تقابل جدید صداوسیما و استارتآپها
حالا و اخیرا نیز استارتآپهایی چون کافه بازار، اسنپ و دیجیکالا برای برقراری ارتباطات با مخاطبانشان به سمت این نوع تبلیغات رفتهاند اما در بازی رئال- مایورکا صداوسیما تصاویر تبلیغات دور زمین کافه بازار را حذف کرد، این درحالی بود که تبلیغات خارجی و از جمله برخی تبلیغات نوشیدنیهای الکلی حذف نشد. این اقدام صداوسیما واکنشهای گستردهای در فضای اینترنت ایجاد کرد بهخصوص آنکه چند ماه پس از آن صورت گرفت که رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به درخواست رئیسجمهور در ستاد ملی کرونا برای تبلیغ استارتآپهای ایرانی گفته بود ممکن است به خاطر تبلیغ از طرف شرکت توسکا (مجری تبلیغات صداوسیما) مورد شکایت قرار گیرد. او در پستی در توییتر در این زمینه نوشت: «صداوسیما در فوتبال رئال- مایورکا تبلیغ شرکت ایرانی کافه بازار را در اطراف زمین سانسور کرده است. اما نکته اصلی اینجاست چرا تبلیغات دور زمینه شرکتهای خارجی پخش میشود؟» حسام آرمندهی بنیانگذار کافه بازار هم در توییتی نوشت: بهنظرتان چه تفکری در صداوسیما باعث میشود تبلیغات دور زمین کافه بازار، دیجیکالا و اسنپ در فوتبال دیشب رئالمادرید سانسور بشود؟ چه خصومتی با برندهای ایرانی دارند؟ اصل این موضوع مربوط به یک تکنولوژی نسبتا نوپای تصویری به نام Digital replacement یا جاگذاری تکنولوژی است که بهصورت قانونی و با همکاری دارندگان حق پخش مسابقات فوتبال و شبکههای تلویزیونی انجام میشود، به این ترتیب که میتوان تبلیغات دور زمین را کاملا هدفمند برای مناطق مختلف جهان تغییر داد. بهنظر میرسد هزینه پایین تبلیغات از این طریق و محبوبیت مسابقات فوتبال در داخل کشور، برندهای بزرگ و بهخصوص استارتآپها را به فکر انداخته تا ازاین فرصت تبلیغاتی بهره ببرند و این موضوع بهخصوص با توجه به هزینه سنگین تبلیغات صداوسیما و رابطه تیره دو طرف انجام گرفته است.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات