نگرانی از مرگ برندها در ایران

شافعی در بخشی از سخنان خود، خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه به نظر من در مساله برند در کشور ما بسیار اثرگذار است، مقوله ثبات و همچنین پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است. رئیس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: طی سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که برندهایی از همین استان خراسان رضوی در بازار کشورهای همسایه حضور و نفوذ خوبی پیدا کردند؛ اما اخذ تصمیمی یک‌باره و ممنوعیت در صادرات فلان محصول موجب شد تا روند کار و سرمایه‌گذاری آن برندها نیز پایان یابد و ازسرگیری دوباره مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه نیز کاری دشوار و چه‌بسا ناممکن شود. شافعی تاکید کرد: اگر قرار باشد به موضوع برند در برنامه‌های اصلی اقتصادمان توجه نکنیم، با نابودی برندها روبه‌رو خواهیم شد و در حوزه برندسازی نیز چالش‌هایی جدی دامنگیر ما می‌شود؛ ازاین‌رو برنامه ریزان کشور باید به این مهم توجه داشته باشند. او با اشاره به اهمیت توجه به واحدهای کوچک و متوسط و جایگاه آنها در توسعه زنجیره تولید گفت: بعضی از برندهای بزرگ و سرشناس بین‌المللی، صاحب کارخانه‌های تولیدی عظیم نیستند؛ چون در کنار آنها زنجیره‌ای از صنایع کوچک و متوسط شکل گرفته که تامین‌کننده نیاز این بخش است؛ اما در کشور ما این واحدهای کوچک و متوسط به‌مثابه فرزندان کوچکی هستند که به تعداد انبوه زاده اما در ادامه به حال خود رها شده‌اند. استاندار خراسان‌رضوی نیز در مراسم معرفی و تجلیل از برندهای برتر این استان گفت: همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسوولیم و هرکسی در جایگاه خود باید به‌منظور عبور از مشکلات، نقش و اثر خود را ایفا کند. استاندار خراسان رضوی با تقدیر از تلاش‌های بخش خصوصی در این ایام سخت بیان کرد: استعدادها و سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی در ایران آن‌چنان عظیم است که اگر اراده‌ای آهنین وجود داشته باشد، شاهد اتفاقات ارزشمندی در حوزه‌های اقتصادی خواهیم بود.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات