کافه‌ بازار تا آخر تابستان ۹۹ وارد بورس می شود

در شرایطی مدیرعامل کافه بازار خبر از آماده شدن این شرکت برای ورود به بورس می‌دهد که چندی پیش هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرده بود که با وجود اینکه جلساتی برای پیوستن کافه بازار به بورس برگزار شد، اما مدیران کافه بازار پیگیر این موضوع نبودند و هنوز در برخی از استانداردهای پذیرش بورس مانند ساختارهای مالی‌ با کافه‌بازار به تفاهم نرسیده‌ایم و باید مذاکرات بیشتری انجام شود. امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار در مورد اقداماتی که این شرکت در دوران کرونا انجام داده، گفت: «دوره کرونا برای همه سختی‌های زیادی به‌همراه داشت؛ به‌خصوص وقتی تمام برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های قبلی تغییر می‌کند. امیرشریفی در پاسخ به این سوال که آیا مدل کاری کافه بازار با شرایط دورکاری دائم هماهنگی دارد یا خیر گفت: «ما قبلا این شرایط را به‌طور جدی تجربه نکرده بودیم و حتی ابزارهای مناسب برای آن نداشتیم، اما حالا این شرایط را تجربه کرده‌ایم و حتی ابزار حرفه‌ای برای این کار را هم داریم؛ اما یک سری مشکل برای این کار وجود دارد مخصوصا وقتی نیمی از مدیرعامل کافه ‌بازار در مورد میزان رشد بخش‌های مختلف این مجموعه در دوران کرونا گفت: «در کل بخش بازی‌ها از دیگر بخش‌های بازار رشد قابل توجه و بیشتری داشت، حتی به مرور زمان درآمد و فروش آن‌ها نیز افزایش یافت. امیرشریفی در مورد اضافه شدن بخش ویدئو، فیلم و سریال گفت: ابتدا چند باری به‌صورت تستی ویدئوهای جام‌جهانی را روی بازار گذاشتیم و با استقبال خوب مردم روبه‌رو شدیم. امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار ضمن تایید سختی روند استخدام نیرو انسانی در این مجموعه گفت: «ترجیح مجموعه کافه بازار این است که به هیچ قیمتی، حتی به قیمت از دست دادن اشتباهی برخی از نیروهای خوب در خلال مصاحبه‌ها، نیروی نادرست استخدام نکند.» امین‌شریفی ادامه داد: «در حال حاضر ما برای نگهداشتن و تامین نیروی انسانی با شرکت‌های خارجی رقابت می‌کنیم؛ چرا که اکثر نیروهایی که از کافه بازار می‌روند به‌علت مهاجرت مجموعه را ترک می‌کنند.» درحالی که همه کسانی که تابه‌حال با مجموعه ما همکاری داشته‌اند می‌دانند کافه بازار پروژه پیمانکاری ندارد و برای ساخت اپلیکیشن و قرار دادن آن روی بازار به کسی پول پرداخت نمی‌کند و تنها کاربران و شرکت‌ها هستند که به‌ صورت مستقل اپلیکیشن خود را روی بازار می‌گذارند. امیرشریفی مدیرعامل کافه‌بازار در پاسخ به این سوال که کافه‌بازار در مورد امنیت بازار و حفاظت از داده‌های کاربران چه اقداماتی را انجام داده و آیا این اطلاعات در اختیار شرکت‌های ثالث قرارمی‌گیرد یا خیر توضیح داد: «موضوع امنیت داده‌های کاربران در شرکت‌های حوزه فناوری قابل پیش‌بینی است و برای خیلی از شرکت‌های بزرگ هم پیش آمده است. او در مورد فروش اطلاعات کاربران و یا قرار دادن این اطلاعات در اختیار شرکت‌های ذی‌نفع کافه بازار گفت: «ما به هچ‌عنوان دیتای کاربران را نفروخته و نمی‌فروشیم؛ اما گزارشاتی که هر چندوقت یکبار به صورت عمومی منتشر می‌کنیم، از دیتای تجمیع شده از داده‌های کاربران است. امیرشریفی در این خصوص توضیح داد: «هر شرکتی از امکانات خود برای رشد و گسترش بیشتر مجموعه‌اش استفاده می‌کند. این کار عادی و همه‌جایی است و حتی خود گوگل هم از همین روش استفاده می‌کند. بخش عمده‌ای از درآمدزایی کافه بازار از همین سهم حق پرداخت درون‌برنامه‌ای است و این موضوع همه جای دنیا وجود دارد. مدیرعامل کافه بازار در پاسخ به این سوال که آیا شما با برندی مثل هواوی همکاری دارید و یا به‌دنبال روش جدیدی برای همکاری با شرکت‌ها هستید، گفت: «ما قرارداد خاصی با هواوی یا دیگر شرکت‌ها نداریم.

متن کامل خبر در سایت اکوموتیو

منبع خبر

اکوموتیو

اکوموتیو

اکوموتیو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات