس از شیوع کرونا بود. میکامال در ابعادی بزرگتر، همه کیشوندان را خانواده خود می‌داند و در برابر سلامت آنها احساس مسئولیت می‌کند. احساس مسئولیتی که باعث شد میکامال میاندار میدانی شود که هدف آن تامین دارو و اقلام بهداشتی و پزشکی برای کیشوندان و مراکز درمانی جزیره کیش بود و هست .

به همت میکامال و بخش عمده‌ای از فعالان اقتصادی کیش در ستاد مبارزه با کرونا، اقلام دارویی و پزشکی مورد نیاز در جزیره کیش برای مبارزه با کرونا به ارزش بیش از ده میلیارد ریال تهیه و به مرکز بهداشت و بیمارستان کیش تحویل شد تا "در کنار هم بودنِ ما" فقط یک شعار نباشد . این اقلام شامل تعداد زیادی ماسک N۹۵ از شرکت ۳ M ٬ گان ٬ دستگاه تب سنج ٬داروهای مورد نیاز ضد ویروس و... طبق سفارش پزشکان تهیه و در اختیار مسئولین بیمارستان و درمانگاه کیش برای توزیع قرار گرفت .

اما یکی از مهمترین اقدامات میکامال برای حفظ سلامت و تجهیز شبکه درمان جزیره کیش، خرید دستگاه تست کرونا PCR۹۶ با سرعت اعلام نتیجه ۳ساعته بوده است. این دستگاه با کارایی بسیار بالا تنها یک نمونه مشابه در ایران دارد که در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در حال خدمت‌رسانی به بیماران است .

این کار بزرگ در شرایطی انجام می‌شود که تهیه و ارسال اقلام درمانی به دلیل محدودیت‌های مختلف با موانع و دشواری‌های بسیاری روبروست و انجام این فرایند جز با همتی عالی و نگاهی انسانی محقق نمی‌شود. همتی که با عشق به کیش و کیشوندان و اراده‌ای مبتنی بر نگاهی انسانی بر مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، کمبود و فقدان دارو در کشور، موانع انتقال پول و مشکلات ارسال اقلام دارویی فائق خواهد شد تا سلامتی را به کیشوندان هدیه دهد .

میکامال همچنین با هدف تقویت کمپین جهانی "در خانه بمانیم" و برای ترغیب شهروندان به رعایت قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌هایی را با همکاری نهادهای مسئول در کیش تدارک دید که بخشی از آنها به شرح زیر است :

همکاری با سازمان آموزش و پرورش کیش برای ترغیب آموزش آنلاین و ایجاد مسابقه برای تمام مدارس, آموزگاران و دانش آموزان کیش و همچنین مسابقه نقاشی و شعرخوانی با موضوع تقدیر از کادر درمان برای عموم. برای تشویق هرچه بیشترکیشوندان به ماندن در خانه جوایز نقدی میلیونی قابل توجهی برای بیش از ۱۷۰ نفر برنده این مسابقات از طرف میکا مال در نظر گرفته شد.

میکامال همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف افزایش ضریب ایمنی کیشوندان در برابر ویروس کرونا، تامین و تحویل دستگاه های ضدعفونی کننده اتوماتیک را در دستور کار قرار داد. این تونلهای ضد عفونی بر اساس آخرین استانداردها و الزامات حال حاضر دنیا توسط میکامال ساخته شد. تا کنون ۴ تونل ساخته شده که یکی در داخل سایت ساختمانی میکامال برای کارگران ٬ یکی در ورودی فرودگاه کیش ٬ یکی در ورودی بیمارستان کیش و دیگری به صلاحدید سازمان منطقه آزاد کیش در مناطق پر تردد قرار گرفته  و در حال استفاده است .

گفتنی است تمام مراحل ساخت و اماده سازی و حمل، نصب و نگهداری این تونلها توسط تیم میکامال انجام می‌شود. این تونل‌ها دارای سنسور است که با ورود افراد اسپری پاشی آغاز و ۱۵ ثانیه ادامه دارد و در صورت تردد بدون وقفه خواهد بود. هزینه ساخت هر تونل بسته به سایز بین ۱۲ تا ۲۵ میلیون تومان است‌ .

میکامال به مسئولین پزشکی و بهداشتی جزیره این اطمینان را داده که هر دارویی مربوط به بحران کرونا که به تایید پروتکل‌های درمانی ایران برسد و امکان تهیه داخلی آن نباشد، با یاری خدا در اسرع وقت تهیه و در اختیار کادر درمانی قرار خواهد داده شد .

با هم کرونا را شکست خواهیم داد و در کنار هم خواهیم ایستاد و سرفرازی دوباره‌ی کیش را رقم خواهیم زد .

مریم انسان

مدیر تبلیغات و ارتباطات میکامال

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات