ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید

ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید


مقدمه

این روزها شبکه‌های اجتماعی به یک بخش جدانشدنی از زندگی همه افراد تبدیل‌ شده‌اند. این رسانه‌های جذاب، مردمی که در شمالی‌ترین نقطه زمین زندگی می‌کنند و کسانی که ساکن جنوبی‌ترین نقطه این کره خاکی ساکن هستند، به هم وصل کرده‌اند؛ برای مثال اگر شما ساکن ایران هستید و یکی از بستگانتان ساکن آمریکا یا کانادا است، این شبکه‌های اجتماعی هستند که ارتباط بین شما را حفظ می‌کنند.

اما کاربرد شبکه‌های اجتماعی تنها به روابط دوستانه و خانوادگی محدود نمی‌شود. بلکه افراد زیادی از طریق افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی یا جذب فالوور توانسته‌اند یک منبع درآمد عالی برای خودشان دست و پا کنند. همچنین کسب و کارهای زیادی وجود دارند که از طریق همین شبکه‌ها خودشان را به دیگران معرفی کرده‌اند و به یک تجارت موفق تبدیل ‌شده‌اند.

در این مقاله قرار است ابتدا اهمیت افزایش تعداد فالوورهای شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. سپس راه و روش افزایش فالوورها یا دنبال کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف را نشانتان بدهیم.

 افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

فهرست

اهمیت افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی راه و روش افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی چه کسب و کارهایی به افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی نیاز دارند؟ چرا باید از یک شرکت برای افزایش فالوور کمک بگیریم؟

اهمیت افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

در ابتدای ظهور شبکه‌های اجتماعی، عده‌ای تصور می‌کردند، همین که یک اکانت یا نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، برای شناختن آن‌ها توسط دیگران کافی است. این مشکل حتی برای بعضی از کسب و کارها هم وجود داشت؛ اما این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که درباره اهمیت افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی چیزی نداند! در اینجا می‌خواهیم اهمیت تعداد فالوورها را برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک و حتی بلاگرها بررسی کنیم.

اهمیت تعداد فالوورها برای کسب و کارهای بزرگ

مالکان کمپانی‌های بزرگی مانند نایک، آمازون، کوکاکولا، کاله، علی‌بابا و غیره به‌خوبی می‌دانند که هر چقدر بیشتر دیده شوند، جایگاهشان در بازار محکم‌تر می‌شود و همچنان در اوج باقی می‌مانند. در گذشته بیلبوردهای تبلیغاتی خیابانی این نقش را بر عهده داشتند؛ اما این روزها روش‌های ساده‌تری برای این کار وجود دارد. کمپانی‌های بزرگ ترجیح می‌دهند که به‌جای تبلیغات گران‌قیمت مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، روی افزایش تعداد فالوور در شبکه‌های اجتماعی کار کنند.

بعضی از افراد تصور می‌کنند که افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی برای کمپانی‌های بزرگ چندان اهمیتی ندارد. چون همه افراد به‌واسطه خرید محصولات یا دریافت خدمات از این شرکت‌ها با آن‌ها آشنا هستند؛ اما این باور درست نیست!

شرکت‌های بزرگ هم می‌خواهند خدماتشان را به همه معرفی کنند، تعداد مشتریانشان نامحدود باشد و از رقبای خودشان جلو بزنند. اینجا است که تعداد دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی میزان محبوبیت برندها و کسب و کارهای بزرگ را مشخص می‌کند.

اهمیت افزایش فالوور کسب و کار های بزرگ

اهمیت تعداد فالوورها برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای تبلیغات گسترده را ندارند؛ اما پیشرفت تکنولوژی دست آن‌ها را باز گذاشته تا خودشان را طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلف به دیگران معرفی کنند. اگر جواهرات دست‌ساز درست می‌کنید یا اینکه یک آرایشگر در یک خیابان شناخته نشده هستید، در هر دو حالت می‌توانید کارتان را به تمام کسانی که به آن نیاز دارند معرفی کنید.

اما یادتان باشد که نقش افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی برای شما مهم‌تر از کسب و کارهای شناخته‌شده است. چون افزایش فالوور در سوشیال مدیا برای شما اعتبار می‌آورد. هر کاربری که وارد صفحه شما می‌شود، اول دنبال کننده‌هایتان را می‌بیند و طبق رضایت مشتریانتان از خدماتی که دارید استفاده می‌کند.

همچنین افزایش فالوور برای خودتان هم یک انگیزه مضاعف محسوب می‌شود. چون به ازای هر فردی که شما را فالوو می‌کند، یک نفر مشتری بالقوه به جمع مشتریانتان اضافه می‌شود. این مشتری می‌تواند خودش از خدماتی که دارید استفاده کند یا آن‌ها را به دیگران معرفی کند؛ و دنبال کننده جدید برایتان به ارمغان بیاورد.

اهمیت افزایش فالوور کسب و کارهای کوچک

اهمیت تعداد فالوورها برای بلاگرها

شبکه‌های اجتماعی فقط مختص معرفی کسب و کارها و خدمات آن‌ها نیستند! بلکه این بسترها ایجاد شده‌اند تا مردم سرتاسر جهان با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر کسانی که دستی بر قلم دارند، عکاس‌ها، وبلاگ نویس­ها، انیمیشن‌سازها، طنزپردازها، مدل لباس‌ها، میکاپ آرتیست‌ها و غیره می‌توانند به‌عنوان بلاگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند.

با توجه به اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی از بلاگرها می‌گیرد؛ این روزها خدمات اینفلئونسر مارکتینگ به یک شغل پردرآمد تبدیل ‌شده است. هر اندازه تعداد فالوورهای بلاگرها بیشتر باشد، مبلغی که برای خدمات تبلیغات در شبکه های اجتماعی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود بیشتر می‌شود؛ بنابراین افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی برای بلاگرها هم اهمیت بسزایی دارد.

 افزایش فالوور شبکه های اجتماعی از طریق بلاگرها

راه و روش افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

اگر بلاگر هستید، کسب و کار کوچکی دارید یا اینکه قرار است شبکه اجتماعی یک شرکت بزرگ دستتان باشد و فالوورهای جدید جذب کنید، باید راه و روش افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را بدانید. در این مقاله می‌خواهیم روش‌های جذب دنبال کننده واقعی در شبکه‌های اجتماعی را نشانتان بدهیم. با ما همراه باشید و زیر و بم این کار را یاد بگیرید.

مشخص کردن بازار هدفتان یا جامعه مخاطبانتان

اولین تکنیک افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مشخص کردن جامعه هدف است. باید بدانید مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟ کدام کشور و کدام شهر زندگی می‌کنند؟ کار آن‌ها چیست؟ چه زمان‌هایی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ چه چالش‌هایی پیش روی آن‌ها وجود دارد؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و مخاطب جدید جذب کنید.

انجام این کارها شاید در نظر اول ساده به نظر برسد، اما برای انجام دادنشان باید زمان زیادی صرف کنید. چون جذب و حفظ مخاطبان نیاز به یک استراتژی مناسب دارد؛ و برای تنظیم این استراتژی باید تخصص کافی در زمینه جذب فالوور واقعی و افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

مشخص کردن بازار هدف در شبکه های اجتماعی

تکمیل پروفایل در شبکه اجتماعی

اسمی که برای شبکه اجتماعی‌تان انتخاب کرده‌اید و پروفایلی که دارید، در حقیقت ستون فقرات کسب و کارتان است. یادتان باشد که یک صفحه عکس‌دار که در آن اطلاعات کامل درباره نوع کسب و کار داده شده است و لینک فروشگاه در آن قرار دارد، همیشه برای مخاطبان جذاب‌تر از صفحات بی‌نام‌ونشان است.

مخاطبانی که وارد صفحه شما می‌شوند باید بدانند که در این صفحه چه چیزی منتظر آن‌ها است و قرار است با چه محصولات یا خدماتی مواجه شوند. این دید را پروفایل شما به آن‌ها می‌دهد.

مخاطب وارد صفحه می‌شود، پروفایل را می‌بیند و اگر همان چیزی است که به دنبالش می‌گردد، صفحه را دنبال می‌کند. به همین راحتی شما می‌توانید افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مختلف را داشته باشید!

برای تکمیل پروفایلتان باید ابتدا یک اسم برای صفحه‌تان انتخاب کنید. این اسم باید حداکثر ۳۰ کاراکتر باشد. اسمی که انتخاب کرده­اید بهتر است در تمام شبکه‌های اجتماعی‌تان یکسان باشد، تا فالوورهایتان بتوانند به‌راحتی همه‌جا پیدایتان کنند.

پس از اسم نوبت به نوشتن بایو ( Bio ) رسد. در این قسمت باید در قالب ۱۵۰ کاراکتر کسب و کارتان را معرفی کنید. بایو به مخاطبانتان کمک می‌کند تا یک دید کلی درباره کسب و کارتان پیدا کنند. هر اندازه بایو قوی‌تر نوشته‌ شده باشد و مخاطب پسندتر باشد، بهتر می‌توانید فالوور واقعی جذب کنید.

در صورتی که وب سایت دارید، حتما آدرس آن را در بیو شبکه‌های اجتماعی خودتان مانند اینستاگرام بیاورید. با این کار می‌توانید فالوورهایتان را به سمت وب سایتتان بفرستید و سایر محصولاتتان یا خدماتی که ارائه می‌کنید را به آن‌ها نشان دهید.

فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی مختلف

همه می­دانیم که راز موفقیت در هر کاری مداومت در انجام آن است. اگر امروز یک پست در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و تا چند ماه در آن‌ها فعال نباشید، اسمتان بین هزاران پست منتشر شده در طول روزها و هفته‌ها و ماه‌ها گم می‌شود.

به همین خاطر است که فعالیت منظم به‌عنوان یک فاکتور مهم برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی شناخته می‌شود. در کل، برای اینکه بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید، باید برای انتشار پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

 فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک‌گذاری محتواهای جذاب و متنوع

مهم‌ترین راز افزایش دنبال کننده در سوشیال­ها، محتوایی است که به اشتراک می‌گذارید. مخاطبان صفحه‌ای را دنبال می‌کنند که ارزش‌افزوده‌ای برای آن‌ها داشته باشد. اگر نمی‌دانید چطور می‌توان محتوای مخاطب پسند تولید کرد، بهترین راه پیروی از قانون ۷۰-۲۰-۱۰ است.

این قانون یعنی، ۷۰ درصد محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید برای مخاطبانتان ارزش‌افزوده داشته باشد. ۲۰ درصد محتوایتان باید برای شناساندن خودتان و کسب و کارتان باشد و تنها ۱۰ درصد از محتوای صفحه را پست‌های تبلیغاتی در بر بگیرد.

این روش به شما کمک می‌کند که وقت و زمان کافی برای ساختن پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان در نظر بگیرید؛ و از صفحه‌هایی که تمام وقتشان را به تبلیغ اختصاص داده‌اند جدا شوید. این صفحه‌ها دیر یا زود طرفدارانشان را به‌طور کامل از دست می‌دهند. آیا خودتان صفحه‌ای را دنبال می‌کنید که سرتاسر پست‌های آن تبلیغاتی است؟ البته که نه!

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، تنوع در تولید محتوا است. برای فعالیت در هر شبکه باید مطالب خاص خودش را تولید کنید.

اگر قرار است عکس‌های زیبا، فیلم‌های کوتاه و بلند و محتواهای آموزشی تصویری را ارائه کنید، اینستاگرام مناسب شما است؛ اما در صورتی که می‌خواهید نوشته‌های کوتاه جذاب را برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، توییتر بستر خوبی برای ساختن ارزش‌افزوده کسب و کارتان است.

اگر می‌خواهید صرفا موضوع‌های کاری را دنبال کنید و محتواهای مرتبط با کسب و کارتان را با همکارانتان و افراد فعال در آن زمینه به اشتراک بگذارید، لینکدین بستر مناسبی برای این کار است.

راه و روش افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است. باید اصول تولید محتوا در آن‌ها را بلد باشید تا بتوانید روی افزایش فالوور در تلگرام و توئیتر، اینستاگرام و در فیسبوک حساب کنید.

درنهایت اینکه سعی کنید مطالبی که آماده می‌کنید با رقبای شما تفاوت داشته باشد، چون مخاطبان صدای برندی را بهتر می‌شنوند که حرف جدیدی برای گفتن دارد. تا هر اندازه محتواهایتان دست اول‌تر و جذاب‌تر باشند، شناس بیشتری برای افزایش فالوور خواهید داشت.

 به اشتراک‌گذاری محتواهای جذاب در شبکه های اجتماعی

آماده کردن تقویم محتوایی

بعد از اینکه نوعی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید مشخص شد، نوبت به آماده کردن یک تقویم محتوایی می‌رسد. این تقویم به شما نشان می‌دهد که کدام نمونه­ها بهتر است در چه روزهای و در چه شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. همچنین در تقویم، ساعت‌های مناسب برای انتشار پست و تبادل‌نظر با دنبال کنندگان هم مشخص می‌شود.

برای آماده کردن تقویم محتوایی می‌توانید از تجربیات خودتان و تحقیقاتی که انجام شده استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال بررسی‌های HubSpot نشان می‌دهد که برای کسب و کارهای B۲B ، بهترین زمان فعال بودن در اینستاگرام ۱۲ تا ۱ بعد از ظهر، ۵ تا ۶ بعد از ظهر و ۸ تا ۹ شب است. این همان زمانی است که کاربران مخاطب این صفحه‌ها وقتشان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام سپری می‌کنند.

اگر کسب و کارتان B۲C است و قصد دارید محصولاتتان را برای تمام افراد فعال در اینستاگرام نشان دهید، علاوه بر ساعت های گفته شده، از ساعت ۷ تا ۹ صبح هم در این پلتفرم فعال باشید. در این ساعت اغلب افراد در حال حرکت به سمت محل کارشان هستند و وقتشان را با گشت زنی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام سپری می‌کنند.

هشتگ گذاری درست

هشتگ گذاری درست از دیگر رمز و رازهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی است. هشتگ ها در حقیقت همان آدرس‌هایی هستند که شما برای پست‌های خودتان انتخاب می‌کنید. وقتی تعداد پست‌های صفحه‌تان زیاد می‌شود، مخاطبانتان با کمک هشتگ­هایی که دارید می‌توانند محتوایی که مد نظرشان است را به‌راحتی پیدا کنند. هشتگ ها با علامت # تنظیم می‌شوند.

اغلب افراد تصور می‌کنند که هشتگ گذاری یک کار ساده است، اما این‌طور نیست! اگر بایدها و نبایدهای هشتگ گذاری را بلد نباشید و هشتگ گذاری درست انجام نشود، این کار برایتان دستاوردی نخواهد داشت.

مهم‌ترین اصل هشتگ گذاری ارتباط کلمه‌ها و جمله‌های انتخابی با پست مورد نظر است. همچنین می‌توانید هشتگ­های کلی مرتبط با کسب و کارتان را در انتهای هر پست بگذارید تا مخاطبانتان بهتر بتوانند شما را پیدا کنند؛ به ‌عنوان‌ مثال اگر کسب و کارتان طراحی دکوراسیون داخلی است، می‌توانید از هشتگ­هایی مانند # طراحی_داخلی # دکوراسیون و غیره استفاده کنید.

در کل، انتخاب هشتگ­های مناسب برای پست‌ها و معرفی شبکه اجتماعی یک کار تخصصی است و بهتر است توسط کسانی که در این زمینه متخصص هستند انجام شود. تنها در این صورت است که تمام هشتگ­های پرطرفدار را می‌توانید در پست‌هایتان بگنجانید و هشتگ گذاری‌هایتان تنوع خوبی خواهد داشت.

روش هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی

ارتباط با اینفلوئنسرهای موفق

اگر می‌خواهید تعداد فالوورهایتان روز به روز بیشتر شود، باید اینفلوئنسرهای موفق را که بشناسید. این افراد می‌توانند مالک کسب و کارهای دیگر و همکارانتان باشند، یا اینکه آن‌ها را از بین بلاگرهای موفقی که دنبال کننده‌های زیادی دارند انتخاب کنید.

ارتباط با اینفلوئنسرهای موفق چندین و چند مزیت برایتان دارد. اولین مزیتش این است که می‌توانید از کانال آن‌ها برای معرفی برندتان استفاده کنید. اگر اینفلوئنسر توانمندی را برای تبلیغ کسب و کارتان انتخاب کنید و بتواند به‌خوبی شما را به مخاطبانش معرفی کند؛ شک نداشته باشید که تعداد فالوورهایتان در عرض یک تا چند روز چند برابر می‌شود.

ارتباط با اینفلوئنسر صرفا برای تبلیغ دادن به آن‌ها نیست! بلکه شما با به اشتراک‌گذاری پست‌های آن‌ها هم می‌توانید فالوور واقعی جذب کنید. چون معمولا اینفلوئنسرها از کسانی که پست‌ها آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند در صفحه خودشان تشکر می‌کنند و همین موضوع می‌تواند یک معرفی عالی برای کسب و کارتان به دیگران باشد.

راه دیگر معرفی خودتان به دیگران، کامنت گذاشتن زیر پست اینفلوئنسرهای موفق است. اگر کامنت­های جذاب و پرطرفدار زیر پست اینفلوئنسر ها بگذارید، افراد دیگر آن را لایک می‌کنند و همین موضوع باعث معرفی کسب و کارتان به دیگران می‌شود.

در آخر اینکه برای انتخاب اینفلوئنسرهای موفق باید وسواس به خرج دهید و با افرادی ارتباط داشته باشید که برای کسب و کارتان اعتبار می‌آورند؛ بنابراین حتی انتخاب آن­ها هم نیاز به تخصص دارد.

 ارتباط با اینفلوئنسرهای موفق

دنبال کردن صفحات سازگار با هدف شما

راز موفقیت در شبکه‌های اجتماعی این نیست که فقط فالوور جذب کنید! بلکه خودتان هم باید فالوور افراد دیگر باشید. افرادی که اهدافشان با صفحه شما در یک راستا است و صفحاتی که فکر می‌کنید برای موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی مفید هستند، دنبال کنید.

به‌محض فالوو کردن این صفحات یک راه ارتباطی بین شما و صاحب صفحه شکل می‌گیرد. پس از آن با تبادل‌نظر و به اشتراک گذاشتن پست‌های جذاب آن صفحات می‌توانید با صاحب صفحه و طرفدارانش ارتباط موثر برقرار کنید. این راه ارتباطی در شناخته شدن برندتان و اعتماد فالوورها تاثیر قابل توجهی دارد.

البته همین که چند صفحه مفید و همراستا با هدفتان را فالوو داشته باشید هم در جلب اعتماد دنبال کننده‌هایتان موثر است.

تنها نکته قابل توجه در این زمینه انسان بودن است؛ یعنی برای ارتباط با صفحات دیگر به هیچ عنوان از ربات‌ها استفاده نکنید. چون این رباط‌ها برای همه شناخته‌شده هستند و نام و اعتبار برند را خدشه‌دار می‌کنند.

درنهایت اینکه، این تبادل ارتباط با سایر افراد یک سیگنال عالی برای الگوریتم‌های اینستاگرام به‌حساب می‌آیند و شانستان را برای دیده شدن در صفحه اکسپلور ( Explore ) افزایش می‌دهند.

ارتباط مداوم و موثر با فالوورها

برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی باید به دو نکته توجه داشته باشید. اول اینکه فالوورهای قدیمی‌تان را حفظ کنید و دوم اینکه افراد جدید را راغب کنید که صفحه شما را دنبال کنند. یکی از راه‌های حفظ فالوورهای قدیمی و جذب افراد جدید، ارتباط موثر و مداوم با کسانی است که در صفحه شما حضور دارند.

افراد فعال ترجیح می‌دهند تا صفحاتی را دنبال کنند که ارتباط‌های دوطرفه در آن‌ها برقرار است. مثال بارز برای این موضوع تلفن کردن است. وقتی شما به کسی زنگ می‌زنید، تنها در صورتی ارتباط پایدار می‌ماند که طرف مقابل جوابتان را بدهد.

بنابراین وقتی در شبکه‌ها مختلف حضور دارید، سعی کنید با دنبال کننده‌هایتان ارتباط فعال داشته باشید. با آن‌ها تبادل‌نظر کنید و جواب سوال­هایشان را بدهید.

همچنین می‌توانید مسابقه برگزار کنید و به فالوورهای فعالتان جایزه بدهید. یا اینکه برای لایک­ها و کامنت­های محبت‌آمیز آن‌ها جوایزی در نظر بگیرید. با این کار به فالوورهایتان نشان می‌دهید که حضورشان در صفحه شما ارزشمند است و می‌خواهید راه ارتباطی‌تان را به آن‌ها همیشه حفظ کنید. البته این موضوع اعتبار صفحه شما را هم افزایش می‌دهد و افراد زیادی به خاطر اعتمادی که به کسب و کارتان دارند، شبکه‌های اجتماعی‌تان را دنبال می‌کنند.

درنهایت، یادتان باشد که داشتن ۱۰۰ فالوور فعال از هزاران تماشاچی بهتر است؛ بنابراین برای مخاطبانتان وقت بگذارید تا آن‌ها هم برایتان ارزش قائل باشند.

 ارتباط مداوم و موثر با فالوورها

گذاشتن رد پای آدرس صفحات اجتماعی در همه‌جا

اگر وبلاگ یا وب سایت دارید، حتما آدرس شبکه‌های اجتماعی‌تان را در یک نقطه از آن قرار دهید. با این کار به مخاطبانتان یک نشانه می‌دهید که در شبکه‌های اجتماعی مختلف شما را دنبال کنند.

در کل هر کجا که حضور دارید، سعی کنید یک رد پا از شبکه‌های اجتماعی‌تان بگذارید. این رد پا راهنمای افرادی است که با شما هم‌عقیده هستند، می‌خواهند محصولات شما را استفاده کنند یا اینکه تازه با شما آشنا شده‌اند و می‌خواهند برندتان را بیشتر بشناسند. با همین ردپاهای کوچک می‌توانید کسب و کارتان را به یک برند شناخته‌شده تبدیل کنید و افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشید.

پیگیری ترافیک شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه بدانید چه کسانی به صفحات اجتماعی شما سر می‌زنند و از این تعداد چند نفر صفحه‌های شما را دنبال می‌کنند، باید راه و روش آنالیز شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرید.

ازجمله ابزارهای آنلاینی که می‌توانید برای تحلیل تعاملات در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به Buffer ، Quintly ، Followerwonk ، SumAll ، Google Analytics و Keyhole اشاره کرد. با کمک این ابزارها می‌توانید تاثیرگذاری پست‌هایتان را در افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مختلف اندازه بگیرید و کسب و کارتان را بهتر رونق دهید.

درخواست معرفی شبکه اجتماعی از فالوورها

از فالوورهایتان بخواهید که پست‌های مفیدتان را به دوستان و آشنایان خودشان معرفی کنند. با این روش می‌توانید شاهد افزایش تعداد فالوورهای شبکه‌های اجتماعی‌تان باشید.

چون تجربه ثابت کرده که کسانی که پست‌های شما را دیده‌اند، بی‌شک نگاهی به پیج یا صفحه شما می‌اندازند. اگر محتوایتان برایشان جذاب باشد، آن‌ها هم به فالورهایتان تبدیل می‌شوند؛ بنابراین اگر وقت زیادی برای تولید محتوای باکیفیت صرف می‌کنید، حتما از فالوورهایتان بخواهید که آن‌ها را به دیگران هم معرفی کنند.

معرفی شبکه اجتماعی توسط فالوورها

قابل اعتماد بودن

در کنار همه ترفندها و نکاتی که برای افزایش فالور در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، افزایش واقعی از آن کسب و کارهایی است که قابل اعتماد هستند. اگر نوع محتوایتان را با دقت انتخاب کنید، گفته‌هایتان درباره محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید درست از آب در بیاید و با احترام با تمام دنبال کننده‌هایتان و کسانی که زیر پست‌هایتان نظر می‌گذراند برخورد کنید، کسانی که در صفحه‌تان حضور دارند به شما اطمینان می‌کنند و دنبال کننده‌های جدیدی هم خواهید داشت.

یادتان باشد که شما در قبال تبلیغاتی که دارید مسئول هستید؛ بنابراین اگر قرار است با کسب و کاری تبادل لینک داشته باشید و یکدیگر را معرفی کنید، حتما درباره آن کسب و کار اطلاعات دقیقی به دست بیاورید. چون اگر صرفا قصدتان معرفی یک کسب و کار باشد و حساسیت زیادی درباره تبلیغاتی که دارید به خرج ندهید، ممکن است فالوورهایتان موقع خرید یا دریافت خدمات از شرکت مورد نظر دچار مشکل شوند و اعتمادشان را به شما هم از دست بدهند.

این موضوع برای معرفی اینفلئونسرها و بلاگرها هم صادق است. سعی کنید کسانی را معرفی کنید که با شما هدفشان مشترک است تا ریزش نداشته باشید.

چه کسب و کارهایی به افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی نیاز دارند؟

تمام کسب و کارها از کوچک تا بزرگ به این کار نیاز دارند. چون کسانی که صفحه شما را دنبال می‌کنند هر کدامشان می‌توانند یک مشتری بالقوه باشند. همچنین این افراد معمولا کسب و کارتان را به دوستان و نزدیکانشان هم معرفی می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش اعتبار برندتان می‌شود.

کسب و کارهای بزرگ برای شناخته شدن محصولات جدیدشان و کنار زدن رقبایشان نیاز به معرفی خودشان در شبکه‌های اجتماعی دارند. راز موفقیت این کسب و کارها این است که تعداد فالوورهایشان از رقبایی که دارند بیشتر باشد. همین موضوع نشان می‌دهد که این برند معتبرتر است و می‌تواند نبض فروش بازار را دست خودش بگیرد.

کسب و کارهای کوچک هم برای جلب اعتماد و شناخته شدن نیاز به افزایش فالوور دارند. هر چقدر تعداد فالوورهای کسب و کارهای کوچک بیشتر شود، میزان فروش و ارائه خدمات آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. چون شبکه‌های اجتماعی مختص یک شهر و کشور نیستند؛ بلکه بستری هستند که شما می‌توانید کسب و کارتان را با کمک آن‌ها به کل مردم جهان معرفی کنید.

چرا باید از یک شرکت برای افزایش فالوور کمک بگیریم؟

رمز و راز و تکنیک‌های افزایش فالور در هر شبکه اجتماعی تفاوت دارد. چون کسانی که در این بسترها حضور دارند، سلیقه‌ها و علاقه‌های متفاوتی دارند.

برای افزایش باید یک نیروی فنی توانمند که زیر و بم الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را می‌شناسد باشید. همچنین باید داستان‌سرایی بدانید، با مخاطبانتان تعامل داشته باشید و با کمک هشتگ­های مناسب خودتان را به افراد بیشتری معرفی کنید. همه این کارها نیاز به تخصص دارد و بسیار زمان‌بر است.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید یک صفحه هدفمند داشته باشید و تعداد فالوورهایتان هر روز بیشتر شود؛ از یک شرکت متخصص در این زمینه کمک بگیرید. چون یک شرکت متخصص به‌خوبی می‌داند که کدام مخاطبان به کدام صفحه‌ها و شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند. وقتی کسب و کارتان را دست آن شرکت می‌دهید؛ خیالتان راحت است که بهترین بازخورد را از شبکه‌های اجتماعی‌تان خواهید گرفت.

بهترین بودن رو شروع کن

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات