ابربازی؛ پلتفرمی برای خلق ستارگان ابری آینده ایران
آیا حاضرید برای بزرگتر کردن بازار و با داشتن یک نگاه بلند مدت، به افرادی کمک کنید تا بتوانند کسبوکار موازی خود را شکل دهند و محصولشان را توسط بازارچهای که شکل دادهاید بفروشند؟ شاید پاسخ عده بسیاری از ما به این سوال منفی باشد چون به شکل طبیعی علاقه داریم تا همه درآمدها را خودمان کسب کنیم. ابر آروان با همکاری همراهانش در ابربازی، میخواهد فرصت خلق تیم و شاید شرکتهای جدیدی را به وجود بیاورد که شاید یک روز پتانسیل تبدیل شدن به ستارگانی در آسمان ابری ایران را داشته باشند. اما این رویداد خاص که پتانسیل تبدیل شدن به یک پلتفرم برای خلق شرکتهای جدید در حوزه ارائه خدمات ابری را دارد، چگونه آغاز شد. در واقع، ایده کلیدی برای شروع ابربازی را ناخدای اجرایی ابر آروان میدهد اما «یزدان یزدیزاده»، معمار زیستبوم ابر آروان در گفتگو با دیجیاتو میگوید همین جمله و ایدهی کوتاه تبدیل به ماهها کار مداوم برای تیم سه نفرهی اجرایی این رویداد شد. اگرچه حالا وقتی که از ابربازی نام میبریم، توجهمان به ۱۴ تیمی جلب میشود که در اختتامیه حضور خواهند داشت اما واقعیت این است که اوایل امسال وقتی که مهلت ثبت نام برای حضور در این رویداد به پایان رسید، هیچ تیمی وجود نداشت؛ بلکه بیشتر از ۱۴۰۰ نفر به شکل مستقل ثبت نام کردند تا بلکه بتوانند رویاهای خود را بسازند. بخشی از هدف ابر آروان در ابربازی این است که بازار ابری کشور را پر رونقتر کند و ایدههایی که به MVP و سپس به محصول تبدیل شدهاند را در بازارچه ابریاش ارائه کند اما محصولات این تیمها باید چه مشخصههایی داشته باشد تا بتواند در بازارچه ابری خود آروان قرار بگیرند؟ معمار زیستبوم ابر آروان در پاسخ به این سوال میگوید مهمترین قابلیت «Cloud Native» یا «ابر زی» بودن است؛ به این مفهوم که محصولات باید کاملا منطبق بر معماری ابری تولید شده باشند و در این حالت، محصولات تیمها در بازارچه ابری آروان ارائه میشوند. در این میان همچنین میتوان دید که شرکتهای مختلفی با ابر آروان و ابربازی همکاری کردهاند تا تیمهای جدید خلق شوند و یک زیستبوم تازه از خدمات ابری شکل بگیرد. وقتی به همه این توضیحات توجه کنید میبینید که چینش مراحل به گونهای است که نمیتوان به آن نقصی وارد کرد؛ ابر آروان بدون اینکه در آینده، سهمی از تیمها بخواهد، پس از یک سال و نیم تلاش اکنون ابربازی را به مرحلهای رسانده که تیمهایی میتوانند مسیر آینده خود را در بازار ابری ایران پیدا کنند. اما اگر خیلی به موضوع نزدیک شوید شاید این سوال برای شما به وجود آید که اساسا ابر آروان چرا باید چنین کاری انجام میداد؟ معمار زیستبوم ابر آروان در پاسخ به همین سوال میگوید:
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات