بیش از ۴۰ شتابدهنده نوآوری از پیچ کرونا عبورکردند

با توجه به تاثیرگذاری شیوع ویروس کووید ۱۹ بر فعالیت‌های کشور، علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اجزاء مختلف زیست بوم نیز از تسهیلات تخصیص یافته در این حوزه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پس از همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های دانش بنیان و فناور عضو این زیست بوم، جزء اولین پیشگامانی بودند که محصولات فناورانه خود را برای مقابله با این بیماری روانه بازار کردند.

عبور از پیچ کرونا

به تازگی نمایشگاهی سراسری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین خصوص برگزار شد و ده‌ها شرکت محصولات خود را اعم از دستگاه‌ها و خطوط تولید ماسک، مواد ضد عفونی کننده، ونتیلاتور و دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز را عرضه کردند، ساخت کیت تشخیص کرونا و ادامه تلاش برای ارتقاء روش‌های درمانی در این حوزه، تنها بخشی از اقدامات موفقی است که توسط فعالان نوآور کشور انجام گرفته است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش کرده است تا مراکز مهم و حیاتی فعال در زیست بوم، مانند شتابدهنده‌ها و مراکز رشد و نوآوری را نیز مورد حمایت قرار دهد تا بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری از پیچ کرونا عبور کنند.

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی با اشاره به تاثیرگذاری شیوع بیماری کرونا بر زیست بوم استارتاپی کشور گفت: پس از همه‌گیری کرونا، شرکت‌های استارتاپی و اجزاء مختلف زیست بوم نیز از آسیب‌های این بیماری مصون نماندند. با این حال دولت تلاش خود را برای حمایت از زیست بوم کارآفرینی ادامه می‌دهد.

عظیمیان در مورد اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در این حوزه، گفت: مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی، با بررسی جوانب مختلف این مسئله و میزان تاثیر آن بر فرایند برگزاری رویدادهای کارآفرینی و فعالیت شتابدهنده‌های نوآوری کشور، پیشنهاد کمک به شتابدهنده‌های نوآوری و فضاهای کار اشتراکی را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه‌های حمایتی در این حوزه پیش‌بینی شده است. بر این اساس، تا به حال ۴۱ شتابدهنده نوآوری موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و حدود ۲۰ شتابدهنده دیگر نیز در آستانه دریافت تسهیلات قرار دارند.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری افزود: همچنین با پیشنهاد این مرکز، ۹ فضای کاری اشتراکی نیز جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند که اقدامات اولیه و تشکیل پرونده برای آنها انجام گرفته است.

علاوه بر این، ده‌ها رویداد کارآفرینی با کمک مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری به صورت مجازی برگزار شده است و تیم‌های مختلفی از شتابدهنده‌های نوآوری کشور توانستند خدمات قابل توجهی را به جامعه عرضه کنند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

منبع خبر

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات