بهترین مسیر را با کمک سیستم مسیر‌یاب ایران‌ساخت انتخاب کنید

بهترین مسیر را با کمک سیستم مسیر‌یاب ایران‌ساخت انتخاب کنید

شرکت دانش بنیان گسترش فاوای دانش شهر با طراحی زیرساخت پارسی مپ امکان ارائه مجموعه کاملی از سرویس‌های نقشه و خدمات مکان محور از جمله سرویس‌های آدرس یابی، آدرس یابی معکوس، سرویس‌های نقشه، مسیریابی و تحلیل جغرافیایی را فراهم کرده است.


این شرکت توانسته در این حوزه به تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی مانند تپسی، الوپیک، دیجی کالا و ایساکو خدمات کاملی ارائه دهد. به گفته کاوان صدیقیانی مدیر عامل این شرکت، هرکدام از سرویس‌های پارسی مپ در رقابت با سایر رقبای داخلی و خارجی دارای مزیت‌های رقابتی منحصربه‌فردی است. باکیفیت‌ترین سرویس آدرس یابی و معکوس به زبان فارسی توسط پارسی مپ ارائه می‌شود.


آدرس یابی به معنی تبدیل یک آدرس متنی در زبان طبیعی به یک موقعیت جغرافیایی است و آدرس معکوس به معنی تبدیل یک مکان جغرافیایی به آدرس متنی است که باعث درک بهتر آدرس توسط کاربر می‌شود.


آن‌طور که صدیقیانی می‌گوید: این سرویس‌ها یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها در ارائه خدمات مکان محور مانند حمل‌ونقل، توزیع کالا و امداد و نجات است. هیچ‌کدام از سرویس‌های خارجی تاکنون موفق به ارائه این سرویس‌ها باکیفیت قابل‌رقابت با سامانه پارسی مپ نشده‌اند.


زیرساخت نقشه و اطلاعات مکان محور در این سامانه به‌گونه‌ای طراحی و توسعه داده‌ شده است که امکان سرویس‌دهی به کلیه سامانه‌ها را دارد. سرویس نقشه پارسی مپ می‌تواند به‌ سادگی به‌عنوان یک مولفه در درون دیگر سامانه‌ها بارگذاری شود و امکان به‌کارگیری تمامی سرویس‌های موردنیاز را با حفظ سطوح دسترسی فراهم کند.


این فعال دانش‌بنیانی ادامه می‌دهد: سرویس‌های نقشه این شرکت امکان شخصی‌سازی را برای سامانه‌های میزبان فراهم می‌کند. این سرویس دارای کارایی بالا و قابل رقابت با سامانه‌های خارجی و یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها در ارائه خدمات مکان محور در حوزه‌های گوناگون مانند سیستم‌های خدماتی، کارکردهای شهری و سرویس‌های حمل‌ونقل و لجستیک است.


سرویس تحلیل جغرافیایی (هوش تجاری مکانی) یکی از مولفه‌های اصلی زیرساخت پارسی مپ است. این سرویس اطلاعات لازم برای تحلیل‌های مکانی- زمانی مختلف را از منابع گوناگون دریافت می‌کند و با تفسیر و تحلیل این اطلاعات دانش مفیدی را به‌صورت نقشه‌ها و نمودارهای تحلیلی در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان قرار می‌دهد.


بنا به گفته مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، این سرویس امکان یکپارچگی اطلاعات مکانی را در سطح انباره داده و تبدیل داده‌ها به نمودارها و نقشه‌های تحلیلی را فراهم می‌کند. سرویس تحلیل جغرافیایی می‌تواند نقش موثری در ارتقا سامانه‌های مدیریتی مانند سامانه‌های مدیریت بحران، مانیتورینگ و پایش، تحلیل مشتریان، تحلیل وضعیت کیفیت ارائه خدمات و تحلیل رخدادها داشته باشد.


وی درباره کاهش ارزبری از کشور با طراحی این سیستم‌، می‌گوید: برخی از مشتریان پارسی مپ در گذشته از سرویس های تجاری گوگل استفاده می کردند که ما توانستیم بر ارزبری این نیازمندی ها تاثیر مستقیم داشته باشیم.


وی ادامه می‌دهد: برخی دیگر از مشتریان پارسی مپ قبلا از سرویس های محدود رایگان گوگل یا سایر محصولات مشابه استفاده می کردند. در این زمینه سامانه ما توانستیم سرویس با کیفیت‌تر و با امکانات بیشتری را در اختیار این مشتریان قرار دهیم.


زیرساخت پارسی مپ امکان استفاده رایگان از سرویس های پایه نقشه را برای شرکت های نوپا فراهم کرده است که در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت های نوپا از این خدمات استفاده می کنند و وابستگی به سرویس های خارجی در این زمینه را تا حد زیادی کاهش داده است.


همه این خدمات به کمک ۱۹ نفر از متخصصان ایرانی ارائه می‌شود. تلاشی که کمک کرده تا شرکت های ایرانی با خیالی آسوده و مطمئن از سامانه مسیریاب باکیفیت ایرانی استفاده کنند.


این شرکت توانسته با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه‌های خارجی، شرکت کند و محصول خود را به نمایش بگذارد تا بازار خدماتش را گسترده‌تر کند.


وی درباره برنامه‌های شرکت برای صادرات خدماتشان، می‌گوید: با حمایت معاونت علمی و فناوری از سال گذشته فرآیند ورود به بازارهای خارجی را شروع کرده ایم و اولین حضور ما در نمایشگاه‌های خارجی تعاملات امیدوارکننده‌ای را برای ما داشت. هر چند با مشکلات مختلفی در این زمینه روبه رو هستیم. مهمترین مساله در این زمینه تحریم ها هستند که عملا تعاملات ما را با کشورهای اروپایی با مشکل روبه رو کرده است. در شرایط فعلی نیز به علت بیماری کرونا روابط بسیار محدودتر شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات