حذف شدن و برگرداندن چت ها و عکس ها و ویدئو ها در تلگرام

حذف شدن و برگرداندن چت ها و عکس ها و ویدئو ها در تلگرام


حذف شدن و برگرداندن چت‌ها و عکس‌ها و ویدئوها در تلگرام

حذف شدن چت‌ها، ویدیوها و عکس‌های تلگرام یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران این شبکه اجتماعی است. تلگرام این روزها توسط افراد زیادی در کل جهان استفاده می‌شود و اغلب افراد و به ویژه جوان‌ها از این شبکه اجتماعی برای گفتمان با دوستان، همکاران و حتی اعضای خانواده‌شان استفاده می‌کنند. بااین‌وجود این برنمه هم یک برنامه نرم‌افزاری است و نمی‌توان از حذف شدن پیام‌های تلگرام جلوگیری کرد.

عده‌ای از افراد هم از این بستر برای درآمدزایی استفاده کرده‌اند. اگر مالک کانال هستید، حتما به راه و روش افزایش ممبر در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام فکر کرده‌اید. می­دانید که افزایش فالورها در این شبکه اجتماعی نقش پررنگی در میزان درآمدزایی صاحب کانال دارد. البته مشتری مداری هم برای حفظ کانال و اعتماد دنبال کننده‌ها مهم است. یکی از اصول حفظ اعضا پاسخ دادن به چت‌های خصوصی آن‌ها است. اگر کانالی با فالورهای زیاد داشته باشید، احتمال دارد که به‌اشتباه پیام کسی را حذف کرده باشید و همین موضوع بذر ناراحتی را در دل فالورهایتان بکارد.

البته بازیابی پیام‌های پاک­شده تنها مختص صاحبان کانال‌های تلگرامی نیست! بلکه کسانی که کسب­و­کارشان را در تلگرام ساخته‌اند هم دغدغه پاک شدن پیام‌های مشتریان­شان را دارند. چون پیام‌های ازدست‌رفته حاوی آدرس و مشخصات مشتری هستند و با پاک شدن آن‌ها مالک برند نمی‌تواند تشخیص دهد که چه کسی کدام محصول را سفارش داده و چطور باید آن را به دستش برسانند. در کنار همه این افراد، اگر گروه کاریتان در تلگرام است یا با همکارانتان حرف‌های مهمی را رد و بدل کرده‌اید هم حذف شدن پیام‌ها برایتان مهم است و می‌خواهید هر طور شده آن‌ها را برگردانید. درنهایت نوبت به کسانی می‌رسد که می‌خواهند از پیام‌های فرزندانشان یا کارمندانشان که پاک شده‌اند مطلع شوند.

حذف شدن چت‌ها بعد از مدت مشخص

همانند سکرت ‌چت‌ها، در چت‌های عادی نیز می‌توانید عکس و ویدیوها را بعد از مدتی مشخص (تا سقف ۱ دقیقه) به‌ صورت خودکار حذف کنید. برای این امر کافی است در زمان ارسال یک عکس یا ویدیو، روی آیکون که به شکل ساعت است بزنید و زمان مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس آن را ارسال کنید. تصویر یا ویدیوی مورد نظر به شکل تار و Blur شده ارسال می‌شود و به محض آنکه فرد آن را اجرا کند، تایمر مشخص‌شده توسط شما محاسبه و پس از اتمام به‌صورت خودکار حذف خواهد شد .

نکته‌ی دیگری که در این ویژگی وجود دارد این است که اگر شخص مقابلی که از پیام محو شونده‌ای که شما ارسال کردید اسکرین‌شات بگیرد، این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد .

آیا امکان برگرداندن پیام‌های حذف‌شده در تلگرام و عکس‌ها وجود دارد؟

شما می­توانید بود تا پیام‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد ( ZIP ، RAR ) به دیگری ارسال کنید؛ اما گاهی اوقات، چت یا پیامی می‌تواند به‌اشتباه حذف‌شده و یا به دلایلی دیگر از دست  برود. اگر پیامی را اتفاقی حذف کردید، تلگرام  راه‌حل مشخصی برای بازیابی اطلاعات برای شما ارائه نکرده است؛ اما به این معنا نیست که بازیابی داده‌های Telegram غیرممکن است. در این صفحه، ما چند راه ممکن برای بازیابی عکس‌های حذف‌شده، پیام‌ها را در برنامه Telegram جمع‌آوری کردیم.

چند راه ممکن برای بازیابی پیام‌های تلگرام و عکس‌ها
  1. عکس‌های حذف‌شده را از پوشه تصاویر Telegram بازیابی کنید

اولین و ساده‌ترین روش برای بازیابی عکس‌های حذف‌شده این است که آن‌ها را در پوشه Telegram Images پیدا کنید. زمانی که عکسی دریافت می‌کنید در پوشه Telegram Images روی کارت حافظه یا حافظه داخلی گوشی نیز ذخیره می‌شود. این تصاویر از پوشه حذف نخواهند شد، حتی اگر آن‌ها را به صورت مستقیم حذف کنید.

  1. بازگرداندن عکسها از پوشه کش

راه دوم این است که از پوشه‌ی حافظه پنهان تلگرام که در آن نسخه‌ای از تمامی پیام‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌هایی که در مکالمه‌ها وجود دارد،  استفاده کنید. برای انجام این کار در بخش حافظه داخلی گوشی و یا کارت SD خارجی مسیر زیر را طی کنید: " Android" ، پوشه " data " ، پوشه " org.telegram " و سپس پوشه cache " ". پوشه کش یا همان حافظه پنهان را باز کنید. تمام تصاویر حذف‌شده از مکالمات را پیدا خواهید کرد

همانطور که می‌توانید ببینید، این دو روش برای بازیابی عکس‌های حذف‌شده از برنامه تلگرام مفید هستند .

  1. بازیابی فایل‌های پاک شده با نرم افزار بازیابی اطلاعات آندروید

در اینجا، اگر شما می‌خواهید فایل‌های پاک شده  مانند پیام‌های متنی، مخاطبین، اسناد، تصاویر، فایل‌های ویدئویی و غیره را در دستگاه‌های Android خود بازیابی کنید، توصیه می‌کنیم از نرم افزار بازیابی اطلاعات Android EaseUS استفاده کنید و اگر مطمئن شدید که فایل‌های مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید، می‌توانید یک کد مجوز برای بازیابی آن‌ها را خریداری کنید. لطفا توجه داشته باشید که برنامه مشخصی برای بازیابی اطلاعات Telegram در دسترس نیست.

  1. بازیابی پیام‌های حذف‌شده تلگرام با برنامه iKeyMonitor

از برنامه iKeyMonitor می‌توانید برای بازیابی تمام پیام‌های پاک شده تلگرام استفاده کنید. برای این کار باید یک اکانت رایگان سه‌روزه در iKeyMonitor بسازید. سپس در کلود پنل لاگین کنید و iKeyMonitor را برای گوشی اندروید یا آیفون دانلود کنید. در این مرحله iKeyMonitor را نصب‌کرده و آن را با license key که دارید فعال کنید. حالا می‌توانید بازیابی اطلاعات حذف‌شده تلگرام را روی Cloud Panel شروع کنید.

  1. بازیابی اطلاعات تلگرام با استفاده از Notification History

برای بازیابی پیام‌های حذف‌شده تلگرام می‌توانید از تاریخچه اطلاع‌رسانی‌ها یا Notification History هم استفاده کنید. برای این کار کافی است تا برنامه notification history را از گوگل پلی دانلود کنید و موقع نصب به آن اجازه بدهید که به‌طور کامل کنترل گوشی تلفن همراه را در دست بگیرد. برای این کار گزینه allow نمایش داده می‌شود. برای دسترسی به نوتیفیکشین­های گوشی تنها باید OK را بزنید. سپس به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که در آنجا می‌توانید notification history هایی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید را انتخاب کنید. با وجود این دسترسی به‌راحتی می‌توانید پیام‌های پاک شده تلگرام را بازیابی کنید.

نحوه بازیابی پیام‌های تلگرام در آیفون

اگر گوشی تلفن همراهتان آیفون است و پیام‌هایی که داشته‌اید پاک شده، با کمک این دو روش می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

برگرداندن پیام‌های پاک شده آیفون با iCloud Backup

برای بازیابی پیام‌های آیفون می‌توانید از حساب iCloud استفاده کنید. برای این کار باید وارد حساب iCloud تان شوید و گزینه پیام‌ها یا messages را انتخاب کنید. پس از پیدا کردن تمام پیام‌های مورد نیازتان، می‌توانید گزینه turning off را در تنظیمات iCloud انتخاب کنید. حالا باید به دنبال گزینه Merge option بگردید. این همان گزینه‌ای است به شما اجازه می‌دهد تا به تمام پیام‌های متنی پاک شده گوشی همراهتان دسترسی داشته باشید.

نحوه بازیابی پیام‌های تلگرام با iTunes Backup

برای برگرداندن پیام‌های تلگرام حذف‌شده در گوشی آیفون می‌توانید از iTunes هم استفاده کنید. برای این کار باید ارتباط بین iTunes و آیفون را روی کامپیوتر برقرار کنید. سپس پنجره مورد نیاز را باز کنید. حالا می‌توانید گزینه restore ا را انتخاب کنید تا تمام داده‌های پشتیبان به کامپیوتر شما منتقل شوند. حواستان باشد که اگر به‌طور اتوماتیک از پیام‌های متنی‌تان نسخه بکاپ یا پشتیبان تهیه نکرده باشید، این روند برایتان کار نخواهد کرد.

چرا بهتر است که از یک شرکت کمک بگیریم؟

با وجود اینکه راه و روش برگرداندن اطلاعات پاک شده تلگرام ساده به نظر می‌رسد، اما برای انجام این کار باید دانش لازم در این زمینه را داشته باشید. چون ممکن است کوچک‌ترین اشتباهی در این راه برایتان گران تمام شود و به‌طور کامل اطلاعاتی که لازم دارید را از دست بدهید. یا حتی ممکن است پیام‌های پاک نشده را به‌اشتباه حذف کنید و دیگر نتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید به اطلاعات مهم حذف‌شده در تلگرامتان دسترسی پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین متخصص راز کمک بگیرید.

تبلیغ تلگرام با راز

مطالب مرتبط:

آشنایی با اصطلاحات تلگرامی با تبلیغات در تلگرام بیشتر آشنا شوید . پین کردن در تلگرام

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات