هر آن چه که باید درباره محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران بدانید

هر آن چه که باید درباره محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران بدانید

پس از بروز مشکلات بسیار و شیوع بی سابقه ی بیماری کرونا، با توجه به صلاح دید دولت، از امروز (شنبه)، ۱ آذر محدودیت های کرونایی در شهر تهران به اجرا درآمده است که بر اساس آن، بیشتر گروه های شغلی تعطیل هستند. همچنین این در حالی است که در زمینه ی رفت و آمد و حمل و نقل نیز قوانین ویژه ای وضع شده است. در ادامه می خواهیم تا محدودیت های کرونایی رفت و آمد تهران را مورد بحث و بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران

از تاریخ ۱ آذر ماه، با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به بالا رفتن سطوح هشدار در تهران و وارد شدن این شهر به قرنطینه کامل، قرنطینه ی کامل تهران برای ۲ هفته، آغاز شد. بر اساس قوانین وضع شده در این طرح، تنها مشاغل خدماتی سطح ۱ و برخی از پست های مشاغل دولتی تعطیل نیستند و الباقی گروه های شغلی، قرنطینه هستند.

همچمنین از اول آذر، تردد از شهر به شهر ممنوع است و بر اساس محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران تنها صاحبین کسب و کارهای فعال در زمینه ی تولید کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مجاز به فعالیت خواهند بود.

همچنین، مدارس و دانشگاه‌ ها و آزمون‌ ها به صورت غیر حضوری برگزار می شوند و تنها جلسات رسمی تا سقف ۱۵ نفر و با رعایت فاصله ی ۴ متری، مجاز به برگزاری هستند.

با توجه به گفته های دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، حرکت وسایل نقلیه در حریم درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از ۱ آذرماه ممنوع است و این اقدام در ادامه ی تشدید محدودیت‌ ها در شهرها و مناطق قرمز اعمال خواهد شد.

به گفته ی دکتر رئیسی، بحث محدودیت در ترددها بر دو نوع شهرهای قرمز و دو نوع محدودیت درون ‌شهری و بیرون‌ شهری است که تهران جزء مناطق قرمز محسوب می شود.

همچنین اقشاری که نیاز به تردد شبانه دارند من جمله، رانندگان و یا پرستاران باید از طریق سازمان خود، شماره‌ ی پلاک خودروهای خود را به نیروی انتظامی بدهند تا جریمه نشوند. همچنین کارفرمایان هم می ‌توانند با تحویل لیست افراد خود به نیروی انتظامی مانع جریمه ی آن ها شوند.

در صورت انتشار ابلاغیه های جدید، حتما آن را از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی تی نکست ، با شما در میان خواهیم گذاشت.

۰
لینک اصل خبر در سایت تینکست

منبع خبر

تینکست

تینکست

راه‌حل سریع و اقتصادی ارسال بسته

نظرات