دیدو، حقیقت نه مَجاز است

دیدو، حقیقت نه مَجاز است

دیدو اپلیکیشنی است که با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به کاربر این اجازه را می‌دهد که فضا، غذا و منوی یک رستوران را با شکل واقعی ببیند و علاوه بر آن بتواند به راحتی میز و غذای خود را رزرو کند. مدیر اجرایی دیدو، در مورد ساز و کار فعالیت دیدو و بیزنس مدل این طرح گفت: ساز و کار اپلیکیشن به این صورت است که شما وقتی وارد آن بشوید، بر اساس مکان یابی شما و همین طور فیلترهای دیگری که وجود دارد، می‌توانید یک رستوران را انتخاب کنید. در مجموع کار مهمی که این اپلیکیشن انجام می‌دهد این است که به بهترین نحو تلاش می‌کند رستوران‌ها را به کاربر نشان بدهد و آنها بتواند هم فضا و هم غذا را با نگاهی کامل انتخاب کنند و به رستوران بروند. برای اینکه چالش هایی حول محور چنین رویدادهایی کم شود، ما اطلاعات کاملی از ساختار و رفتار هر کدام از رستوران‌ها را گرفته‌ایم و وقتی مشتری قرار است جایی را انتخاب کند از این طریق متوجه می‌شود که شرایط به چه صورت خواهد بود. وی با اشاره به اینکه در آینده می‌توان از تحلیل داده‌های مبتنی بر رفتار کاربران اپلیکیشن برای ایجاد کسب و کارهای فیزیکی مشابه استفاده کرد گفت: یکی از هدف‌های ما همین است که از چنین قابلیتی بهره ببریم و به رستوران‌ها و کسب و کارهای مشابه مشاوره بدهیم. اینها جزو بخش هایی هستند که اگر در فضای اپلیکیشن ما قرار داشته باشند و کاربر بتواند فضا، غذا و قیمت را ببیند راحت‌تر و مطمئن‌تر می‌تواند دست به انتخاب بزند. عابدینی با اشاره به اینکه در این شرایط ریسک حضور در بازار بالا است به برخی از مزیت‌های دیدو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بلاگرها هستند که نقشی زیادی در این کار ایفا می‌کنند. اما مسئله این است که آنها هم برای تبلیغ کار پول می‌گیرند بنابراین شما نمی‌توانید مطمئن شوید که کدام رستوران خوب است اما در دیدو کاربر می‌تواند مستقیما فضا و غذای یک رستوران را ببیند. وی درباره اینکه چرا معتقد است این تجربه را مستقیم به کاربر می‌دهد گفت: برای اینکه دیدو مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی است. سلیمی با بیان اینکه امکان تبلیغات در داخل اپلیکیشن هم به صورت ویژه وجود دارد و این کار هم با استفاده از همان واقعیت افزوده انجام می‌شود گفت: این قابلیت را دیده‌ایم که در فضای داخلی اپلیکیشن هم تبلیغات را داشته باشیم. مدیر اجرایی دیدو در مورد برنامه‌های آینده نیز گفت: ما قصد ورود به دو حوزه جدید را هم داریم یکی از آنها دکوراسیون داخلی و دیگری فروش فرش است که البته برای آنها ایده‌های دیگری هم داریم اما ماهیت و ابزاری که مورد استفاده قرار می‌گیرد واقعیت افزوده خواهد بود. سلیمی همچنین به صنایع دیگری که واقعیت افزوده می‌تواند در آنها بسیار کاربردی باشد نیز اشاره کرد و گفت: گردشگری از جذاب‌ترین صنایعی است که می‌توان به واسطه واقعیت افزوده و مجازی در آن فعالیت هایی را انجام داد.

متن کامل خبر در سایت نوپانا

منبع خبر

نوپانا

نوپانا

نوپانا یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات