با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد؛ کارگاه آموزش استاپ موشن سید مجتبی موسوی زاده

با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد؛ کارگاه آموزش استاپ موشن سید مجتبی موسوی زاده

کارگاه انیمیشن با تکنیک استاپ موشن سید مجتبی موسوی زاده کارگردان انیمیشن موفق آقای گوزن و مدرس استاپ موشن با تعداد محدودی هنرجو در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون برگزار می شود.

این کارگاه سه روزه به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرایط شیوع ویروس کرونا با حضور 6 نفر از علاقه مندان به انیمیشن و با حمایت رایمون در حال برگزاری است و در این سه روز علاقه مندان با پنج سرفصل استاپ موشن چیست؟، داستان و فیلمنامه، عروسک، دکور و تصویربرداری و تدوین آشنا می شوند.

استاپ موشن یکی از تکنیک های متحرک سازی هستش که باید یک شی یا تصویر یا هر چیز دیگه ای رو مقدار کمی حرکت می دهند و با دوربینی که ثابت شده است، از هر فریم عکس یا فیلم می گیرند. سپس با کنار هم چیدن عکس ها، به تصاویر حرکت می دهند.

این کارگاه در حوزه عروسک با نکاتی پیرامون ایمنی، طراحی عروسک، ساخت دقیق و زیبا، اسکلت و انواع آن، ساخت اسکلت مفتولی استخوان بندی، قرارادن ماهیچه ها، لاتکس یا سیلیکون؟!، ساخت حجم عروسک، قالب دوتکه، اتصال سر، دست ها و پاها به بدن، لباس، اتصال عروسک به دکور آشنا و در حوزه دکور با میز دکور پرسپکتیو مجازی، دیوارها و اشیاء آشنا می شوند.

سید مجتبی موسوی، بیش از ۱۰ سال در حوزه‌های مختلف سینما فعال بوده و حدود پنج سال است که مشغول تولید و تدریس درزمینه استاپ موشن است. آثار وی با استفاده از تکنیک استاپ موشن  با نام «ضبط صوت» در سال ۹۲ تولید شده است و بعد از آن انیمیشن بلند آقای گوزن با استفاده از همان تکنیک مورد استقبال جشنواره‌های مختلف نیز قرار گرفته است .

«آقای گوزن» به عنوان شاخص ترین اثر سید مجتبی موسوی مدرس این دوره نیز در مرکز نو آوری و شتابدهی رایمون مراحل پیش تولید خود را پشت سر گذاشت و این محصول مشترک خانه انیمیشــن و حوزه هنری در ادامه حضورهای بین المللی خود، این بار در نهمین دوره از جشــنواره انیبار؛ تنهاجشنواره انیمیشن کشور کوزوو نمایش داده می شود. انیمیشن«آقای گوزن» در جشــنواره جیفونی ایتالیا، جشنواره زاگرب کرواسی، جشنواره انیماموندی برزیل، جشنواره انسی فرانسه، جشنواره انیماتریکز فنالند، جشــنواره جهانی فجر، بازار فیلم برلین حضور داشته و لوح تقدیر بخش مسابقه بین الملل جشنواره جهانی فجر، جایزه ویژه جشنواره انیمیشن زاگرب کرواسی را دریافت کرد. لازم به ذکر است، انیمیشن «آقای گوزن» در شصت و ششمین دوره از جشنواره ملبورن استرالیا نیز حضور داشت.

    منبع خبر

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون

    مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون بزرگترین مرکز یکپارچه ارائه دهنده خدمات به فعالیت های نوآورانه و همچنین تولید انیمیشن، بازی و جلوه های ویژه دیجیتال در ایران است.

      نظرات