فروشگاه های اینترنتی ملزم به درج شناسه کالا شدند

دیجی‌کالا نخستین فروشگاه در میان تمام فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین کشور است که طرح درج شناسه کالا را اجرا و امکان فروش لوازم خانگی قاچاق را در فروشگاه اینترنتی خود چه در بخش خرده‌فروشی و چه در بخش مارکت پلیس، ناممکن کرد. دیجی‌کالا، همچنین در این مصاحبه از وفور کالای قاچاق در بازارهای آفلاین یا فروشگاه‌های اینترنتی اعلام نارضایتی کرد و افزود: «سازمان مبارزه با قاچاق کالا باید تصمیمات جدی‌تری برای این بخش از بازار اتخاذ کند.» یکی از سوالاتی که در رابطه با الزامی شدن درج شناسه کالا مطرح می‌شود این است که آیا این موضوع به‌طور کلی تاثیری در کاهش قاچاق در کشور خواهد داشت؟ آیا سازمان مبارزه با قاچاق کالا، تنها با تذکر به فروشگاه‌های اینترنتی، افزایش کالای قاچاق را در بازار آفلاین کشور کنترل خواهد کرد؟ باتوجه‌به وضعیت بحرانی کشور در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود که حمایت ارگان‌ها از ‌فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر شود، چرا که بسیاری از مشاغل به واسطه پلتفرم‌های اینترنتی فرصت دیده شدن پیدا کرده‌‌اند و اقدام اخیر سازمان مبارزه با قاچاق کالا موجب افزایش فشار نه‌تنها به فروشگاه‌های بزرگ، بلکه به تمام کسب‌وکارهای کوچکی می‌شود که ازطریق آن‌ها به درآمدزایی رسیده‌اند.

متن کامل خبر در سایت زومیت

منبع خبر

زومیت

زومیت

مرجع اخبار تکنولوژی، رویداد‌ فناوری و بررسی گجت‌

نظرات