بررسی وبینارمارکتینگ به عنوان شیوه‌ای جدید در بازاریابی

بررسی وبینارمارکتینگ به عنوان شیوه‌ای جدید در بازاریابی

اگر به دنبال راهی متفاوت برای تبلیغ و بازاریابی کسب‌وکارتان هستید، روشی که بتواند در عرض یک ساعت برای کسب‌وکار شما ظرفیت‌های جدیدی را به دور از هزینه‌های زیاد ابزارهای تبلیغات سنتی تولید کند، می‌توانید از ابزارهای تازه دنیای دیجیتال کمک بگیرید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید از وبینار برای کمک به کسب‌وکارتان استفاده رده و چگونه می‌توانید به وسیله وبینارها محصولات خود رابا کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری، تبیلغ کنید.

وبینار چیست؟

اکوسیستم - وبینار (Web-based seminar) به معنی یک ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار مبتنی بر وب است. وبینارها به صورت مجازی و از طریق نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس اجرا می‌شوند؛ بنابراین یکی از روش‌های فوق‌العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.

 وبینار مارکتینگ چیست؟

به بازاریابی توسط سمینارهای آنلاین یا همان وبینارها، وبینار مارکتینگ گفته‌ می‌شود. در واقع از وبینارها استفاده می‌شود تا با مخاطبان گسترده‌تری به صورت مستقیم ارتباط بگیرند. برتری وبینارها نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات دیجیتال، امکان ارتباط‌گیری مستقیم با مشتریان و وجود امکان پرسش و پاسخ است، بدین صورت افراد میزان، مسئولیت‌پذیری شما را درک خواهند کرد و حس بهتری نسبت به برند شما خواهد داشت.

 

وبینار با دارا بودن تمامی این امکانات، هزینه‌های کمتری نیز نسبت به سایر ابزار‌های تبلیغات دیجیتال دارد.

شرکت‌های بزرگ معمولا از وبینارها استفاده می‌کنند تا محصولات جدید و خدمات‌شان را معرفی کرده و محتوای منتشر شده در وبلاگ‌شان را گسترش دهند.

ابزارهای وبینارمارکتینگ

وبینارها در بین سایر ابزارهای تبلیغات دیجیتال از نفوذ بیشتری برخوردار هستند، زیرا دارای محتوای ویدیویی می‌باشند و هم امکان ارتباط‌گیری سریع و مستقیم را با مخاطب فراهم ‌می‌کنند.

وبینار ها به شما امکان ارائه محتوای بصری با کیفیت بالا را خواهند داد، این در حالیست که شما قادر خواهید بود سوالات خود را مستقیما از مخاطبان بپرسید و به پرسش‌های آنها پاسخ دهید.

در طول برگزاری وبینار این امکان وجود دارد تا از سایر افراد که در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت هستند به عنوان مهمان دعوت کرده و گفت‌وگویی جذاب برای مخاطب ترتیب دهید.

اگر مخاطبان مزیت‌های کسب‌وکارشما را از زبان یک فرد سرشناس و با تجربه در این زمینه بشنوند، مسلما برای‌شان قابل باورتر خواهد بود تا این که شما خود، ساعت‌ها بخواهید در مورد محصولات‌تان صحبت کنید.

چطورمی‌توان در وبینار تبلیغات کرد؟

از طریق وبینار می‌توانید به آموزش مخاطبان بپردازید و به آنها نشان دهید یک محصول چگونه کار می‌کند و یا چه مزایایی دارد.

شما می‌توانید در وبینار شرکت‌کنندگان را به خرید محصولات و خدمات خود علاقه‌مند کنید اما باید به یک نکته توجه داشته باشید که به وبینار به چشم یک آگهی فروش نگاه نکنید. شما می‌بایست به طور غیر مستقیم و بدون ایجاد حس ناخوشایند در مخاطبان‌تان به تبلیغ محصولات خود بپردازید.

امروزه داشتن یک برند قوی و شناخته شده یکی از کلیدهای موفقیت در کسب‌وکار است.

شما باید مخطبان‌تان را هدف‌دار جذب کنید، سعی کنید داستان برند خود را به نمایش بگذارید و نشان دهید که در کسب‌وکارتان چقدر ماهر هستید. مخاطبان را با پرسش و پاسخ درگیر کنید، نظرات‌شان را جمع‌آوری و تحلیل کنید تا به نیازهای مشتری‌ها پی‌ببرید.

آمار وبینارها

در انتها توسط یک گزارش از آمار مربوط به وبینار مارکتینگ، می‌توانیم به اهمیت این نوع بازاریابی در دنیای امروز پی‌بیریم:

براساس گزارش موسسه کانتنت مارکتینگ ۵۸ درصد بازاریابان از وبینار برای ارائه محصولات خودشان استفاده می‌کنند و  بیشتر از ۳۲ درصد آنها فکر می‌کنند وبینار مارکتینگ برای ادامه فعالیت حیاتی است.

اجازه بدهید کمی در این آمار دقیق‌تر بشویم تا نشان دهیم چقدر وبینارها می‌توانند موثر باشند:

معمولا در حدود نیمی از افرادی که در وبینار ثبت نام می‌کنند، در آن حضور خواهند داشت و از این میان بر طبق گفته سایت رسانه اجتماعی فروش (makesocialmediasell) بازاریابی وبیناری توجه حدود ۴۰ درصد از مخاطبان را  به خود جذب می‌کند.

بین ۲۰ الی ۴۰ درصد از مخاطبانی که در طول یک وبینار جذب می‌شوند برطبق گفته رید تالک (ReadyTalk) محصول را مفید ارزیابی می‌کنند.

بین ۲ الی ۵ درصد از شرکت کندگان وبینار برطبق گفته برند سولپنرور (Branded Solopreneur) محصول را خریداری می‌کنند.

در نهایت همان‌طور که بیان شد می‌توان مزیت های ویبنار را به این صورت دسته‌بندی کرد:

وبینار یک راه آسان و راحت برای پیش فروش محصولات به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وبینار راه مناسبی برای افزایش ترافیک سایت، معرفی برند و قدرت کسب‌وکارمان است.

وبینار سرعت چرخه فروش را برای دستیابی به افرادی که درانتهای قیف فروش شما هستند افزایش می‌دهد.

    نظرات