گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در مرکز رشد آستانه اشرفیه

گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در مرکز رشد آستانه اشرفیه

همزمان با هفته پژوهش و فناوری در کشور، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آستانه اشرفیه با حضور فرماندار این شهرستان از پژوهشگران برتر شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه: دکتر رضائی در این نشست با بیان اینکه هدف ازتحقیق و پژوهش تولید دانش به منظور پیشرفت، توسعه و کاستن از نارسائی‌هاست اظهار داشت: فقدان بسترهای پژوهشی از نظر فرهنگی در جامعه با وجود این همه پژوهش از مهمترین علت‌های بروز آسیب های و مشکلات اجتماعی و اقتصادی است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به ظرفیت های مطلوب شهرستان اظهار امیدواری کرد: با کمک پژوهشگران، شهرستان به جایگاهی برسد که شاخص های فرهنگی آن نسبت به میانگین استانی وکشوری به سطح بالاتری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تاکید لازم مبنی بر هدفمند کردن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی افزود: ایجاد رقابت میان پژوهشگران، کارآمد کردن پژوهش‌های علمی در جامعه، تقویت اعتبارات پژوهشی، توجه به نیازها و اولویت‌های پژوهشی در منطقه و شهرستان، افزایش ارتباط بین آموزش و پرورش و دانشگاه و بهبود ارتباط دستگاهی و درون دستگاهی را از عوامل موثر در زمینه تقویت و توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

دکتر رضائی با اشاره به اینکه برای انجام یک پژوهش کابردی و علمی باید شاخص‌ها و حوزه‌های پژوهش فراهم شود، افزود: از آنجا که رقابت در دنیا بر سر تولید دانش است باید روند تولید دانش از مدارس آغاز شود، که خوشبختانه در حال حاضر این اقدام آغاز شده است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اثرات پژوهش بر مشکلات، برای پیدا کردن راه حل علمی در کنترل و کاهش آن است، یادآور شد: پژوهش باید منجر به خلاقیت، اختراع و نوآوری و پیدا شدن یک راه علمی برای حل یک مساله شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری گیلان یاسر مه‌رو مدیر مرکز رشد واحدهای فناور آستانه اشرفیه در این خصوص گفت: هفته پژوهش و فناوری هر ساله در آذرماه برگذار می‌شود که ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر، شناسایی و طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی و ارتقاء سطح پژوهش و فناوری در کشور از جمله اهداف این اقدام است.

وی افزود: با هماهنگی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه مقرر شد برپایی مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان توسط مرکز رشد واحدهای فناور آستانه اشرفیه انجام شود که این مراسم در محل فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه و با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم آقای جابر ملک‌زاده مدیر عامل شرکت فناور گیل‌یاران‌کشت‌و‌کارسفیدرود به عنوان فناور برتر شهرستان، "با طرح ساخت ماشین کاشت بادام زمینی" و ناصر مه‌رو مدیر عامل شرکت فناور آستان کیمیای گیل با طرح "تولید شوینده‌های صنعتی" به عنوان فناور برتر از مرکز رشد آستانه اشرفیه و آقای دکتر محسن نوربخش عضو هیات علمی دانشگاه مهرآستان به عنوان پژوهشگر برتر شهرستان معرفی و از ایشان تجلیل شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات