جانشین ایلان ماسک در هیئت مدیره تسلا مشخص شد

جانشین ایلان ماسک در هیئت مدیره تسلا مشخص شد

چندی پیش ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شد و حالا خبر رسیده که فرد دیگری به نام Robyn Denholm تصدی این پست را بر عهده گرفته است. چندماه پیش ماسک با ارسال ۴۲۰ توییت اعلام کرد که بودجه لازم برای خصوصی سازی تسلا را تامین کرده است. در ادامه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ضمن «نادرست و گمراه کننده» خواندن ادعاهای ماسک او را مورد پیگرد قانونی قرار دارد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، در ادامه نیز ماسک پذیرفت که مبلغ ۲۰ میلیون دلار را به عنوان جریمه پرداخت کند و از این سمت نیز استعفا کند. حال این کارآفرین با اطلاع از نام جانشین بعدی خود در تمجید وی چنین گفته:

خانم رابین تجربه ای طولانی در زمینه تکنولوژی و خودرو دارد و در چهارسال گذشته با ایفای نقش به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره سهم بسزایی را در درآمدزایی و سودآفرینی تسلا داشته است. من امیدوارم که حتی در آینده همکاری نزدیک تری با خانم رابین داشته باشم و هر دو گام های محکمی را برای استفاده از انرژی های پایدار برداریم.

گفتنی است خانم Denholm از سال ۲۰۱۴ میلادی یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا بوده و در سمت مدیریت مالی Telstra (یک شرکت شناخته شده استرالیایی در زمینه مخابرات) هم ایفای نقش کرده است؛ سمتی که او از آن استعفا کرد تا به عنوان نیروی تمام وقت در تسلا مشغول به کار شود. او همچنین تجربه ای قابل توجه در همکاری اش با سیلیکون ولی و صنعت خودرو دارد و در شرکت های سان میکروسیستم و تویوتا هم نقش های برجسته ای را بر عهده داشت.

    نظرات