خلاقیت در تبلیغات به روش مک‌دونالد

خلاقیت در تبلیغات به روش مک‌دونالد

خلاقیت در تبلیغات به روش مک‌دونالد

همیشه وقتی با خود فکر می‌کنید تبلیغات مواد غذایی دیگر از این بهتر نمی‌شود، کسی راهی را پیدا می‌کند که بتوان در دنیای رقابتی امروز گوی سبقت را از بقیه ربود.

در ادامه این سوال به ذهن خطور می کند که آیا تبلیغ محصولی که بدون آن نمی توان زیست، فایده ای دارد یا خیر.

مک دونالد با رونمایی از یک بیلبورد تبلیغاتی خیابانی در خیابان های پاریس اخیرا توجه مردم را به سوی طراحی آگهی تبلیغاتی غیر معمول خودش جلب کرد.

آیا تاکنون آنقدر گرسنه بوده اید که ایده گاز گرقتن از یک بیلبورد تبلیغاتی به ذهنتان برسد؟

مک دونالد، با طراحی هوشمندانه و نوآورانه یک سری بیلبوردهای  تبلیغاتی، مردم را شیفته خود کرده است.سه بیلبورد  خیابانی در سطح شهر پاریس، منقش به تصاویر ۲ برگر معروف مک دونالد و یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده این برند، نصب شده‌اند. این ۳ بیلبورد از جنس همان بیلبوردهای مستطیلی همیشگی نیستند که بسیاری از ما به آن‌ها عادت داریم، بلکه این بار شخصی یک گاز از آن‌ها گرفته است! به تازگی یک آژانس تبلیغاتی با توسل به چنین ایده‌ای از آن یک بیلبورد برای مک دونالد ساخت که انگار واقعا کسی بیلبورد را گاز زده است. چه کسی سعی می‌کند جای گرفتن گاز از یک بیلبورد غذا را به همگان نشان دهد؟ موفقیت در زمینه جلب توجه رهگذران نقطه قوت این اقدام خلاقانه به شمار می‌رود و این دقیقا همان چیزی است که از یک بیلبورد خوب و موثر انتظار داریم.افرادی با چشمی تیزبین در ادامه متوجه خواهند شد بیلبوردها فاقد هر نوع برندینگ هستند. سیب زمینی‌های سرخ کرده یک نوع بسته بندی قرمز و زردی مشخصی دارند که نام مک دونالد را به یاد همه افراد می‌آورد و دیگر هیچ اشاره‌ای به اسم مک دونالد نشده است. با توجه به اهداف این حرکت تبلیغاتی، می‌توان نتیجه گرفت که صاحب بیلبوردها می‌تواند هر رستوران فست فود دیگری هک باشد. تصاویری از برگرهای تازه و سیب زمینی‌های سرخ کرده مک دونالد را می‌توان در این بیلبورد ها یافت.

در مرحله بعدی یک ویدئوی تکمیلی ضمن نمایش این بیلبوردها به وضوح بیان می‌کند این واقعا مک دونالد است. ۲ کمان طلایی کلاسیک برند دقیقا بعد از تصاویر کارتونی ۲ برگر و سیب زمینی سرخ کرده در پایان ویدئو ظاهر می‌شوند.

آژانس تبلیغاتی TBWA پاریس مسئولیت انجام این اقدام تبلیغاتی را پذیرفته است. مقر اصلی آن در نیویورک است اما در همه جای جهان از جمله پاریس حضور فعالی دارد.هدف از ساخت و نمایش این بیلبوردها نشان دادن فرهنگ نوآوری و قرار دادن برندها در قلب فرهنگی است.

آژانس تبلیغاتی TBWA پاریس از سال ۱۹۸۵ میلادی تاکنون با مک دونالد همکاری می‌کند. از جمله پروژه‌های مشترک این آژانس با مک دونالد می‌توان به کمپین های تبلیغاتی«جعبه ای برای به اشتراک گذاری»، «یک پدر خوب بودن» و «تابستان آمریکایی» اشاره کرد.

حالا، این اولین بار نیست که کسی یک گاز از یک آگهی تبلیغاتی خوشمزه می‌زند. یک شرکت تولید کننده بستنی، ماست یخ زده و دسر میوه‌ای به نام « Ben ; Jerryʼs » هم چندی پیش موفق به تحقق این ایده در شهر اوکلند نیوزلند شد. تیمی از یک شرکت سازنده ساعت مچی اسپورت و تجهیزات مختلف به نام « The Phantom Labs » گردانندگان این پروژه بودند.

منبع: MBANEWS.IR

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات