روند رو به رشد فروشگاه های آنلاین در شبکه های اجتماعی

روند رو به رشد فروشگاه های آنلاین در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی حالا دیگر فقط محلی برای گفت‌وگو و گردش مجازی نیستند، آمارها نشان می‌دهد که تعداد فروشگاه‌های آنلاین راه‌اندازی‌شده در این شبکه‌ها به‌سرعت در حال گسترش است. از طرف دیگر گزارش‌های جدید منتشر‌شده حاکی‌از نقش قابل‌توجه دو شبکه اینستاگرام و تلگرام در فروش آنلاین کالا در ایران است و نکته جالب‌توجه این است که تلگرام به رغم فیلتر‌بودن در ایران سهم ۶/ ۱۵‌درصدی از فروش آنلاین کالا و اقتصاد کسب‌وکارهای کوچک در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارد. در سال ۲۰۲۰ بر اساس گزارش Globalnews به‌دلیل شیوع کرونا سهم فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی ۴/ ۸۹ میلیارد دلار برآورد شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۲۷ به ۶۰۴میلیارد دلار برسد. در ایران آمارهای دقیقی از میزان فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، با این حال بخش عمده فروش آنلاین در دو شبکه اینستاگرام و تلگرام انجام می‌شود. اما فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی چه می‌فروشند؟ و با چه میزان توسط خانم‌ها و آقایان دنبال می‌شوند؟ در گزارش زلکا آمده است که با شیوع کرونا، مشارکت و استقبال خریداران از صفحات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی افزایش ۵/ ۲برابری داشته است که خانم‌ها با مشارکت بیش از ۶۰ درصد بیشترین فعالیت را در فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. در پاییز امسال ۲۵۲ فقره پروانه کسب از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صادر شده که از این میان ۲۱۹ پروانه برای آقایان و ۳۳ پروانه برای خانم‌ها بوده و در مقایسه با گزارش کلی این اتحادیه، میزان کسب پروانه توسط خانم‌ها در فصل پاییز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است. در کل و در مقایسه با گزارش کلی این اتحادیه، میزان کسب پروانه توسط خانم‌ها در فصل پاییز با افزایش ۳‌درصدی همراه بوده است. اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در راستای تحقق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی و تاکید بر تشکیل این اتحادیه، فعالیت خود را از آبان ماه سال ۱۳۹۶ به‌طور رسمی در جهت حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی کشور، تسهیل و تسریع بخشیدن در رشد و توسعه کسب‌وکارها آغاز کرده است.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات