جاودانگی طرح و مد

جاودانگی طرح و مد

جاودانگی طرح و مد

به بهانه درگذشت خالق «کنزو»

درگذشت کنزو تاکادا، بنیانگذار مارک محبوب کنزو در ۸۱سالگی در پی ابتلا به ویروس کرونا، اذهان را متوجه تاثیرگذاری این چهره در عرصه مد و برندینگ کرد.

این چهره نام‌آور ژاپنی‌تبار در بیمارستان آمریکایی در پاریس درگذشت. او به طراحی‌های روشن و پرنور، شابلون‌های پردرخت و کاربرد متنوعش از رنگ‌ها شناخته می‌شد. کنزو تاکادا نخستین طراح مد ژاپنی بود که در صحنه مد پاریس به چشم آمد. او در سال ۱۹۶۵ میلادی از ژاپن به فرانسه نقل ‌مکان کرد و بقیه عمر حرفه‌ای‌اش را در پاریس گذراند. سخنگوی او گفته کنزو تاکادا با حدود هشت‌هزار طرح، هیچ‌وقت از ستایش مد و هنر زندگی دست نکشید. «آن هیدالگو» شهردار پاریس در توییتر به او ادای احترام کرد و نوشت: «یک طراح با استعداد بیکران، حق رنگ و نور را در صنعت مد به‌جا آورد. پاریس حالا برای یکی از پسرانش سوگوار است.» خیلی از کاربران ژاپنی هم در شبکه‌های اجتماعی بابت درگذشت بنیانگذار کنزو تسلیت گفتند. برخی نوشته‌اند نخستین محصول لوکسی که داشته‌اند، از کنزو بوده است. خیلی‌ها هم نوشته‌اند دستمال ‌جیبی‌های کنزو را دارند. او مارک کنزو را در دهه ۱۹۷۰ میلادی تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۳ آن را به مجموعه تجاری «ال‌وی‌ام‌اچ» فروخت و ۶ سال بعد خودش را بازنشسته کرد.

نگاهی به زندگی اسطوره ژاپنی

بنیانگذار ژاپنی- فرانسوی برند معروف کنزو در سال ۱۹۳۹ میلادی در کشور ژاپن متولد شد. علاقه و استعداد کنزو تاکادا به مد و طراحی لباس از دوران کودکی و از طریق خواندن مجله‌‌های مد و فشن شکل گرفت. او در ۱۸سالگی به دانشگاه مطالعات خارجی شهر کوبه کشور ژاپن رفت اما پس از مدت کوتاهی برخلاف میل خانواده‌اش دانشگاه را رها کرد. کنزو تاکادا در سال ۱۹۵۸ میلادی به کالج «مد بانکا» در شهر توکیو رفت و پس از اخذ مدرک از این کالج در سال ۱۹۶۴ میلادی به پاریس رفت. در این سال کنزو تاکادا ۳۰ طرح را آماده کرد که پنج‌ مورد آن توسط طراح معروف لباس لوئیس فراد پذیرفته شدند. کنزو تاکادا پیش از اینکه به‌طور مستقل کار خود را آغاز کند، برای شرکت‌هایی در توکیو و پاریس به طراحی پرداخت.

در سال ۱۹۷۰ میلادی «تاکادا کنزو» اولین فروشگاه خود با نام « Jungle Jap » را راه‌اندازی کرد و به سرعت مشغول آماده‌سازی اولین مجموعه از طراحی‌های لباس‌هایش شد. تاکادا کنزو اولین مجموعه‌اش را از طریق مجله‌های مد و فشن معرفی کرد. کنزو در این سال توانست مجموعه لباس‌های خود را در گالری ویویان به نمایش بگذارد. یکی از مدل‌های این طراح در همین سال روی جلد مجله مد و فشن «اله» قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۱ میلادی مجموعه لباس‌های تاکادا کنزو در شهرهای نیویورک و توکیو به نمایش درآمد. در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ میلادی، تاکادا کنزو با به نمایش گذاشتن مجموعه لباس‌هایش در چادر سیرک بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این شوی لباس، زنان سوارکار با یونیفورم‌های شفاف به صحنه می‌آمدند و او هم سوار بر فیل روی صحنه حاضر می‌شد.

اولین مجموعه لباس‌های مردانه «تاکادا کنزو» در سال ۱۹۸۳ میلادی به نمایش درآمد. در سال ۱۹۸۸ خط تولید عطر این برند با عطرهای خاص آغاز به کار کرد. عطرهای این برند از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و طی سالیان متمادی فعالیت این برند، پابه‌پای مجموعه لباس‌ها گسترش یافتند.

از سال ۱۹۹۳ میلادی این مجموعه به تملک کمپانی عظیم لویی‌ویتون درآمد. در سال ۱۹۹۹ تاکادا کنزو اعلام بازنشستگی و دستیار خود را به‌عنوان جانشین معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این برند اقدام به راه‌اندازی خط تولید محصولات آرایشی مراقبت از پوست کرد. در سال ۲۰۰۳ طراح ایتالیایی، آنتونیوماراس به مجموعه این برند پیوست و در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان طراح خلاق این برند معرفی شد.

در سال ۲۰۰۵ تاکادا کنزو به‌عنوان طراح دکوراسیون به کنزو بازگشت و برند «گوگان کوبو» را با محصولاتی مانند کارد و چنگال، اشیای منزل و مبلمان به راه انداخت. در سال ۲۰۱۳ تاکادا به‌عنوان رئیس افتخاری به فدراسیون آسیایی طراحی لباس ملحق شد. ماراس در سال ۲۰۱۱ جای خود را به «امبرتو لئون و کارول لیم» داد.

این دو طراح خلاق سعی کردند با حفظ مشخصه‌های اصلی این برند، روحی تازه در کالبد لباس‌های تولید آن بدمند تا بتوانند لباس‌های کنزو را بیش از پیش بین جوانان ترویج دهند. امروزه محصولات کنزو شامل طیف وسیعی از تولیدات این کمپانی شامل اکسسوری و کیف و کفش می‌شود که توانسته انتظارات بسیاری از طرفداران دنیای مد و مشتریان را برآورده کند.

منبع: FASHIONUNITED.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات