کاهش چشمگیر تردد در خیابان‌ها و مراکز خرید

کاهش چشمگیر تردد در خیابان‌ها و مراکز خرید

کاهش چشمگیر تردد در خیابان‌ها و مراکز خرید

تبعات ویروس کرونا برای خرده‌فروشی

دنیایی که توسط ویروس کرونا، به شکلی جدید و کاملا کم‌برخورد ساخته شده، تعاریف جدیدی برای برخی صنایع به وجود آورده است.

بر این اساس دیگر مانند گذشته، شاهد سیل بازدیدکنندگان از مراکز خرید و خرده‌فروشی نیستیم و شاهد این ادعا، آماری است که گوگل از میزان کاهش حضور مردم در مراکز و خیابان‌‌های خرید ارائه کرده است.

داده‌های گوگل نشان می‌دهد مردم در حین قرنطینه کجا می‌روند. براساس این اطلاعات، بازدید از پارک و مراجعه به رستوران‌ها در کشور‌های مختلف نوسانی شدید دارد. گوگل داده‌های مکانی جمع شده از ۱۳۱ کشور را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه افراد در طول عالم‌گیری‌های کرونا قرنطینه را رعایت می‌کنند.

در بسیاری از کشور‌های غربی، بازدید از مکان‌های تفریحی و خرده‌فروشی، فروشگاه‌های مواد غذایی، ایستگاه‌های ترانزیت و مکان‌های کاری کاهش یافته اما در برخی از کشور‌های آسیای شرقی، مانند کره جنوبی و تایوان، بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها افزایش داشته است.

اطلاعات گوگل تغییرات مربوط به حضور در مکان‌هایی مانند خرده‌فروشی‌ها و اماکن تفریحی را نشان می‌دهد.

وضعیت قرنطینه در آمریکا

گوگل از ابتدای سال (۳ ژانویه تا ۶ فوریه) از داده‌های موقعیت مکانی استفاده کرده و آن را با داده‌های پیشین مقایسه کرده است. البته چین که در مرکز شیوع کرونا قرار داشت در داده‌ها درج نشده است. در ایالات متحده آمریکا اقدامات قرنطینه کردن از ایالت به ایالتی دیگر متفاوت است و داده‌ها به این شکل تجزیه می‌شوند:

کاهش ۴۷درصدی تجمع در خرده‌فروشی و تفریحی، ۲۲درصد کاهش در مراجعه به فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها، ۱۹درصد کاهش بازدید از پارک‌ها، کاهش ۵۱درصدی تردد ایستگاه‌های ترانزیت، ۳۸درصد کاهش مراجعه به محل کار، ۱۲درصد افزایش تردد در مکان‌های مسکونی.

اروپا و عدم استقبال از مراکزخرید

این داده‌ها، تغییرات بزرگی به نظر می‌رسند اما سایر کشور‌های غربی کاهش تردد بزرگ‌تری را تجربه کرده‌اند که نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا هنوز به سختی اروپا عمل نکرده است.

در ایتالیا اولین کشور اروپایی که با این شیوع مواجه شد، بازدید از خرده‌فروشی و تفریحات ۹۴درصد کاهش داشته، ۸۵درصد کاهش برای سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها و۹۰درصد برای پارک‌ها ثبت شده است. اسپانیا که از نظر ویروس به شدت آسیب دیده، کاهش ۹۴درصدی در خرده‌فروشی‌ها و اماکن تفریحی همراه با ۷۶درصد کاهش برای فروشگاه‌های مواد غذایی و ۸۹درصد برای پارک‌ها رقم خورده است.

در انگلیس میزان کاهش مراجعه به خرده‌فروشی‌ها و اماکن تفریحی ۸۵درصد است؛ درحالی که مراجعه برای خرید مواد غذایی و داروخانه ۴۶درصد و بازدید از پارک‌ها ۵۲درصد کاهش یافته است.

هند در مناطق خرده‌فروشی ۶۵درصد، در فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها ۵۷درصد و در اماکن تفریحی ۷۷درصد افت بازدیدکننده را تجربه کرده است.

اما در آسیا شاهد افزایش خرید و مراجعه به پارک‌ها هستیم و اثرات ویروس روی حرکات افراد در روز‌های اخیر کمتر شده است. در تایوان که از داده‌های موقعیت مکانی برای نگهداشتن شهروندان قرنطینه شده در خانه استفاده می‌شود، شما در صورت ترک خانه از سوی پلیس با هشدار مواجه می‌شوید. در این کشور بازدید از اماکن خرده‌فروشی و تفریحی تنها ۹درصد کاهش یافته؛ درحالی که بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها سه‌درصد افزایش یافته است.

کره‌جنوبی شاهد افزایش ۵۱درصدی بازدید از پارک‌ها و ۱۱درصد افزایش مراجعه به فروشگاه‌های موادغذایی بوده است. کره‌جنوبی در تاریخ ۲۹ فوریه اوج خود را در موارد ابتلا به کروناویروس تجربه کرد و از آن زمان به طور مداوم در حال صاف کردن منحنی بوده؛ بدون اینکه تحمیل خاصی ایجاد کند.

منبع: BELOOMBERG.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات