طرح جدید آمازون؛ قدرت تشخیص بیماری و تجویز دارو توسط الکسا

طرح جدید آمازون؛ قدرت تشخیص بیماری و تجویز دارو توسط الکسا

آمازون اخیرا پتنتی را ثبت کرده که در صورت پیاده سازی به دستیار صوتی الکسا اجازه می دهد که با شنیدن صدای کاربر بتواند بیماری وی را تشخیص دهد. با استفاده از این ویژگی الکسا تغییرات صدای افراد را رصد می‌کند و در صورت یافتن برخی تغییرات می‌تواند متوجه وجود بیماری شود و پیشنهاداتی به کاربران ارائه کند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، یکی از مثال‌ها در این پتنت مربوط به خانمیست که دچار آبریزش بینی شده. الکسا ابتدا پیشنهاد می‌کند برای قوی تر کردن سیستم دفاعی بدن خود سوپ مرغ بخورد و سپس به وی پیشنهاد می‌دهد که از فروشگاه آمازون برای خرید قطره‌ی سرفه اقدام نماید.

البته علی رغم این که این ویژگی جدید به کاربران کمک شایانی خواهد کرد، اما نباید از یاد برد که شاید هدف اصلی آمازون به نوعی تبلیغات محصولات خودش باشد. به عنوان مثال اگر صدای کاربران طوری باشد که انگار دچار گلو درد هستند، الکسا تبلیغی از قرص گلودرد نمایش خواهد داد.

این پتنت همچنین نشان می‌دهد که الکسا قادر خواهد بود افراد را از لحاظ روحی هم رصد کند. به عنوان مثال اگر الکسا متوجه شود شما گریه می‌کنید، ممکن است پیشنهاداتی مطرح کند تا بتوانید کمی شاد شوید.

البته نباید فراموش کنیم که هر ساله شرکت‌های بزرگ زیادی پتنت‌های مختلفی را به ثبت می‌رسانند و هرگز روی آن کار نمی‌کنند. این ویژگی هم به طور رسمی مورد تایید آمازون قرار نگرفته اما با توجه به فعالیت‌های اخیر این شرکت در زمینه‌ی پزشکی و دارویی شاید پیاده سازی این ویژگی خیلی دور از ذهن نباشد.

به عنوان مثال یکی از فعالیت‌ها مربوط به همکاری آمازون و گروه استارتاپی MediSprout‌ است. در نتیجه‌ی این همکاری کاربران می‌توانند از طریق الکسا با پزشکان خود ارتباط برقرار کنند و دیگر تا مطب پزشک مربوطه نروند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق الکسا از پزشک مورد نظر خود برای چکاپ حضوری وقت بگیرند.

همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های آمازون در زمینه‌ی پزشکی انعقاد قراردادی با Pillpack به شمار می‌رود. در نتیجه‌ی این قرارداد ویژگی‌هایی به الکسا اضافه شده که باعث می‌شود کاربران بتوانند بدون آنکه به داروخانه بروند، نسخه‌ی خود را سفارش دهند.

    نظرات