استارتاپ‌های ایرانی شرکت کننده در وب سامیت ۲۰۱۸ معرفی شدند

استارتاپ‌های ایرانی شرکت کننده در وب سامیت ۲۰۱۸ معرفی شدند

استارتاپ‌هایی به نمایندگی از ایران در کنفرانس تکنولوژی «وب سامیت» حضور پیدا می‌کند معرفی شدند. وب سامیت در سال‌های اخیر به بزرگترین گردهمایی کارآفرینان در اروپا بدل شده و دوره نهم آن از ۱۴ الی ۱۷ آبان‌ماه در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، کنفرانس تکنولوژی وب سامیت، استارتاپ‌های متقاضی برای شرکت در این رویداد را به سه دسته الفا، بتا و استارت تقسیم‌بندی می‌کند اما برنامه‌ای حمایتی نیز برای ۱۰ درصد از استارتاپ‌هایی که در قالب آلفا و بتا شرکت می‌کنند نیز دارد که هزینه حضور این شرکت‌های نوپا در این رویداد را به حداقل می‌رساند. این استارتاپ‌ها توسط وب سامیت «استارتاپ‌های منتخب» یا «Featured Startups» نامیده می‌شوند.

«کیوان جعفری» مدیرعامل ترابرنت در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که تیم وب سامیت در یک مصاحبه آنلاین از طریق اسکایپ و ارائه مدارکی، موفق شده در بین استارتاپ‌های منتخب وب سامیت قرار بگیرد: «استارتاپ‌هایی که تصور می‌کنند توانمند هستند می‌توانند برای دریافت این حمایت و تبدیل شدن به منتخب، ثبت نام کنند. ما مدارک کامل را ارائه داده بودیم و قبلاً ارزیابی شده بود. در نهایت مصاحبه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای داشتیم که در آن سوالات مختلفی از ما شد؛ نظیر اینکه تیم چند نفره‌ای هستیم، چقدر سرمایه جذب کرده‌ایم، امروز در چه مرحله‌ای هستیم و برنامه آینده‌مان چیست.»

این سه استارتاپ ایرانی در طرح حمایتی آلفا و بتا قرار گرفته‌ و منتخب شده‌اند. ترابرنت در گروه بتا قرار گرفته در حالی که Forest Shield (فعال در حوزه سخت‌افزار و اینترنت اشیا) و Idehhub (فعال در حوزه فین‌تک) در طرح آلفا هستند.

ترابرنت به گفته جعفری، حاصل مشارکت چندین شرکت دانش‌بنیان و فناور است و می‌توان آن را یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ حصین به حساب آورد:

«از دو سال و نیم پیش تصمیم گرفتیم وارد حوزه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای شویم و برای اولین بار تعامل بین استارتاپ‌های این حوزه و سازمان‌های دولتی را شکل دادیم. آیین نامه بازارگاه الکترونیکی را با کمک سازمان راه‌داری تدوین کردیم. امروز ترابرنت یک مارکت‌پلیس (Market Place) است که راننده‌ها را بدون واسطه به صاحبان کالا متصل می‌کند. این پروسه به واسطه فناوری‌هایی که توسعه داده‌ایم، ساده شده است.»

در میان استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل که از سوی وب سامیت منتخب شناخته شده‌اند، به جز ترابرنت از ایران، استارتاپ‌هایی از کشورهای ایالات متحده، دانمارک، اسپانیا، فرانسه و سنگاپور نیز حاضر هستند.

جعفری در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که ترابرنت تا کنون سرمایه‌ای حدود یک میلیون دلار جذب کرده است: «در سطح جهانی برای راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری به بیشتر از ۴۰ میلیون دلار سرمایه نیاز است اما ما به نسبت سرمایه‌ای که تاکنون جذب کرده‌ایم در سطح فعلی عملکرد مناسبی داشته‌ایم.»

ترابرنت در کنفرانس تکنولوژی وب سامیت، در پاوین 3، بخش بتا و در غرفه شماره B-342 حضور دارد.

    نظرات