نشستی علمی و فناورانه؛ همکاری‌ها برای حل چالش کرونا گسترش یافت

نشستی علمی و فناورانه؛ همکاری‌ها برای حل چالش کرونا گسترش یافت

این نشست توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و با همکاری آژانس تحقیقات، علوم و فناوری سنگاپور، مرکز نایوبایو برگزار می شود.
این رویداد فرصتی برای گسترش همکاری‌های علمی برای عبور از چالش کرونا است.
هفتمین نشست شامل سخنرانی‌هایی درباره روش‌های تشخیص جدید برای کووید ۱۹ ، پیشگیری و راهکارهای درمانی برای آن است.
همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی از دیگر بخش‌های این برنامه است که در آن مسئله شبکه علمی و فناوری در مواجهه با چالش‌های ویروس کرونا در جهان اسلام بررسی می‌شود.

البته پسا کرونا موضوع دیگری است که در میزگردهای تخصصی این رویداد به آن پرداخته می‌شود تا سیاست‌ها و راهکارهای مواجهه با موج دوم کرونا مورد توجه قرار گیرد.

نشست مجازی استپ هفتم امروز ۸ خرداد ماه در حال برگزاری است.

این دوره از نشست استپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر (آذر ۱۳۹۸) در چین با هدف تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات و دانش ارزشمند و دستاوردها برگزار می‌شود. همچنین ارائه بهترین زمینه از طریق نشست مجازی موضوعی در مورد کرونا، هم‌افزایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان کشورهای اسلامی برای حل بحران کنونی جهانی از دیگر اهداف این نشست است.

هفتمین دوره نشست استپ شامل سخنرانی کلیدی برگزیدگان دوره‌های پیشین جایزه مصطفی، شامل پروفسور جکی یینگ، پروفسور اوگور شاهین، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان، حسین بهاروند استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان و محمد عبدالاحد، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تهران و پنل‌های تخصصی با مشارکت کارشناسانی از کشورهای مختلف و ارائه مقاله متخصصان در زمینه‌های مرتبط نیز است.


در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، ایران و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.


گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات