نگاهی بر کمپین استراتژی قیمت در مرکزخرید...

نگاهی بر کمپین استراتژی قیمت در مرکزخرید...

نگاهی بر کمپین استراتژی قیمت در مرکزخرید اُپال

استراتژی این کمپین از دیدگاه ۴ P بر دو پایه قیمت و محصول استوار است، این استراتژی معمولا زمانی کاربرد دارد که رقبا از قبل در بازار وجود دارند و به عنوان استراتژی جهشی در افزایش سهم بازار استفاده می‌شود.

مرکزخرید اُپال با استفاده از مدل بسیار جدید AIDAR ، با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار، با هدف اولیه ایجاد آگاهی از برند، در ادامه شناسایی برخی از طبقات و محصولات و قیمت آنها سعی در بیشتر کردن سهم بازار خود دارد.

دیدگاه این استراتژی تمرکز روی مشتری‌های بالفعل و بالقوه‌ای است که با یک کمپین چندجانبه که دربرگیرنده هر دو فضای آفلاین و آنلاین است، مواجه می‌شوند. با توجه به مدل «هرم تاثیرات» و «مدل جاذبه»، استفاده از بیلبورد، اس‌ام‌اس‌مارکتینگ، صفحه اینستاگرام، وب‌سایت و دیگر فضاهای آنلاین باعث درگیر شدن مشتری و تحریک حس کنجکاوی برای جست‌وجو و تعامل بیشتر و در نهایت اقدام به خرید می‌شود.

ویژگی این کمپین فروش اینترنتی روی فضای آفلاین به منظور معرفی محصولات چند۱۰هزارتومانی روی بیلبوردهای چند۱۰میلیون‌تومانی است که با جلب توجه فراوان و تحریک مشتری منجر به CTA یا اقدام به خرید می‌شود.

این قبیل کمپین‌ها در بین برندهای معتبر دنیا بسیار مرسوم است، به‌عنوان مثال مک‌دونالد در سال ۲۰۱۲ با کاهش سهم بازار مواجه بود و با اجرای این کمپین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در کشورهای مختلف سهم بازار خود را افزایش داد.

شرکت تپسی نیز با اجرای این کمپین در نیمه اول سال ۹۷، در انتهای سال رشد ۳۰درصد نصب برنامه در مقایسه با اسنپ که رشد ۲۰درصد داشت را تجربه کرد. همچنین این کمپین منجر به کاهش ۱۲درصدی سهم اسنپ از تاکسی‌های اینترنتی شد که بخش عمده آن در سبد سهم بازار تپسی وارد و موجب افزایش ۱۵درصدی سهم بازار تپسی در این دوره مشخص شد.

همچنین شیپور در رقابت با دیوار از این استراتژی برای آگاهی برند و افزایش سهم بازار خود استفاده کرد.

شرکت‌های اینترنتی، الکترونیکی، خودروسازی، صنایع مواد غذایی، کسب و کارهای ورزشی و... در سراسر دنیا از این استراتژی استفاده می‌کنند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات