رئیس کمیته ارتباطات مجلس: سازمان ها باید به دولت الکترونیک بپیوندند

رئیس کمیته ارتباطات مجلس: سازمان ها باید به دولت الکترونیک بپیوندند

«رمضانعلی سبحانی فر»، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم آغازین افتتاحیه تلکام نوزدهم به ضرورت پیوستن شرکت ها و سازمان ها به دولت الکترونیک تاکید داشت و این مقوله را موضوعی برای پیشرفت و تعالی کشور در دوران تحریم دانست.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، سبحانی فر افزود:

«با توان خود داریم ظرفیت هایی بوجود میاوریم که بتوانیم در برابر کشورهایی که میخواهند ایران در عرصه جهانی قد خم کند پاسخ دهیم و نیازمندی جامعه را در حیطه های گوناگون برطرف کنیم.»

«ما باید از لحاظ قانونی و مالی شرکت های کوچک و بزرگ حوزه ICT را حمایت کنیم. ما به وزارت ارتباطات تکلیف کردیم که زیرساخت های لازم در این بستر را تامین و تقویت کند. این بستر هرچه رشد بهتری پیدا کند، در بخش های مختلفی همچون محیط زیست و صنعت و... نیز می توان به اعتلای بیشتری دست یافت.»

سبحانی فر تاکید کرد که پیشرفت فناوری حتی می تواند منجر به کاهش آلودگی ها شود و از همه دستگاه ها خواست تا در بستر دولت الکترونیک قرار بگیرند و اطلاعات خود را در این بستر بیاورند:

«در این حالت هم وقت مردم کمتر گرفته می شود و هم فسادهای اداری کمتر خواهد شد و جامعه سرعت بهتری به خود خواهد گرفت. برخی دستگاه ها به صورت جزیره ای برای هر سازمان خود پایگاه اطلاعاتی قرار دادند و این امر جالب نیست، چرا که ممکن است منجر به فساد اداری شود؛ همانطور که در بخش خودرو شاهد چنین اتفاقاتی بودیم.»

او در پایان سخنان خود به فعالیت های مستمر رخ داده در مجلس اشاره کرد و تاکید کرد که نمایندگان خانه ملت نیز در تکاپوی توفیق بیشتر در این حوزه خواهند بود.

این نماینده مجلس همچنین درباره کمک های مالی اظهار داشت که جدا از خود وزارتخانه، بخش خصوصی نیز وارد این عرصه شده ولی در این چند ماه شاهد مشکلات عدیده‌ای برای این بخش بودیم: «وضعیت تعیین ارز مورد نیاز این بخش باید تعیین و تکلیف شود وگرنه در ماه های آتی با مشکلات بیشتر و سنگین تری روبروخواهیم شد.»

    نظرات