هوشمصنوعی و افزایش سودآوری اقتصاد دیجیتال
تحول دیجیتال بیشک به مسیر حرکت خود ادامه خواهد داد و سازمانها میتوانند در این مسیر از برنامهها و فناوریهای کاربردی متفاوتی نظیر هوش مصنوعی برای خدمترسانی به مشتریان خود به روشی شخصی، آموزنده و سودآور استفاده کنند. طبق نظرسنجیهای اخیر انجام شده ۷۳ درصد از شرکتها انتظار دارند استفاده از فناوری هوشمصنوعی در دو سال آینده جزء اولویت اصلی واحد فروش و بازاریابی آنها قرار گیرد. تقریبا نیمی از شرکتها نیز عقیده دارند که بهطور کل استفاده از این فناوری جزء اولویت اصلی آنها برای ماندن در عرصه رقابت است. شرکت دیجیتالی آمازون که یکی از بزرگترین شرکتهای خردهفروشی آنلاین است با استفاده از فناوری هوشمصنوعی رفتارهای احتمالی خرید مشتریان را در آینده براساس توصیهها، سفارشات و سلایق فعلی آنها پیشبینی میکند. اکثریت سازمانها براین باورند که هوشمصنوعی میتواند به آنها در پیشبینی نیازهای مشتری، سفارشات خودکار و بهینهسازی قیمتگذاری کمک زیادی کند و همچنین تاثیر مثبتی بر میزان فروش آنها داشته باشد. سازمانها با استفاده از هوش مصنوعی میتوانند در عرصه رقابت همگام با رقبا یا حتی جلوتر از آنها حرکت کنند. اگرچه ممکن است مشاغل در ابتدا به دلیل نگرانی عقب افتادن از رقبا، با این شفافیت ایجاد شده در قیمتگذاری مخالف باشند اما در اصل به دلیل اینکه هوشمصنوعی ترجیحات و نیازهای واقعی مشتریان را نشان میدهد، به کسب و کارها کمک میکند تا با ایجاد شرایط و قیمتگذاری صحیح به سودآوری لازم دست یافته و از این طریق از رقبا پیش بیافتند. یک نگرانی بالقوه که در زمینه استفاده از هوشمصنوعی برای بازاریابی و فروش وجود دارد این است که این نرمافزار ممکن است جایگزین نیروی انسانی شود اما در واقع این فناوری ابزاری قدرتمند است که از طریق ارائه توصیههای خاص و عملی به فروشندگان کمک خواهد کرد تا محصولاتی را که مشتریان علاقهمند به خرید آن هستند توزیع کنند. علاوه براین هوش مصنوعی میتواند بینش صحیحتری در مورد قیمتگذاری ارائه دهد و از این طریق هم باعث افزایش درآمد و سودآوری فروشندگان شود.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات