خرید از دیجی کالا چقدر بهصرفه است؟ / از دیجی کالا بخریم یا نخریم؟
در میان کاربرانی که معمولا از دیجیکالا خرید میکنند و راضی هستند، برخی نیز تجربه کاربری خوشایندی از خریدهای خود ندارد و معتقدند، عملکرد این فروشگاه اینترنتی در سالهای اخیر افت داشته است. همچنین گرانتر بودن قیمت برخی محصولات در سایت دیجیکالا نسبت به فروشگاههای اینترنتی دیگر، تاثیرگذاری این سایت بر افزایش قیمتها در برخی بازارها، تخفیفهای غیرواقعی، نظارت نکردن بر کیفیت محصولاتی که به فروش میرسد، تایید نکردن نظرات منفی در مورد کالاها و ناموجود بودن بسیاری از اقلام، از دیگر گلایههای کاربران است. لوازم خانگی، از جمله بازارهایی است که برخی کاربران توئیتر، به تجربههای ناخوشایند خود از خرید محصولات معیوب از دیجیکالا یا گرانی اقلام در این فروشگاه اینترنتی اشاره کردهاند. رئیس اتحادیه لوازم خانگی، هدف احتمالی افراد، از ثبت قیمتهای بالا برای اقلام ناموجود را تاثیرگذاری بر اذهان در مورد گرانی در بازار دانست و افزود: البته هدف دقیق موضوع، باید بررسی شود اما احتمال دارد نتیجه آن، ارسال نوعی سیگنال در مورد گرانی لوازم خانگی باشد. پازوکی به شهروندان توصیه کرد که قبل از خرید از هر فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، به سایت اتحادیه لوازم خانگی تهران مراجعه کنند؛ در این سایت نام و مشخصات شرکتها و برندهایی که در ایران به ثبت رسیدهاند و خدمات پس از فروش ارائه میکنند، درج شده است. رئیس اتحادیه لوازم خانگی: برخی کالاهای خارجی اصلا در بازار موجود نیستند، اما در دیجیکالا با درج قیمت ثبت شدهاند و هنگام در خواست خرید، ناموجود هستند؛ این فروشگاه اینترنتی باید نظارت بیشتری بر ثبت کالاها از طرف فروشندگان داشته باشد ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، در این مورد به تجارتنیوز گفت: در کل، عملکرد فروشگاههای اینترنتی به ویژه مشهورترین آنها، قابل بررسی است. رئیس اتحادیه تلفن همراه و لوازم جانبی: حدود یک ماه پیش از آنکه به یکباره اعلام شود واردات گوشیهای بالای ۳۰۰ یورو ممنوع است، این سایتها موجودی بیشتر موبایلهای خود را صفر اعلام کردند؛ در واقع کالاها را نگه داشتند که پس از افزایش قیمتها در بازار، آنها را به فروش برسانند با وجود این، رضا الفتنسب، عضو هیاتمدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی نیز در مورد این ابهام که دیجیکالا با درج قیمتهای بالاتر از بازار، باعث گرانی برخی محصولات میشود، به تجارتنیوز گفت: قیمت برخی کالاها در سامانه ۱۲۴ اعلام شده است؛ همه فروشگاههای اینترنتی باید این قیمتها را رعایت کنند و اگر هم نکنند نهادهای مختلفی در حال نظارت روی این موضوع هستند. عضو هیاتمدیره انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی: دیجیکالا مانند هر کسب و کار دیگری، نقاط قوت و ضعف دارد اما مجموعههای آنلاین نسبت به فروشگاههای آفلاین، از شفافیت بیشتری برخوردارند الفتنسب بیان کرد: اگر کاربری از خدمات کسب و کارهایی مانند دیجیکالا شکایتی داشته باشد، میتواند به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی مراجعه و مورد خود را ثبت کند؛ در صورتی که موضوع در حوزه اختیارات اتحادیه باشد، این نهاد صنفی به آن رسیدگی میکند.
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات