سامانه پُرسا توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شد

سامانه پُرسا توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شد

سامانه پرسش‌نامه‌ساز (پُرسا) در پاسخ به نیاز پژوهشگران کشور در آسان‌سازیِ فرآیند پژوهش، در نشانی porsa.irandoc.ac.ir ، راه‌اندازی و در دسترس همه پژوهشگران کشور گذارده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پُرسا، سامانه‌ای برخط برای یاری پژوهشگران در گردآوری و تحلیل داده‌های پژوهشی با فناوری‌های نوین است. این سامانه هوشمند، در چارچوب استانداردهای روز و بر پایه نیازهای پژوهشگران ایرانی استوار است. پُرسا به پژوهشگران و سازمان‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پرسش‌نامه‌های خود را به آسانی بسازند و آن را در میان پاسخ‌گویان پخش کنند و داده‌های دریافت شده را در گزارش‌های گوناگون و حرفه‌ای ببینند و اگر خواستند، این داده‌ها را برای تحلیل بیشتر به نرم‌افزارهای آماری ببرند.
گفتنی است سامانه پرسش‌نامه‌ساز، توانمندی‌های بسیاری را مانند ساخت پرسش‌نامه با پرسش‌های جورواجور، پخش پرسش‌نامه و درخواست برای پاسخ‌گویی به آن، ردگیری پرسش‌نامه‌ها، دریافت پاسخ‌ها از پاسخ‌گویان، و داده‌پردازی را برای کاربران فراهم می‌کند. پُرسا توانمندی‌هایی مانند ساخت گزارش‌ها و تحلیل‌های آماری، برآورد پویای ضریب آلفای کرونباخ، نمایش نمودارهای گوناگون، و دریافت فایل «اکسل» وزن‌دار و فایل آماده برای کاربرد در نرم‌افزار آماری «اس‌پی‌اس‌اس» را در بر دارد. پُرسا همه این خدمات را برای کاربران فراهم می‌کند تا پژوهشی آسان و خوشایند را به انجام رسانند و از دستاوردهای کار خود بهره بیشتری برند.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات