تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کارهای حوزه سلامت دیجیتال

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت، این وزارتخانه متعهد شده تا نسبت به روند تسهیل صدور مجوزهای مورد نیاز برای کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال اقدام کند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از شنبه پرس، در راستای بند ۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی و تدوین برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان،‌ توسعه توانمندی‌های فناورانه کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال به امضا رسید.

ارتقای بنیه فناورانه و توانمندی‌های تولید در کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات و خدمات سلامت دیجیتال و حمایت هدفمند از تجاری‌سازی محصولات و خدمات سلامت دیجیتال با رویکرد افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکارها از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

در این تفاهم‌نامه، معاونت علمی موظف است نسبت به شبکه‌سازی و فراهم کردن تعامل کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال با جلب حمایت صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌ها و حمایت از عرضه انواع خدمات کارگزاری و شتاب‌دهی نوآوری در حوزه سلامت و همچنین تسهیل فرآیند اخذ تاییدیه دانش‌بنیان و خلاق و سایر مجوزهای مورد نیاز کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال اقدام کند.

تعهدات وزارت بهداشت

در عین حال وزارت بهداشت نیز علاوه بر آنکه تعهد کرده که در زمینه حمایت از انواع خدمات کارگزاری،‌ رشد و شتاب‌دهی در زمینه سلامت دیجیتال در مراکز رشد اقدام کند، متعهد شده است که نسبت به حمایت مادی و معنوی از همکاری‌ کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال با شرکت‌های فعال در حوزه سلامت اقدام کند.

تدوین، تصویب و ابلاغ استانداردها و مجوزهای مورد نیاز برای عرضه محصولات و خدمات سلامت دیجیتال، تسهیل روند صدور مجوزهای مورد نیاز برای کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، توسعه بازار داخلی و معرفی فرصت‌های نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال و ترویج و معرفی کسب‌وکارها، محصولات و خدمات موفق سلامت دیجیتال از دیگر تعهدات وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

    نظرات