پین کردن در تلگرام

پین کردن در تلگرام


تلگرام یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر جهان است. اگر عضو این شبکه اجتماعی هستید، حتما برایتان این موضوع پیش‌آمده که وقتی تلگرام خودتان را باز می‌کنید، با تعداد زیادی از چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها مواجه می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود که پیام‌های مهمی را که دریافت می‌کنید در میان انبوهی از پیام‌ها و چت‌ها گم کنید و متوجه آن‌ها نشوید. پین کردن در تلگرام اینجا به کارتان می‌آید. تلگرام در نسخه‌های جدید خودش روشی با عنوان پین کردن چت‌های مهم به بالای لیست اضافه کرده است که می‌توانید به کمک آن، چت‌ها و پیام­های مهم خودتان را همیشه در بالای فهرست نگه دارید. با این روش به هیچ‌وجه پیام‌های دریافتی مهم را از دست نخواهید داد. به کمک این پین کردن پیام یا چت در تلگراممی‌توانیدپیام‌هایگروه یا کانال یا چت‌هایتان را در بالای فهرست پین کنید تا همیشه  مقابل دید شما باشند.

البته این ویژگی بیشتر از همه برای مدیران کانال‌های تلگرامی و مدیرهای گروه‌های تلگرامی مفید است. اگر مدیر یک گروه یا کانال تلگرامی هستید، حتما این موضوع برایتان پیش‌آمده که بخواهید موضوع خاصی را برای مدتی در بالای کانال یا گروه نشان دهید تا همه کاربران آن را ببینند. با روش پین کردن تلگرام به‌راحتی می‌توانید پیامتان را به صدر لیست پیام‌هایی که در گروه یا کانال ارسال می‌شود، بچسبانید. نکته جالب‌توجه درباره پین کردن چت‌ها و پیام‌ها در کانال‌های و گروه‌های تلگرامی این است که در گروه‌های تلگرامی همه اعضا می‌توانند یک پیام را در بالای گروه پین کنند. درصورتی‌که برای کانال‌های تلگرامی تنها مدیر این امکان را دارد که پیام را بالای کانال پین کند.

روش‌های پین کردن در تلگرام

در ادامه دو روش پین کردن و لغو پین تلگرام را برایتان آورده‌ایم.

  • نحوه پین کردن پیام‌ها در تلگرام
  • نحوه پین کردن چت‌ها در تلگرام
نحوه پین کردن پیام ‌ها در تلگرام

تفاوتی ندارد که تلگرام را روی گوشی اندروید، IOS یا روی دسکتاپ دارید؛ در هر سه حالت پین کردن پیام در تلگرام کار بسیار ساده‌ای است.

پین کردن پیام‌ ها در تلگرام در اندروید

۱. گروه تلگرامی یا کانالی را که عضو آن هستید باز کنید.

۲. حالا روی پیامی که می‌خواهید آن را پین کنید ضربه بزنید تا انتخاب شود.

۳. سپس گزینه پین ( Pin ) را انتخاب کنید.

۴.درنهایت روی گزینه OK بزنید تا پیام پین شود.

۵. حالا می‌توانید پیام خودتان را که بالای کانال یا گروه پین شده است ببینید. برای خواندن پیام پین شده کافی است روی آن ضربه بزنید تا پیام برایتان نمایش داده شود.

لغو پین پیام‌ ها در تلگرام در اندروید

برای لغو پین پیام‌ها در تلگرام در اندرید، تنها باید روی علامت ضربدری که گوشه پیام نمایش داده می‌شودضربه بزنید. سپس از منوی نمایش داده‌شده گزینه Unpin را انتخاب کنید.

روش دیگر این است که یک‌بار روی پیام پین شده ضربه بزنید، سپس گزینه Unpin را انتخاب کنید.

پین کردن پیام‌ها در تلگرام در iOS

برای پین کردن در تلگرام در iOS به‌جایاینکه روی پیام ضربه بزنید، باید انگشتتان را روی پیام نگه دارید.به‌جز این قسمت، بقیه مراحل برای iOS و اندروید تقریبا یکسان است.

لغو پین پیام‌ ها در تلگرام در iOS

برای لغو پیام‌های پین شده در تلگرام در iOS ، باید انگشتتان را برای چند لحظه روی پیام پین شده نگه دارید، سپس Unpin را بزنید.

پین کردن پیام‌ها در تلگرام دسکتاپ

افرادی که بیشتر وقتشان را پشت کامپیوتر سپری می‌کنند، ترجیح می‌دهند که تلگرام را روی دسکتاپشان داشته باشند. برای پین کردن در تلگرام در PC یا Mac ، ابتدا وارد گروه یا کانال مورد نظرتان شوید. سپس روی پیام مورد نظرتان بروید و روی آن راست-کلیککرده و پین کردن پیام یا Pin Message را انتخاب کنید. حالا روی گزینه PIN بزنید تا پیامتان به ابتدای لیست گروه یا کانال منتقل شود.

لغو پین پیام‌هادر تلگرام دسکتاپ

برای لغو پین پیام‌هادر تلگرام دسکتاپ، کافی است روی ضربدر گوشه پیام بزنید. سپس روی گزینه Unpin کلیک کنید. یا اینکه روی پیام راست کلیک کرده و گزینه Unpin را انتخاب کنید.

پین کردن پیام‌ها در تلگرام نسخه وب

اگر از تلگرام نسخه وب استفاده می‌کنید، می‌توانیدپیام‌های پین شده در کانال‌های تلگرامی و گروه‌ها را مشاهده کنید. اما اگر قصد پین کردن پیام در گروه یا کانال خاصی را داشته باشید، متاسفانه این امکان برایتان وجود ندارد.

نحوه پین کردن چت‌ها در تلگرام

کاربران تلگرام روزانه از گروه‌های زیادی دیدن می‌کنند، با افراد مختلف چت می‌کنند و از ربات‌های زیادی استفاده می‌کنند، به همین خاطر امکان پیدا کردن چت‌های مهم از بین حجم انبوه گفتگوها برایشان سخت است. برای قراردادن بعضی از چت­هایتان در بالای بقیه،می‌توانید از روش پین کردن در تلگرام استفاده کنید. تلگرام به کاربرانش این اجازه را می‌دهد که پنج تا از چت‌هایشان را برای دسترسی راحت‌تر به آن‌ها پین کنند.

پین کردن چت‌ها در تلگرام در اندروید

تلگرام را باز کنید. سپس انگشتتان راچت‌هایی که می‌خواهیدآن‌ها را به‌صورت پین شده در بیاورید فشار دهید.حالا روی علامت پین ( pin ) که بالای صفحه نمایش داده‌شده ضربه بزنید.

پس‌ازآن مهم نیست که چه تعداد پیام دریافت می‌کنید، چون پیام‌های پین شده در بالای صفحه‌تان قرار دارند و به‌راحتیمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

لغو پین کردن چت‌ها در تلگرام در اندروید

برای لغو چت‌های پین شده در تلگرام، کافی است روی آن‌ها انگشتتان را چند لحظه نگه دارید، سپس روی علامت unpin در بالای صفحه ضربه بزنید.

پین کردن چت‌ها در تلگرام در iOS

برای پین کردن چت‌ها در تلگرام در iOS باید انگشتتان را روی پیام مورد نظر نگه دارید و آن را به سمت راست بکشید، سپس علامت پین ( Pin ) نمایش داده می‌شود. با ضربه زدن روی این علامت می‌توانیدچت‌هایتان را پین کنید.

لغو پین کردن چت‌ها در تلگرام در iOS

برای لغو پین چت‌ها در تلگرام در iOS کافی است دوباره روی چت بروید و انگشتتان را به سمت راست بکشید. سپس علامت Unpin را بزنید تا چت‌ها از حالت پین شده خارج شوند.

پین کردن چت‌ها در تلگرام دسکتاپ

برای پین کردن چت‌هایتان در نسخه دسکتاپ تلگرام، کافی است روی چت مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Pin to top را انتخاب کنید.

لغو پین چت ‌ها در تلگرام دسکتاپ

برای لغو پینچت‌ها در تلگرام دسکتاپ کافی است روی چت‌های پین شده راست کلیک کنید و گزینه Unpin from top را بزنید.

محدود کردن دسترسی اعضای گروه برای پین پیام‌ها در تلگرام

همان‌طور که اشاره کردیم تمام اعضای یک گروه می‌توانندپیام‌هایی را به‌صورت پین شده در تلگرام دربیاورند. اگر می‌خواهید این قدرت تنها در اختیار مدیر گروه باشد،می‌توانید دسترسی اعضای گروه را به این قابلیت محدود کنید. برای محدود کردن پین در تلگرام توسط اعضای گروه باید این مسیر را طی کنید.

محدود کردن دسترسی اعضای گروه برای پین کردن پیام در اندروید

ابتدا گروهی که می‌خواهید دسترسی اعضا به پین کردن را در آن محدود کنید باز کنید. سپس روی اسم گروه که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.

حالا روی علامت ویرایش ضربه بزنید.

در مرحله بعد روی گزینه Permissions یا اجازه دسترسی ضربه بزنید.

در این قسمت گزینه Pin Messages یا پین پیام را پیدا کنید و آن را با کشیدن به سمت مخالف غیرفعال کنید.

حالا خیالتان راحت است که به‌غیراز مدیر گروه فرد دیگری نمی‌تواند پیامی را در آن پین کند.

محدود کردن دسترسی اعضای گروه برای پین کردن پیام در iOS

تلگرام را روی دیوایس iOS خودتان باز کنید و سپس به سراغ گروه مورد نظرتان بروید.

حالا روی گروپ آیکون یا آیکون گروه که در سمت راست تلگرام به نمایش گذاشته‌شده ضربه بزنید.

سپس روی گزینه Edit یا ویرایش که در سمت راست اپ نمایش داده می‌شود ضربه بزنید.

حالای روی گزینه اجازه دسترسی یا Permissions ضربه بزنید.

در این مرحله دکمه Pin Messages را با کشیدن به سمت مخالف غیرفعال کنید.

حالا فقط شما و ادمین گروه می‌توانید pin/unpin چت‌ها در تلگرام را انجام دهید.

محدود کردن دسترسی اعضای گروه برای پین کرده پیام در نسخه دسکتاپ

تلگرام را روی دسکتاپتان باز کنید و به سراغ گروه مورد نظر بروید.

سپس روی سه‌نقطه سمت راست برنامه کلیک کرده و گزینه Manage group را انتخاب کنید.

سپس گزینه Permissions را انتخاب کنید.

مشابه اندروید و iOS روی Pin messages بروید و آن را غیرفعال کنیدو روی گزینه Save کلیک کنید.

سخن آخر

در این روش پین در تلگرام برای چت‌ها و پیام‌ها در دیوایس­های مختلف و دسکتاپ را برایتان آوردیم. همچنین روش محدود کردن پین کردن پیام‌ها توسط اعضا در گروه‌های تلگرامی را ارائه کردیم. با توجه به اینکه پین کردنپیام‌ها در تلگرام امروزه یک روش پرکاربرد و متداول است، پیشنهاد می‌کنیم این روش‌ها را یاد بگیریدتا بتوانید در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

چگونه از تلگرام درآمد کسب کنیم؟

تکنیک های مهم در افزایش ممبر در تلگرام که باید به کار ببرید

چرا باید هنوز به بازاریابی در تلگرام توجه بیشتری کنیم؟ ربات تلگرام چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک می کند؟ حذف شدن و برگرداندن چت ها و عکس ها و ویدئو ها در تلگرام

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات