عملکرد اسپار اینترنشنال در سال ۲۰۱۹

عملکرد اسپار اینترنشنال در سال ۲۰۱۹

عملکرد اسپار اینترنشنال در سال ۲۰۱۹

اسپار اینترنشنال، بزرگ‌ترین زنجیره داوطلبانه خرده‌فروشی مواد غذایی در جهان،، فروش ۳۷/۱میلیاردیورویی را برای سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ گزارش کرده است که حاکی از افزایش ۴/۳۵درصدی درآمد بر مبنای پایه ثابت ارز است.

در پایان سال ۲۰۱۹، ۱۳هزارو۳۲۰ فروشگاه برند اسپار در ۴۸ کشور در چهار قاره در سراسر جهان فعالیت می‌کردند که نسبت به سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۰۸ فروشگاه به کل فروشگاه‌های اسپار افزوده شده است. توسعه مداوم در چهار سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه جدید را به شبکه جهانی اسپار افزود. این برند در سال ۲۰۱۹ در دو کشور کوزوو و ارمنستان، شروع به فعالیت و همچنین حضور خود را در اروپای مرکزی و شرقی که یکی از مناطق مهم رشد اسپار در سال‌های اخیر بوده، تقویت کرد.

نکات برجسته عملکرد اسپار در طول سال ۲۰۱۹

فروش اسپار در ۱۶ کشور اروپای غربی که در آن حضور دارد با رشد ۳/۵۷درصدی به۲۲/۹میلیاردیورو که معادل ۶۲‌درصد از گردش مالی جهانی اسپار است، رسیده است. از نکات حائز اهمیت عملکرد اسپار اتریش درآمد ۷/۲میلیاردیورویی آن است و این امر موجب شد تا اتریش برای دهمین سال متوالی رهبر رشد بازار شود. اسپار هلند رشد بی‌سابقه ۲۲/۸درصدی را که نتیجه موفقیت استراتژی توسعه در فرمت‌های مختلف فروشگاهی است به دست آورد و اسپار اسپانیا رشد ۸/۸‌درصدی را ثبت کرد.

فروش در ۱۱ کشور اسپار در اروپای مرکزی و شرقی با افزایش قابل توجه ۶/۸۳‌درصدی به مبلغ تاریخی ۶/۲میلیاردیورو رسید، در حالی که اسپار مجارستان با فروش ۲/۰۹ میلیاردیورویی با افزایش بیش از ۱۰‌درصد نسبت به سال گذشته با روش سرمایه گذاری در سبد فروشگاه‌های خود، عملکرد قابل ملاحظه‌ای را نشان داد. اسپار روسیه رشد استثنایی خود را با فروش ۲/۱۴میلیاردیورو با افزایش ۷/۶درصدی نسبت به سال گذشته ادامه داد. جدیدترین کشورهای اسپار در منطقه شامل اسپار گرجستان (۷۹‌درصد)، اسپار آلبانیا (۱۹‌درصد)، اسپار اوکراین (۱۴۱‌درصد) و اسپار بلاروس (۳۰۰‌درصد) بیشترین رشد را تجربه کردند.

برند اسپار در ۱۴ کشور آفریقا و خاورمیانه حضور دارد و مسیر رشد خود را با فروش ۶/۰۶میلیاردیورو با رشد ۵/۲۶درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ حفظ کرده است. اسپار آفریقای جنوبی رشد هفت‌‌درصدی نسبت به سال گذشته با فروش ۵/۰۹میلیاردیورو را نشان می‌دهد که بیش از ۶۰‌درصد از کل درآمد آن در سال ۲۰۱۹ از فروشگاه‌های فرمت سوپراسپار (سوپرمارکت‌هایی با مساحتی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمربع) به‌دست آمده است. دیگر کشورها که با وجود شرایط سخت و بی‌ثبات موفق به دستیابی به عملکردی رضایتبخش شدند شامل: اسپار موزامبیک (۳۴‌درصد)، اسپار نیجریه (۱۰‌درصد) و اسپار بوتسوانا (۱۲‌درصد) هستند. در خاورمیانه، اسپار عربستان سعودی، سال فوق‌العاده‌ای را با رشد ۵۷‌درصدی نسبت به سال گذشته داشت. این مهم به دلیل افزایش پاخور فروشگاه‌های موجود و همچنین راه‌اندازی فروشگاه‌ها با فرمت کوچک‌تر اسپار (سوپرمارکت‌هایی با مساحتی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمربع) و اسپار اکسپرس (سوپرمارکت‌هایی با مساحتی کوچک‌تر از ۲۰۰ مترمربع) بود. اسپار امارات متحده عربی با افتتاح اولین فروشگاه در منطقه لوکس دوبی به موفقیت بزرگی دست یافت.

در آسیا و اقیانوسیه، اسپار موقعیت خود را در بسیاری از کشورهایی که در آن فعالیت می‌کند با رشد سالانه ۳/۰۴درصدی و فروش ۱/۹۴میلیاردیورویی تثبیت کرد. هفت شریک تجاری اسپار در چین درآمد ۱/۵۴میلیاردیورو با افزایش ۲/۱۶درصد را در کنار یکدیگر به‌دست آوردند. اسپار در چین، حضور خود را با توسعه در منطقه جدید شمالی جانگجیاکو و افتتاح ۳۰‌هایپرمارکت و سوپرمارکت جدید، گسترش داد. اسپار هند برند خود را در تعدادی از شهرهای منطقه‌ای و استانی به ویژه در جنوب هند توسعه داد و رشد فروش ۲۲‌درصد را به ثبت رساند. اسپار تایلند در ادامه برنامه توسعه خود موفق به رسیدن به رشد فروش ۲۲‌درصدی در سال ۲۰۱۹ شد.

توبیاس واسموت، مدیرعامل شرکت اسپار اینترنشنال اظهار داشت: «در مواجهه با رقابت شدید بین‌المللی، برند اسپار مجددا نتایج فوق‌العاده‌ای ارائه کرده است. عملکرد برجسته برند اسپار در مقابل رقبای مهم محلی و جهانی، یک روند مشترک در بسیاری از کشورهای ما در سال ۲۰۱۹ بود. قدرت شبکه بین المللی و پیشرفت در عملیات توزیع و زنجیره تامین ما، مزایای قابل توجه رقابتی را برای فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان ما به ارمغان آورده است و امکان چابکی و سرعت پاسخگویی بالا به تغییر روند مصرف‌کننده و بازار را فراهم می‌آورد.»

وی افزود: «رشد مستمر سالانه ۴/۴‌درصدی ما در پنج سال گذشته، بستر قدرتمندی را برای آینده ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد استراتژی «با هم بهتر هستیم» همچنان منجر به توسعه پایدار می‌شود. از زمان شروع آن در سال ۲۰۱۵، این استراتژی باعث افزایش رشد ۲۱/۴درصدی فروش جهانی، تعداد ۱۲۰۰ فروشگاه و افزایش هفت‌درصدی کل سطح فروش اسپار شده است.»

آقای واسموت با اظهار نظر در مورد عملکرد اسپار در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۰ و تاثیر بیماری کووید ۱۹ ادامه داد: «از نقطه‌نظر منحصربه‌فرد ما به‌عنوان یک خرده‌فروش جهانی، این توانایی را داشتیم که تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا را در بخش خرده‌فروشی از شرق به غرب بررسی کنیم و بهترین روش عملی اسپار را برای اطمینان از ایمنی همکاران و مشتریان اسپار در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم. این بحران، قدرت واقعی شبکه اسپار را نشان داده است. ما به‌عنوان یک گروه، خستگی‌ناپذیر کار کرده‌ایم تا صد‌ها هزار نفر از همکاران‌مان به صورت مستمر نیازهای جامعه‌ای را که در آن خدمت می‌کنند برطرف کرده و مشتریان ما از ثبات تامین اطمینان حاصل کنند.»

عملکرد قدرتمند خرده‌فروشی محلی در زمان شیوع ویروس کرونا همانند ادامه روند خرده‌فروشی آنلاین در اقتصاد با رعایت فاصله اجتماعی اهمیت پیدا کرد. تاثیر اقتصادی، بی‌اعتمادی مصرف‌کننده نسبت به آینده و تاثیر منفی قرنطینه بر درآمد خانوار‌ها باعث تغییر جهت هزینه‌های مصرف‌کننده به سه حوزه اصلی سلامت، بهداشت و ارزش، با برند اسپار که پاسخگوی بسیار مناسبی است، خواهد شد.»

وی افزود: «عملکرد تا به امروز نشانگر نقش مهم فروشگاه‌های اسپار برای حیات جوامع محلی در دوره بحران است. رشد اخیر اسپار اتریش حاکی از آن است. در ماه آوریل سال ۲۰۲۰، اسپار اتریش به تنهایی سهم بازار ۳۶/۵درصدی با رشد ۲۳‌درصدی داشت، یعنی تقریبا دو برابر میانگین ۱۲/۶درصدی در صنعت خرده‌فروشی. سال گذشته نیز شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در جهت حضور دیجیتالی اسپار بودیم که اسپار در چند ماه گذشته در ۱۲ کشور، خرده‌فروشی آنلاین را راه‌اندازی کرده است. اکنون اسپار در ۲۵ کشور در سراسر جهان در زمینه خرید آنلاین حضور دارد.»

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات