اینترنال برندینگ جیست و چگونه در سازمانها تاثیر میگذارد؟
یکی از استراتژیهای که سازمانها جهت ترغیب پرسنل به زندگی کردن با ارزشها، وعده و پایبند بودن به برند بکار میگیرند، اینترنال برندینگ (internal branding) است. در دنیای امروز شرکتها توجه کمتری به اینترنال برندنیگ دارند و بیشتر توان خود را صرف معرفی محصولات و خدمات به مشتریان میکنند البته در این میان برخی از سازمانها بر اثرات مثبت ناشی از پروژههای اینترنال برندینگ (internal branding) واقف هستند و به همین جهت آن را بطور جدی پیاده سازی میکنند. این برند پس از طی دهههای تولید، برندینگ و سبک زندگی در سال جاری، در آستانه ورود به دهه چهارم که آن را دهه اندیشه نام گذاری کرده تغییراتی را در هویت بصری، ساختار و رفتار برند، ریبرندینگ (rebranding) بوجود آورده و سفیران ارزشهای برند در فاز اول، پرسنل درسا در تمام سطوح سازمانی هستند که در جلسات هفتگی با مدیرعامل و سایر مدیران ارشد سازمان حضور دارند. در واقع ریبرندینگ (rebranding) موجب یکپارچگی درون سازمانی و حرکت به سوی اهداف تعریف شده با سرعت بیشتر میشود، موضوعی که درسا نیز آن را تجربه کرده است و میتواند الگویی مناسب برای پروژههای مشابه باشد.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات