برگزاری کارگاه قوانین حقوقی، بیمه و مالیات کسب‌وکارهای نوپا

کارگاه قوانین حقوقی، بیمه و مالیات کسب‌وکارهای نوپا توسط نوآفرینان در تاریخ ۶ دی ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در پارک علم و فناوری مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم به نقل از نوپانا، امروزه راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا رو به گسترش است. پیچیدگی پروژه‌ها و روابط تجاری، وجود تخصص‌های مختلفی را در جهت راه‌اندازی یک کسب‌وکار ایجاب می‌کند. از سوی دیگر هر کسب‌وکار و هر شرکتی قوانین مختص به خود را دارد؛ ضمن آشنایی با اشکال و کلیات این موضوعات به عنوان صاحب ایده یا یک کسب‌وکار، مجری یا کارفرما از حقوق قانونی خود و طرف‌های تجاری خود آگاه شده و یک گام اساسی در جهت اعتمادسازی و کاهش مخاطرات کسب‌وکار خود بر خواهید داشت. عدم اطلاع از قوانین در پاره‌ای موارد مشکلات مالی بسیاری برای این افراد ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به شکست یک کسب‌وکار منجر شود.

کسب‌وکارهای نوپا مانند سایر فعالیت‌های تجاری، همواره درچارچوب قواعد و چارچوبی است که قانون‌گذاران تعیین می‌کند. برخی از این قواعد و چارچوب‌ها اجباری است و برخی دیگر جنبه ارشادی و اختیاری دارد.

کسب‌وکارهای نوپا ازین جهت که ماهیت آنها تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه یا اساسا ایده تجاری نوآورانه است، متضمن فعالیت تجاری بوده و با قوانین و مقررات خاصی روبروست. برخی از این قوانین مانند قوانین بیمه و مالیات همواره جز دغدغه‌ها و چالش‌های صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای نوپاست که پیش از هرگونه فعالیتی باید نسبت به اینگونه قوانین اطلاعات کافی داشته باشند.

از طرف دیگر ماهیت کسب‌وکار نوپا از این جهت که درقالب چه شخصیت حقوقی و کدام یک از شرکت‌های تجاری فعالیت کند نیز بستگی به توافقات شرکا و بنیان‌گذاران دارد که میبایست مطابق با حقوق و تعهداتی باشد که طرفین بر روابط فی مابین خود حاکم نموده‌اند.

مسئولیت مدیران و اعضای شرکت‌های تجاری در مقابل یکدیگر و مشتریان، مسئولیت‌های بیمه‌ایی و مالیاتی شرکت‌های تجاری و صاحبان مشاغل از جمله ملزوماتی است که پیش از راه اندازی هر کسب‌وکار میبایست نسبت به آن آگهی و اطلاعات کافی بدست آورد.

در این کارگاه هر آنچه که در راه اندازی یک کسب‌وکار و فعالیت تجاری در قالب شرکت‌های تجاری و مسئولیت‌های آن در مقابل دستگاه‌های دولتی همچون اداره دارائی و سامان بیمه تامین اجتماعی وجود دارد بررسی خواهد شد.

سرفصل‌های کارگاه

شرکت‌های تجاری و قواعد حاکم بر آن

بررسی قوانین کلی فعالیت در قالب یک شرکت تجاری

شخصیت حقوقی

تکالیف حقوقی شرکت‌ها

روابط شرکا در شرکت‌های تجاری

تکالیف حقوقی شرکا

تناسب نسبی سهام با تکالیف حقوقی شرکا در شرکت

حقوق شرکا نسبت به یکدیگر

حقوق شرکا نسبت به شرکت تجاری

 مسئولیت مدیران در شرکت‌ها

مسئولیت مدیران نسبت به مشتریان

مسئولیت مدیران نسبت به کارکنان

مسئولیت مدیران نسبت به شخصیت حقوقی شرکت

نوع شرکت مناسب برای کسب‌وکار

بررسی انواع شرکت‌ها

مسئولیت‌های مدنی شرکت‌ها

تناسب شرکت‌ها با کسب‌وکارها

بررسی اجمالی چگونگی ثبت شرکت

بررسی قوانین بیمه و مالیاتی شرکت‌ها

قوانین بیمه‌ای انواع شرکت‌ها

مسئولیت بیمه‌ای شرکت‌ها در قبال کارکنان

بررسی قوانین مالیاتی کسب‌وکارهای نوپا

ثبت نام این کارگاه  از طریق سایت ایوند انجام می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این لینک اطلاعات خود را ثبت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

    نظرات