تاسیس انجمن شرکت های دانش بنیان

تاسیس انجمن شرکت های دانش بنیان

مجمع موسیسن انجمن با حضور آقای دکتر تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان و به مدیریت آقای ابراهیم کوهستانی و با نظارت آقایان بازقله، رفعتی، رشوند و اعضای انجمن، در تاریخ ۱۹ آبان ۹۹ برگزار شد.

در این جلسه در این جلسه آقای کوهستانی به عنوان رئیس جلسه در خصوص انتخاب اعضای این انجمن گفت: ضمن بررسی اساسنامه، اعضای هیات رئیسه انتخاب و اهداف و وظایف این اعضا مشخص شده که در این خصوص آقایان علی قربانخانی رئیس انجمن، امیر حسین ابراهیمی نائب رئیس هیات مدیره، محمدرضا اسرافیلیان خزانه‌دار و عضو هیات مدیره، مجید متقی‌ منشی و عضو هیات مدیره، محسن همام عضو هیات مدیرهف و خانم پورفررزانه و آقای اعلایی به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند. همچنین وظایف بازرس این انجمن بر عهده اینجانب قرارداده شد.

مهندس کوهستانی مدیریت موسسات پارک علم و فناروی گیلان هدف از تشکیل این انجمن را ساماندهی تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و زمینه سازی، تقویت و موثر نمودن نقش و فعالیت تشکل‌های تولیدی، صادراتی را دانسته و افزود: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان، از طریق سازماندهی فعالین مربوطه در تشکل‌های حرفه ای و صنعتی و ارایه نظرات مشورتی به مراجع و دستگاه های ذیربط در خصوص تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان اهداف خود را دنبال می نماید.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی و ارتباط هیئت‌های تجاری و بازاریابی با محوریت تقویت و توسعه صنایع و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان را از برنامه های اجرایی این انجمن است

که مشارکت گروهی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و ارائه پیش نویس و پیشنهادهای مرتبط با کالاها و خدمات حوزه کاری در جهت حفظ منافع ملی از جمله ماموریت های اعضای این انجمن می‌باشد.

مهندس کوهستانی در خصوص وظایف و اختیارات  انجمن گفت: حفظ، حمایت و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و پیگیری حقوق و منافع شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو انجمن از جمله وظایف چندگانه این انجمن است.

در ادامه کوهستانی اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای تعامل بیشتر بین شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای منافع مشترک آنها بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه باشیم.

جهت اطلاع، برخی از وظایف این انجمن در زیر به آنها اشاره شده است:

تلاش در جهت توانمندسازی دانش مدیریت کسب و کار شرکتهای فناور و دانش بنیان از طریق افزایش تعامل، ایجاد هم افزایی و انتقال تجربیات این شرکتها با یکدیگر.

فراهم آوردن فرصت و امکانات لازم برای اعضاء به منظور ایجاد ارتباط، تفاهم و نیز مبادله اطلاعات و تجربیات با یکدیگر در ارائه خدمات مشورتی به اعضاء

ایجاد ارتباط با تشکل ها و سازمانهای مرتبط قانونی

تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک در صنعت تولید و صادرات در حوزه دانش محور

برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز اعضاء و برگزاری همایش های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش های مختلف داخلی و خارجی و ترجمه و تالیف مقالات حرفه ای؛

برگزاری و یا حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی مرتبط با ماموریت “ انجمن”

اعزام هیئت های تجاری و بازاریابی به کشورهای خارجی و نیز دریافت هیات های تجاری وبازاریابی ازکشورهای خارجی

ارائه خدمات مشاوره ای برای انعقاد قراردادها ، تفاهم نامه ها و پروتکل های فنی بین اعضاء ” انجمن ” با نهادهای داخلی و خارجی

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات