رایمون به بررسی باید و نباید های یک کسب و کار موفق پرداخت

رایمون به بررسی باید و نباید های یک کسب و کار موفق پرداخت

 

در راستای مجموعه وبینارهای مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون “دوره صنایع خلاق” این هفته مریم چراغ مشاور حوزه کسب و کار با موضوع  آیا کسب و کار من موفق می شود؟ به باید و نباید هایی که یک کسب و کار نوپا برای ورود به عرصه کسب و کار نیاز دارد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون؛ این مشاوره حوزه کسب و کار در این وبینار گفت: در شروع هر کسب و کار برخی از موضوعات در اولیت قرار دارند، انتخاب درست ایده یکی از آیتم هایی است که هر کسب و کار نوینی برای موفقیت لازم دارد، آگاهی به علم و دانش روز، داشتن تیم کاری خوب، آشنایی در بازار مورد نظر که به عنوان اصلی ترین موضوع حساب می شود که آیا بازار تقاضا برای این محصول و کالا وجود دارد یا خیر.

مدیر بخش بازرگانی شرکت کارآفرینی ایران (کفا) تصریح کرد: اگر ایده و موضوعی را انتخاب می کنیم باید قابلیت توسعه ایده را فراموش نکنیم، قابلیت تولید ایده، آگاهی به فرآیند تولید، داشتن مشاور خبره، در نظر گرفتن شرایط اقتصادی از دیگر الزامات آغاز کسب و کار موفق است.

مریم چراغ خاطر نشان ساخت: در بحث بازار، شناسایی و تحلیل رقبا از اهمیت زیادی بر خوردار است و به کسب و کار برای تولید و به ثمر رساندن محصول کمک می کند. برای آغاز کسب کار باید حداقل آشنایی با بازار موجود را داشته باشید و استراتژی خود را بر آن اساس در نظر بگیرید. تحلیل عملکرد رقبا از منظر استراتژی بازار به ما کمک می کند؛ این موضوع که این ایده تا چه مدت در بازار کشش دارد زا نیز فراموش نکنید. برای جلب توجه بازار باید یک ویژگی جدیدی را برای محصول معرفی کنیم که شاخصه محصول ما باشد.

وی در مورد ثبت ایده گفت: اگر تمایل به ثبت ایده خود برای اختراع دارید به سازمان پژوهش ها مراجعه، ایده را ثبت می کنید که در حال حاضر به خاطر شرایط کرونا ثبت ایده ها به صورت ساده تر و غیر حضوری انجام می شود. سایت کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان و زیست بوم شرکت های خلاق نیز می توانند برای ثبت شدن به عنوان شرکت خلاق و دانش بنیان به استارتاپ ها کمک کند و امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهد.

این مشاوره حوزه کسب و کار با اشاره به این موضوع که برای اجرائی کردن ایده ها نیاز به داشتن سرمایه ها زیاد نیست، افزود: در حال حاضر شرکت های سرمایه گذاری، شتابدهنده ها و مراکز نوآوری با حمایت از ایده ها می پردازند و با اجرائی کردن ایده در ایده سهیم می شوند.

مریم چراغ یادآور شد: باید آیتم های هزینه کرد شامل(هزینه نیروی انسانی، حامل های انرژی، مکان و ....) را با همه سر فصل ها و حواشی به صورت ریز محاسبه کنید تا هزینه تولید را بدست آورید. براساس محاسبه سال مالی سود و زیان کسب کار مشخص می شود. در حوزه کسب و کارهای دیجیتال بعد از 3 الی 4 ماه شما به جمع بندی می رسید.

وی گفت: در مورد پیش بینی درآمد باید اشراف کلی در مورد بازار داشته باشید تا سهم کلی از بازار مشخص شود. در مورد هزینه و درآمد نیز دید کافی داشته باشید. برآورد برخی از استارتاپ هاغیر طبیعی است باید این برآورد به صورت منطقی و پس از مشورت با خبره این حوزه در نظر گرفته شود.

این مشاوره حوزه کسب و کار د رپایان یادآور شد: مراکز نوآوری و شتابدهی پس از بررسی ایده با جذب ایده سعی در به بلوغ رساندن ایده دارند و آنها را به بانکی از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی متصل می کنند.کمک به دریافت برخی از مجوز ها یکی دیگر از خدماتی که مراکز نوآوری و شتابدهی انجام می دهند. مجوزها دو نوع هستند مجوزهای الزامی و مجوزهای ترجیحی در این فرآیند براساس این که چه اقدامات و کارهایی برای گرفتن این مجوز ها باید انجام شود به شما کمک می کنند.

 

    منبع خبر

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون بزرگترین مرکز یکپارچه ارائه دهنده خدمات به فعالیت های نوآورانه و همچنین تولید انیمیشن، بازی و جلوه های ویژه دیجیتال در ایران است.

      نظرات