بررسی نماد «رانفور»: آنچه باید درباره سهم شرکت خدمات انفورماتیک بدانید

رانفور نماد شرکت خدمات انفورماتیک در بازار اول بورس ایران است. جایی که به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های عالی برای تجدید ارزیابی دارایی‌های رانفور در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد باشد و از این بابت، رانفور بتواند افزایش سرمایه چند صد درصدی اعمال کند. همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، رانفور، نماد شرکت خدمات انفورماتیک ایران است و در بازار اول بورس قرار گرفته و یکی از نمادهای گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن در بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود. طبق اطلاعات تابلو رانفور، تنها ۵ درصد سهام، شناور بوده و میانگین حجم ماهانه نیز بالای ۱۸ میلیون سهم است. نکته‌ای که سهامداران باهوش در ورود به یک سهم باید در نظر داشته باشند، وضعیت افزایش سرمایه و EPS و P/E است که معمولا برای سهام گروه رایانه، از وضعیت خوبی برخوردار است. سهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۳۰۰۰ درصد افزایش سرمایه داده است. به هر حال اگر سهامداری، از اردیبهشت ۱۳۹۰، سهامدار رانفور بود و تا اواخر تابستان ۱۳۹۷، سهامدار می‌ماند، تعداد سهامش در افزایش سرمایه رانفور، بیش از ۳۰ برابر می‌شد که اهمیت سهامداری بلند مدتی را در بازار سرمایه نشان می‌دهد. برای ورود به یک سهم، دانستن اطلاعات سهامدار عمده و ترکیب سهامداران بالای ۱ درصد نیز برای برخی از سرمایه گذاران اهمیت دارد. سهامدار عمده رانفور، شرکت ملی انفورماتیک ایران است که بیش از ۹۰ درصد سهام رانفور را در اختیار دارد. یک شخص حقیقی نیز ۸۵ میلیون سهم رانفور معادل حدود ۱ درصد سهام را در اختیار دارد که اطلاعات سهامداران بالای ۱ درصد را باید در صفحه کدال این سهم در گزارش ۱۲ ماهه هیات مدیره مربوط به عملکرد سال مالی قبلی، مشاهده کنید.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات