کرونا، موجب رشد در کسب و کار ما شد / از تحریم و افزایش نرخ ارز تاثیر نپذیرفتیم

کرونا، موجب رشد در کسب و کار ما شد / از تحریم و افزایش نرخ ارز تاثیر نپذیرفتیم

گفتگوی روابط عمومی انجمن با اعضا؛ شماره ۲ – صادق محمدی مدیرعامل شرکت نواندیشان مدیا نام:

کرونا، موجب رشد در کسب و کار ما شد / از تحریم و افزایش نرخ ارز تاثیر نپذیرفتیم

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، متغیرهای اقتصادی، آثار یکسانی بر روی همه کسب و کارها، حتی آنهایی که در یک صنف فعالیت دارند به دنبال ندارد.

صادق محمدی که مدیریت یکی از شرکت های کسب و کارهای اینترنتی را بر عهده دارد، شیوع ویروس کرونا را موجب رشد فعالیت‌های حرفه‌ای خود ذکر می کند. از سویی دیگر بر این باور است که تا زمانی که پاشنه دولت بر همین پاشنه بچرخد، انتظار تغییر چندانی در این حوزه دست کم تا سال آینده وجود ندارد.

این گفت و گو را در ادامه بخوانید.

آقای محمدی، لطفا برای شروع گفت‌وگو، توضیحی درباره فعالیت های شرکت نواندیشان مدیا نام ارائه دهید.

شرکت ما در حوزه ابزارهای پیام دهی فعالیت دارد، مثل پیامک، پیام صوتی، تلفن ابری و ایمیل و این ابزارهای را به صورت بومی توسعه داده‌ایم و پلتفرمی که ارایه کرده‌ایم نیز دانش بنیان است.

موضوع اصلی خبرها در همه دنیا بحث شیوع کرونا است و به ویژه آثار آن بر کسب و کارها، به طور واضع این ویروس چه تاثیری بر کسب و کار شما داشته است؟

کرونا نه تنها تاثیر منفی روی کسب و کار ما نداشت بلکه در بخشی از کارمان نیز با رشد مواجه بودیم.

به این دلیل که ما در بخش ارتباطات پیام دهی فعالیت داریم و شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از کسب و کارها  نیاز به ارتباط با کاربران خود را به وجود آورد که می توانستند به این منظور از سرویس ما استفاده کنند.

همچنین ما یک سرویس تلفن ابری هم داریم که کسب و کارهای مختلف می توانند برای دورکاری از آن استفاده کنند. بنابراین کرونا تاثیر منفی روی حوزه کاری ما نداشت.

اما با این وجود، شیوع ویروس کرونا ما را نیز از ۶ اسفندماه سال ۹۸ ناچار به دورکاری کرد که به همین دلیل در بخش ارتباطات و برنامه های خودمان با مسائلی روبرو شدیم و سعی کرده ایم با ابزارهایی این مسائل را  حل کنیم.

علاوه بر این مسئله، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از نوسانات بازار ارز متاثر شده‌اند، آیا این مسئله هم روی حوزه کاری شما تاثیرگذار بوده است؟

خیر؛ خوشبختانه سرویس های مخابراتی ما ارتباط زیادی با نوسانات بازار ارز ندارد مگر در بخش عمومی مثل هزینه سرور،  سخت افزارها ، سوییچ و .. که افزایش قیمت ارز، هزینه های جاری ما را افزایش داده است ولی در مجموع روی قیمت تمام شده و فروش ما تاثیر چندانی نداشته است.

با این سخنان شما، می توان دریافت که تجارت شما از تحریم ها هم چندان تاثیری نپذیرفته است؟

خیر. تحریم ها هم تاثیر چندانی نداشته است.

در مقایسه با سال گذشته، شرایط کسب و کار در حوزه شما چه تغییراتی داشته است؟

حوزه کسب و کار ما نسبت به سال قبل رشد داشته است. ما در حوزه مارکتینگ کار کرده ایم و از طرفی هم قطعی اینترنت، شرایط کرونا و … حوزه پیام دهی و پیام رسان های خارجی را با مشکلاتی روبرو کرد و همین مسائل باعث شد که کاربران به سرویس هایی که ما ارایه می کنیم، روی آوردند و از این نظر نسبت به سال قبل رشد داشتیم.

چشم انداز شما از کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه است؟

کسب وکارهایی که درگیر موضوعات جاری مثل ارز، کرونا، قطعی اینترنت و… هستند، به خصوص کسب وکارهایی که از ابزارهای خارجی استفاده می کنند، هر روز با چالش ها و با مشکلاتی روبرو می شوند و تا زمانی که شرایط این دولت همچنان همین شرایط کنونی باشد، تصور می کنم تا سال آینده اتفاق خاصی را در این حوزه شاهد نباشیم و همین وضعیت پیش می‌رود تا این که ببینیم در آینده شرایط به چه شکلی پیش می‌رود.

لینک اصل خبر در سایت انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

منبع خبر

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب  کارهای اینترنتی)

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

انجمن کسب و کارهای اینترنتی می کوشد تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی نقش آفرینان فعال در زیست بوم (اکوسیستم) فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه به حمایت

    نظرات