قیمت پوشاک به نرخ دلار ارتباط دارد

قیمت پوشاک به نرخ دلار ارتباط دارد

قیمت پوشاک به نرخ دلار ارتباط دارد

رضا تازیکی گفت: حوزه پوشاک حاشیه سود مناسبی برای تولیدکنندگان دارد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که تولیدکنندگان عامل گرانی پوشاک باشند.

وی با اشاره به این که بخش عمده‌ای از پنبه‌ی کشور وارداتی است، اظهار داشت: افزایش نرخ دلار، قیمت پنبه را ارتقا می‌دهد و مواد حاصل از پنبه در فرآیند افزایش نرخ ارز، قیمت‌های تمام‌ شده‌ی بالاتری را به خود می‌گیرند.

مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار با بیان این که صنعت پوشاک به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد، تصریح کرد: افزایش نرخ دستمزد نیروهای کار، باعث شده تا قیمت پوشاک به نسبت سال‌ها گذشته افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول در گفتگوی تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» خاطر نشان کرد: قیمت پوشاک به نرخ دلار ارتباط دارد.

رضا تازیکی با اشاره به این که در ایران فضای مناسبی برای تولید پوشاک وجود دارد، عنوان کرد: کم بودن تعداد تولیدکننده‌ی پوشاک در کشور باعث می‌شود تا این حوزه حاشیه سود مناسبی را داشته باشد.

او با اشاره به قاچاق پوشاک، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی حدود ۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق پوشاک و کالا در کشور شکل می‌گیرد.

مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار افزود: ما از نظر فنی و تکنولوژی مشکلی در تولید پوشاک نداریم، اما در تامین مواد اولیه مناسب با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

او تاکید کرد: اگر ما بتوانیم از رونق بازار قاچاق پوشاک جلوگیری کنیم و مواد اولیه را با تعرفه‌های درست تامین کنیم، حدود ۷۰۰ هزار شغل جدید در حوزه پوشاک ایجاد می‌شوند.

رضا تازیکی اضافه کرد: متاسفانه برخی از حوزه‌های تولیدی خوب کشور که می‌توانیم اشتغال‌زا باشند، با معضل واردات درگیر هستند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات