بازدید و نشست فرماندار شهرستان بندر انزلی از مرکز رشد واحد های فناور این شهرستان

بازدید و نشست فرماندار شهرستان بندر انزلی از مرکز رشد واحد های فناور این شهرستان





در این نشست ابتدا بهاره پورمرادی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمود. وی با اشاره به اینکه نخبه کسی است که برای مملکت خود هزینه کرده و توانسته در جامعه تاثیر گذار باشد، عنوان کرد رسالت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد حمایت از نخبگانی است که در صدد راه اندازی کسب و کاری هستند که هدف آن کسب و کار، ارائه محصولات و خدمات نوآور و فناورانه است. او همچنین با اشاره به اینکه شاخص اصلی اقتصاد، آموزش است و برای اینکه دانش آموزان و دانشجویان به این باور برسند که درآینده توانایی این را خواهند داشت که ارزش افزوده به جامعه تزریق کنند، اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح نمود؛ و در انتها به بیان برنامه ها و نیازهای مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی پرداخت.


در ادامه تعدادی از کارآفرینان نقطه نظرات خود را بیان نمودند.


سپس اسماعیل میرغضنفری فرماندار بندرانزلی به اهمیت مراکز علمی و تولیدی در تحقق سیاست جهش تولید اشاره کرد و گفت : امروز برای دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال ، رونق بازار و رفع مشکل معیشتی مردم در اولویت های اقداماتش قرار دارد و با تلاش هایی هم که تاکنون نموده هنوز موفق به دستیابی اهداف مطلوب نشده است.


وی به اهمیت ارائه ایده های نو در رونق بازار کار اشاره کرد و افزود: شما نخبگان و کارآفرینان با ارائه ایده های نو همیاران خوبی برای دولت در ایجاد اشتغال هستید.


فرماندار توانمندی های داخلی را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه چین با بهره گیری از فکر و ایده بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا شده است . این در حالی است که تولیدات داخلی ما خیلی بهتر از دیگر کشورها است ، زیرا ما با توان اعتقادی و علمی خود کار می کنیم.


میر غضنفری قوانین دست و پاگیر را مانع رسیدن به هدف عنوان نمود و تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مسیر فعالیت در عرصه تولید، قوانین دست و پاگیری است که داریم و نیاز است تا مدیران ارشد و قانون گذاران اصلاحاتی در این قوانین ایجاد کنند تا تولید کنندگان و کارآفرینان سهل تر در رسیدن به اهداف گام بردارند و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری و همفکری با هم هستیم.


فرماندار بندرانزلی امید و پشتکار را دو مولفه مهم در رسیدن به هدف بیان داشت و افزود: شما کارآفرینان نخبگانی هستید که در طول سال ها تلاش و کار تجربیات زیادی اندوخته اید و اگر در تحقق ایده های خود به موفقیت نرسید و در یک موقعیت ثابت قرار بگیرید انگیزه خود را از دست می دهید و این خطرناک است. لذا باید با این تفکر که از صفر می توانیم شروع کنیم حرکت پویای خود را ادامه دهیم و با همیاری هم قطعاً می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم و آینده ای روشن را رقم بزنیم.


در پایان این نشست فرماندار از شرکت دانش بنیان سیال ابزار دقیق میهن، یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی بازدید بعمل آورد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات