راهکارهای مدرن برای پرداخت در عصر تکنولوژی
کارشناسان معتقدند که یکی از بزرگترین روندهای صنعت دستگاههای POS در حال حاضر تراکنشهای پرداخت موبایلی هستند که تا پایان سال ۲۰۱۹ رشد سالانه ۲/۴۰ درصدی داشتهاند. این در حالی است که بیش از ۴۶ درصد از خردهفروشان نمیتوانند مشتریان علاقمند به پرداخت موبایلی را راضی کنند، چون سیستم درستی برای کمک به تکمیل تراکنش آنها در اختیار ندارند. اگرچه بسیاری از این خردهفروشان از این روشهای جدید پرداخت در سیستمهای POS خودشان استفاده میکنند، اما ۲۳ درصد از آنها همچنان نمیتوانند با این ابزارها پرداختها را بپذیرند. روندهای مربوط به بازار دستگاههای POS خردهفروشان به این واقعیت اشاره میکند که یادگیری روش استفاده از این سیستمهای جدید هم عملا بسیار مهم است. به عنوان نمونه، تحقیقی اخیرا انجام شده است که نشان میدهد ۵۴ درصد از مشتریان در آمریکا ترجیح میدهند از کارتهای بانکیشان برای انجام پرداختها استفاده کنند، چون معتقدند در این روش، پرداختهایشان قابل استناد و در دسترس هستند. با این اوصاف است که بر اساس آمار، ۵۳ درصد از خردهفروشان و کسبوکارها برای افزایش رضایت مشتریان، سیستمهای POS خودشان را ارتقا دادهاند. با این حال سیستمهای POS معتبر و جدید این امکان را فراهم میکنند تا آنها بتوانند به راحتی تمام اجناس موجود در فروشگاه یا انبار را ردگیری کنند. بر اساس آمار، ۶۱ درصد از رستورانها در آمریکا از دستگاههای POS مبتنی بر تکنولوژی کلاد یا رایانش ابری استفاده میکنند. بر اساس گزارشی که مجله معتبر فوربس در این زمینه منتشر کرد، ۶۰ درصد از فروشندگان و صاحبان کسبوکار این روزها ترجیح میدهند از POSهای مبتنی بر کلاد استفاده کنند تا انواع قدیمی آنها. در حقیقت کارشناسان معتقدند که استفاده از پرداختهای موبایلی به کمک این دستگاهها و از طریق اسکن کدها یا گذاشتن گوشی موبایل هوشمند روی دستگاه POS و تایید تراکنش انجام میشود، بسیار سادهتر است. به خاطر مزایای مختلف، در حال حاضر ۱۵ درصد از کسبوکارها و بنگاههای تجاری در سراسر آمریکا از سیستمهای POS مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکنند. با این حال اگر همچنان نگران واکنش و میزان پذیرش مشتریان بعد از استفاده از این دستگاهها هستید، بهتر است بدانید که تحقیقات نشان میدهند ۴۰ درصد از مشتریان ۱۸ تا ۲۴ ساله ترجیح میدهند در انجام فرآیند خرید خود از هوش مصنوعی بهره بگیرند. استفاده از سیستمها POS مبتنی بر هوش مصنوعی امکان جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی و تایید در لحظه اطلاعات مشتریان را فراهم میآورد و در صورت مشاهده فعالیتهای مشکوک، به سرعت آنها را به صاحبان فروشگاهها یا کسبوکارها اطلاع میدهند. سیستمهای POS جدید قابلیت مشابهی برای این کار دارند که میتواند به پردازش اطلاعات مشتریان برای ایجاد پروفایل شخصی آنها و ایجاد تجربه خرید بهتر برای آنها، کمک کند. بهروزرسانی سیستمهای قدیمی POS و افزودن قابلیتهای جدید به آنها، باعث میشود فرآیند خرید سریعتر و دقیقتر انجام بشود. با رشد سیستمهای پرداخت موبایلی، تمایل صاحبان مشاغل به استفاده از این سیستمها هم افزایش یافته است؛ تا جایی که ۳۹ درصد از کسبوکارها در سال گذشته میلادی به دنبال خرید دستگاهها و سختافزارهای مورد نیاز سیستمهای پرداخت موبایلی بودهاند. سیستمهای POS جدید با ارایه قابلیتهای بیشتر، امکان انجام سریعتر، دقیقتر و امنتر تراکنشها را فراهم میآورند و در نهایت باعث افزایش رضایت مشتریان و کسبوکارها میشوند. این در حالی است که ۴۶ درصد از خردهفروشان همچنان از سیستمهای POS موبایلی استفاده نمیکنند.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات