رقبای شما دقیقا کدام شرکتها هستند؟
جولیا کاربی، کارشناس جوان که حالا برای خودش یک بخش با عنوان «بازاریابی در شبکههای اجتماعی» در شرکت تولیدکننده میان وعده برای کودکان را اداره میکرد، با شنیدن این توصیههای خانم گراتن به خنده افتاد و گفت: «اگر مادرم میدانست، شما به من چه چیزهایی قرار است یاد بدهید!» طبیعی است که در قدم اول، خانم گراتن از کارشناس جوان خواسته بود تا لیستی از رقبای شرکت تهیه کند. جولیا یک لیست از نام چند شرکت اصلی تولیدکننده میان وعده و خوراکی برای کودکان تهیه کرده بود. خانم گراتن با نگاه کردن به لیست جولیا، اینطور برایش توضیح داد که: «در واقع یکی از اولین اشتباهاتی که بسیاری از شرکتهای کوچک یا متوسط انجام میدهند، عدم تشخیص صحیح شرکتهای رقیب است. هرچند الان به یک شرکت با تعداد قابلتوجهی کارمند تبدیل شده بود، اما با وجود این در زمره تولیدکنندگان صنعتی میان وعده برای کودکان که بهطور انبوه تولید میکنند قرار نداشت. خانم گراتن برای اینکه جولیا را کمی از سردرگمی بیرون بیاورد، پیشنهادهایی برای تشخیص بهتر رقبا به او داد: «در قدم اول باید به این فکر کنی که بارزترین مشخصات محصولات شما کدام هستند؟ بهعنوان مثال شما در محصولاتتان از هیچ نوع نگهدارندهای استفاده نمیکنید. خانم گراتن از جولیا خواست در یک ایمیل از دوستان و آشنایانش بخواهد تا لیستی از کلماتی برایش ارسال کنند که با استفاده از این کلمات کلیدی به جستوجوی «میان وعده برای کودکان» در اینترنت میپردازند. خانم گراتن اما راه سادهتری را نیز پیش پای کارشناس جوان قرار داد که شما هم میتوانید از آن استفاده کنید. خانم گراتن به جولیا توصیه کرد، همین کار را در شبکههای اجتماعی نیز انجام دهد، چرا که همیشه شرکتهایی که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو ظاهر میشوند، ممکن است شناسایی خود را برای شبکههای اجتماعی بهینه نکرده باشند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات