بمباران نوآوری در خرده‌فروشی

بمباران نوآوری در خرده‌فروشی

بمباران نوآوری در خرده‌فروشی

این روزها صنعت خرده‌فروشی بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی‎های جدید وابسته شده است؛ به حدی که دیگر مدل‌ها و الگوهای خرید در دو دهه، به سختی قابل پذیرش و باور به نظر می‌رسند.

امروز شما نمی‌توانید با استانداردهای دهه ۸۰ میلادی به خرید بروید، در این صورت سردرگم می‌شوید چون در محاصره انواع تکنولوژی قرار می‌گیرد. در حال حاضر چند تکنولوژی خاص بیش از بقیه نظر مشتریان را جلب کرده و به انجام یک خرید خوب از سوی آنها کمک می‌کند.

پایان صف

ایستادن در صفوف طولانی پرداخت صندوق فروشگاه، لذت یک خرید خوب را از بین می‌برد. این مشکل، انگیزه‌ای شد برای ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن تلفن همراه QThru که به کاربر این امکان را می‌دهد با استفاده از تلفن همراه خود، فروشگاه را بگردد، انتخاب، خرید و در نهایت پرداخت کند؛ بدون اینکه مجبور باشد زمان زیادی را در فضای فروشگاه و صف طولانی صندوق هدر دهد. چنین مزیتی، برای بسیاری از مشتریان جذاب و ارزشمند بوده و به همین دلیل استقبال چشمگیری از این نرم‌افزار شده است. نیاز مشتری به ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن SoPost هم منجر شده که به جای استفاده از آدرس منزل یا محل کار مشتریان با استفاده از آدرس ایمیل مشتریان، کالاهای خریداری‌شده را به دست آنها می‌رساند. این دو اپلیکیشن خرید، نقش تعیین‌کننده‌ای در استفاده از تلفن همراه برای تسهیل فرآیند خرید ایفا کرده‌اند.

رونمایی از لایک‌ها

اخیرا شاهد بوده‌ایم بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به‌ هر نحو با صنعت خرده‌فروشی مرتبط هستند، خود را با تحولات دنیای مجازی (آنلاین) هماهنگ کرده‌اند. فروشگاه‌های C ;A نمونه‌ خوبی از این دست فروشگاه‌ها هستند چون با تلفیق دنیای واقعی و دنیای مجازی، توانسته‌اند خرید کردن را به تجربه‌ای مدرن و هیجان‌انگیز تبدیل کنند. در این فروشگاه‌ها در کنار هر کالا، صفحه نمایش کوچکی قرار دارد. این صفحه تعداد «لایک»های کاربران فیس‌بوک برای هریک از کالاها را نشان می‌دهد و به این ترتیب، سطح محبوبیت هر کالا برای خریداری که جهت تهیه‌ پوشاک به فروشگاه مراجعه کرده، مشخص می‌شود و در نتیجه خریدار با سطح اطمینان بالاتری می‌تواند لباس دلخواه خود را انتخاب کند.

اقدام سخاوتمندانه

این روزها شاهد گرایش بیش از پیش مشتریان به استفاده از کارت‌های نقدی به جای پول نقد هستیم که هم امنیت بیشتری دارد و هم کیف پول مشتریان سبک‌تر می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از کارت به جای پول نقد باعث شده در بسیاری از مواقع، مشتریان نتوانند به کسی که خدماتی را به آنها ارائه کرده، انعامی بپردازند اما شرکت DipJar این مشکل را با طراحی و ساخت کارت‌های الکترونیکی پرداخت انعام حل کرده است! دستگاه‌های پذیرنده‌ کارت‌های انعام در کنار صندوق‌های دریافت وجه نصب شده‌اند و هر یک از مشتریان در صورت تمایل به پرداخت انعام به مسئولان فروشگاه (یا هرارائه‌دهنده‌ خدماتی) کافی است کارت انعامش را یک‌بار در دستگاه وارد کند. با این کار یک دلار انعام از کارت مشتری کم می‌شود. اگر مشتری بخواهد بیش از یک دلار انعام بدهد، به تعداد دلارها، باید کارت را در دستگاه انعام‌گیر وارد و خارج کند. این سیستم علاوه‌بر تسهیل فرآیند پرداخت انعام به مسئولان فروشگاه، فرهنگ سخاوتمندی را در دورانی که استفاده از کارت‌های نقدی و الکترونیکی در میان مردم رواج پیدا کرده، گسترش می‌دهد.

لزوم هوشمندی

در دنیای دیجیتالی کنونی، لزوم هوشمندی و اتصال تجهیزات مورداستفاده در اکثر اصناف و مشاغل به دنیای شبکه اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. به‌طوری‌که توجیه صاحبان این صنایع و مشاغل نسبت به سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری اطلاعات و استفاده از تجهیزات و امکانات نوین توسط شرکت‌های فعال در این زمینه راحت‌تر از گذشته صورت می‌پذیرد. در سه دهه اخیر، صنعت خرده‌فروشی به‌عنوان حرفه‌ای که در روزهای نه‌چندان دور در اکثر کشورها به‌صورت سنتی اداره می‌شد، دستخوش پوست‌اندازی تدریجی و به‌اصطلاح مدرنیزه شده است؛ به‌طوری‌که امروزه نه‌تنها انجام کلیه امور مربوط به فروش اعم از تهیه اجناس، انبارداری، توزیع، چیدمان، فروش و حسابداری در خرده‌فروشی بیشتر برمبنای سیستم انجام می‌گیرد، بلکه در اغلب اوقات فرآیند خرید توسط مشتریان آسان‌تر و در اکثر مواقع به‌صورت یک سرگرمی آخر هفته صورت می‌پذیرد. از دیدگاه یک مدیر فروشگاه که شاید مدت‌ها به روش سنتی مجری و ناظر امور فروشگاه خود بود، دنیای دیجیتال در ابتدا دنیایی پیچیده به نظر می‌رسد اما در درازمدت، برای بقا در میدان رقابت، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش حاشیه سود ناگزیر از بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید خواهد بود؛ هرچند استفاده از این‌ دستاوردها و تجهیزات نوین در دنیای فناوری اطلاعات ارزان نخواهد بود. در این بین طبیعی است با اختصاص حجم قابل‌توجهی از بازار فروش کالاها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مدیریت هزینه برای کسب سود بالاتر و بقا در این رقابت تنگاتنگ، نقش ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

به‌منظور موفقیت در رقابتی که هرروز بیشتر از دیروز با به وجود آمدن رقبای جدید در دنیای تولید و فروش به وجود می‌آید، تبلیغات جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. برای ایجاد جلوه‌های بصری تبلیغات، هیچ فضایی، هرچند کوچک از چشم صاحبان صنایع خرده‌فروشی پنهان نمی‌ماند. آنها نهایت استفاده را از فضاهای موجود در فروشگاه‌های خود جهت ترغیب مشتری برای خرید کالای موردنظر استفاده می‌کنند.

«سرورهای تبلیغاتی» با تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات گوناگون مانند زمان، تعداد فروش کالاها، مشخصات سنی و موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مشتریان هدف اقدام به ایجاد محتوای تبلیغاتی به‌صورت پویا در نمایشگرهای هوشمند نصب‌شده در محیط‌های فروشگاهی می‌کنند. تصور کنید فروشگاه مورد بررسی ما یکی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی چندین مدرسه، فروش خوبی در گروه کالاهای تنقلات در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس به خود اختصاص داده است. AD Server این شرکت با آنالیز آمار فروش کلیه کالاها در تمامی فروشگاه‌های مجموعه خود، متوجه میانگین بالای فروش تنقلات در این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه‌ها می‌شود و اقدام به پخش آگهی‌های مربوط به تنقلات اعم از کالاهای جدید یا کالاهای موجود در فهرست تخفیف در زمان موردنظر در نمایشگرهای تبلیغاتی این فروشگاه می‌کند.

منبع: RETAILDETAIL.EU

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات