رفاه، بانی راه‌اندازی نخستین شبکه مجازی...

رفاه، بانی راه‌اندازی نخستین شبکه مجازی...

رفاه، بانی راه‌اندازی نخستین شبکه مجازی خرده‌فروشی در ایران

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه که دارای بیش از ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور بوده و اکثر آنها مجهز به امکانات اولیه‌ای نظیر تلویزیون و اینترنت هستند، در راستای پیشبرد اهداف خود که همان ارائه کالاهای باکیفیت با پایین‌ترین قیمت و آسان‌ترین مسیر به مشتری است، تصمیم به راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی در کشور گرفته است. این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی IPTV تصمیم دارد تا اطلاعات صحیح، امکان مقایسه کالا و خرید آسان را در اختیار مشتریان قرار دهد. در ادامه این مطلب ایوب دانشور، مدیر تلویزیون اینترنتی و رادیویی رفاه توضیحات کامل‌تری را پیرامون اقدام جدید شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ارائه داده است که از نگاه‌تان می‌گذرد.

لطفا در رابطه با تکنولوژی IPTV و مزایای استفاده از آن برای صنعت خرده‌فروشی توضیحاتی ارائه فرمایید.

از آنجا که IPTV تکنولوژی جدید ارتباطات است و راه‌اندازی آن نیازمند گذراندن چند مرحله به صورت تدریجی و به ترتیب است ممکن است چندان مقرون به صرفه نباشد زیرا نیازمند زیرساخت‌های عظیم در حوزه‌های مختلف است. همچنین نیازمند اخذ مجوز از بخش شبکه‌های مجازی سازمان صداوسیماست. اما پروتکل‌های IPTV در دسته پروتکل‌هایی قرار می‌گیرند که سازمان صداوسیما در راستای تامین نیازهای اقتصادی، سرگرمی و تفریحات، اجتماعی و حتی خبری در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

بیننده در بخش IPTV با میل و خواسته خودش اقدام به تماشای یک برنامه می‌کند که البته برای ورود به آن باید جذابیت‌هایی از پیش برایش تعریف شده باشد. همچنین از آنجا که ورود به این بخش نیازمند استفاده از اینترنت است، شرکت‌های اپراتور نیز می‌توانند در آن دخیل شده و به عنوان حامی مالی فعالیت کنند. به طور کلی سایر شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از مزایای اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور که با هدف خدمت به صنعت خرده‌فروشی کشور فعال شده است، در کنار شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه قرار بگیرند.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

هدف از راه‌اندازی یک IPTV مستقل در صنعت خرده‌فروشی آن بود که شرکت‌هایی مثل شرکت رفاه که نیازمند برقراری ارتباط با سرعت بالا با مشتریان هستند با استفاده از این امکان در راستای تکریم مشتری و ارائه اطلاعات دسته اول گام بردارند. اما ارائه اطلاعات مربوط به صنعت خرده‌فروشی تنها یکی از اهداف شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور است نه تمام آن. از آنجا که هدف ما جذب بیننده بسیار است، در این صورت به‌عنوان یک شبکه مختص به شرکت، جالب توجه نخواهیم بود، بنابراین ایجاد جذابیت شبکه در اولویت قرار می‌گیرد.

علاوه برآن مواردی همچون پخش برنامه‌های تولیدی رفاه، انتقال پیام‌های موردنظر به مشتریان، ارائه تصاویر یکپارچه در سطح فروش، تولید و پخش برنامه‌های آموزشی با محتوای خرید از رفاه، ورود شرکت به کسب درآمدهای غیرعملیاتی از طریق همکاری و جذب اسپانسرها، پیشگامی در بحث استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کسب مزیت‌ها و... در ردیف اهداف رفاه برای راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور قرار می‌گیرد.

لطفا بفرمایید که شبکه تلویزیون اینترنتی رفاه دارای چه ویژگی‌هایی است؟

امکاناتی که در این شبکه فراهم شده است عبارتند از:

  • مدیریت از راه دور محتواها و پیام‌های دیجیتالی جهت انجام امور تبلیغاتی، بازاریابی و فروش؛
  • امکان مدیریت و به‌روزرسانی محتوای نمایشگرها از یک سیستم مرکزی؛
  • قابلیت دریافت و پخش استریم‌های زنده چند‌رسانه‌ای؛
  • ارائه محتواها و پیام‌ها به اشخاص موجود در یک منطقه جغرافیایی یا مکان خاص؛
  • ارائه محتواها و پیام‌ها در بازه زمانی مشخص؛
  • نمایش عکس، فیلم و موسیقی با فرمت‌های مختلف؛
  • قابلیت نمایش متن و فیدهای خبری؛
  • قابلیت پخش فایل‌های فلش و HTML ؛
  • کنترل دسترسی کاربران و سطوح مختلف کاربران سیستمی.

در شبکه تلویزیون اینترنتی که رفاه راه‌اندازی کرده چه امکاناتی برای مخاطبان و مشتریان فراهم شده است؟

امکانات مختلفی همچون فرهنگ خرید، فرهنگ استفاده از محصول، نحوه خرید، مقایسه کالاها، استفاده از آرشیو غنی مدیاهای متنوع و... در اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور فراهم شده است. همچنین مشتری این امکان را دارد تا به انتخاب خود در هرساعت از شبانه‌روز اقدام به تماشای برنامه مدنظر خود کند. این برنامه از طریق اپلیکیشن AIO که سیمای رفاه در بستر آن فعالیت می‌کند و همینطور اپلیکیشن رفاه من (درفا) قابل مشاهده است.

مخاطبان و مشتریان از چه راه‌هایی می‌توانند به اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور متصل شده و با آن ارتباط برقرار کنند؟

تلاش ما این است که تمامی مخاطبان از وجود چنین امکانی در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مطلع شوند. اما استفاده از تکنولوژی IPTV که جزئی از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه ارتباطات است، نیازمند آیتم‌های مختلفی است.

مخاطبان ما می‌توانند با استفاده از نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند، دانلود اپلیکیشن‌های رفاه و AIO و همچنین استفاده از یک دستگاه setupbox مجزا، سیگنال مربوط به اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور را دریافت و آن را مشاهده کنند.

نحوه اطلاع‌رسانی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه دررابطه با راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور به مشتریان به چه صورت است؟

برای آگاهی مشتریان از راه‌اندازی اولین شبکه تلویزیون اینترنتی خصوصی صنعت خرده‌فروشی کشور اقدام به انجام تبلیغات مستقیم و انتشار خبرهای مرتبط با آن در نشریات کرده‌ایم. ما تمایل داریم تا حوزه فعالیت‌های این شبکه تلویزیون اینترنتی را گستره‌تر کنیم. بر این اساس می‌توانیم با عقد قرارداد بخشی از زمان پخش را در اختیار دیگر فعالان صنعت خرده‌فروشی کشور قرار دهیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات