فروش آرم؛ تصمیم سازنده سافت بانک یا خطایی هولناک؟
این شرکت صاحب تمام یا بخشی از بسیاری از شرکتهای حوزهی فناوری و انرژی است. سافتبانک صاحب بسیاری از شرکتها است؛ اما بهنظر میرسد که این شرکت قصد دارد آرم را بفروشد. بسیاری از مردم سافتبانک را شرکت فناوری میدانند؛ اما این موضوع کاملا درست نیست. سافتبانک سرمایهگذاری عمده در شرکتهای فناوری است و بدون وجود آن، بسیاری از این شرکتها امروز حتی وجود نداشتند. اگر سافتبانک قصد داشته باشد سهام آرم را عرضهی اولیهی عمومی کند یا کل آن را بفروشد، رگولاتورها به هر شرکتی اجازهی خرید و کنترل این شرکت را نخواهند داد. این بدینمعنا است که کوالکام، سامسونگ، گوگل و اپل نمیتوانند هلدینگ آرم را تصاحب یا کنترل کنند. تزریق سرمایه به آرم میتواند موجب گسترش بیشتر و پیشرفت فناوری این شرکت شود احتمالا هر شرکتی که هلدینگ آرم را بخرد یا با خرید بیشترین درصد سهام جای خود را در هیئتمدیرهی این شرکت محکم کند، از وضعیت فعلی شرکت راضی باشد و توجهش از بهبود فناوری موجود به اسکناسهای فعلی شرکت معطوف شود. این تقریبا همان اتفاقی است که از سال ۲۰۱۶ و پس از مالکیت سافتبانک برای این شرکت افتاده است. هر شرکتی که با هدف رشد بازار فعلی خود و کسب برتری راهبردی به تصاحب هلدینگ بیندیشد، نمیتواند و نباید این کار را انجام دهد هر شرکتی که با هدف رشد بازار فعلی خود به تصاحب هلدینگ بیندیشد، نمیتواند و نباید این کار را انجام دهد و رگولاتوری نیز این موضوع را تایید نخواهد کرد. شرکتهایی مانند بوئینگ و جنرالالکتریک میتوانند آرم را بخرند و با تزریق پول به آن، به حوزه جدیدی از کسبوکار وارد شوند؛ اما احتمالی وجود دارد که این اتفاق هرگز نیفتند. حقیقت تلخ این است که شرکتها یا گروههای سرمایهگذاری برای کسب درآمد به تصاحب آرم علاقهمند هستند. در دنیایی رویایی، ما اپل و گوگل و مایکروسافت را تصور میکنیم که با همکاری یکدیگر و خرید آرم به آن میلیاردها دلار برای خلق ایدههای جدید تزریق میکنند؛ اما در دنیای واقعی، هرکدام از این شرکتها برای کسب برتری مالی و استراتژیک به تصاحب آرم فکر خواهند کرد.
متن کامل خبر در سایت زومیت
نظرات