۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ


فهرست

الگوریتم‌های گوگل که کیفیت محتواهای شما را می‌سنجد آیا همه مقاله‌های باکیفیت رتبه بالایی در گوگل پیدا خواهند کرد؟ ۱۱ عادتی که برای تولید محتوای با کیفیت ضروری است

مقدمه

براساس اطلاعات نوشته شده سایت websitehostingrating ۱.۷۴ بیلیون سایت در سراسر جهان وجود دارد. سایت هدهد اعلام کرده است که زبان فارسی، پنجمین زبان پرکاربرد در شبکه اینترنت است و بعد از زبان‌های انگلیسی، روسی،اسپانیایی و ترکیه‌ای، ۲.۸ درصد از اینترنت را به خود اختصاص داده است. به طور کلی، بیشتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها در دنیای اینترنت، با انگیزه تبلیغات و فروش فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل به طور دائم در تلاش هستند تا در گوگل رتبه بالایی به دست بیاورند. از این رو صاحبان سایت‌ و بلاگ‌ها، باید محتوا و پست‌های باکیفیت، برای وبلاگ و وبسایت خود تولید کنند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده و آمار بازدید سایت خود را بالا ببرند.

آیا دوست دارید که پست‌های با کیفیت برای وبلاگ یا وبسایت خود بنویسید؟یا شاید هم به عنوان تولید کننده یا بازاریاب محتوا به دنبال روشی هستید تا مقاله‌های خیره کننده بنویسید؟ در این مقاله به هر آن چیزی که برای تولید پست‌های با کیفیت به آن نیاز است را به شما توضیح خواهم داد. پس آماده باشید تا با هم، قدم به قدم، در دنیای پر جزئیات محتوا قدم برداریم.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

چرا داشتن محتوای باکیفیت یکی از مهم‌ترین مسائل برای مدیران وبسایتها است؟

در سال ۲۰۱۷، SEMrush مطالعه‌ای درباره حقیقت‌های رتبه‌بندی‌های گوگل انجام داد و دریافت که ۱۸ درصد از وبسایت‌ها که از رتبه خوبی برخوردار بودند، در محتوای خود از کلمه کلیدی استفاده نکرده بودند. امروزه هم گوگل، مدام روی این موضوع تاکید می‌کند که محتوا باید روی کیفیت تمرکز داشته و مفید و مرتبط باشد. این همان مواردی است که در رتبه بندی سایت شما تاثیر می‌گذارد.

گذشته از اهمیتی که کیفیت تولید محتوا در رتبه‌بندی گوگل دارد، به بسیاری از دلایل دیگر از جمله، معرفی برندتان و استاندارهای آن، رساندن پیام به شکل موثر، باید کیفیت محتوا را در اولویت قرار دهید. کیفیت خوب روی تعامل بیشتر، زمان ماندن مخاطب در صفحه شما و بک لینک‌هایی که می‌گیرد، به شدت تاثیر می‌گذارد و تمام این موارد به طور مستقیم رتبه‌بندی شما را تغییر خواهد داد.

بازاریابی محتوایی همراه با راز

الگوریتم‌های گوگل که کیفیت محتواهای شما را می‌سنجد

اگر آنچه می‌خواهید ارسال کنید، واجد هیچ‌یک از ویژگی‌های فوق نباشد، احتمالاً یک توییت بی‌ارزش خواهد بود.

گوگل، دارای الگوریتم‌هایی است که به مفهوم و اعتبار محتواهای سایت، توجه ویژه‌ دارد و به کمک آنها کیفیت پست‌های شما را می‌سنجد. برای نوشتن یک پست با ارزش باید با این الگوریتم‌ها آشنا باشید. ما در این قسمت، قصد داریم تا برخی از الگوریتم‌های مهم گوگل را معرفی کنیم:

در سال ۲۰۱۱ گوگل، الگوریتمی را به نام الگوریتم پاندا معرفی کرد. این الگوریتم یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که بر روی کیفیت محتوای تولید شده، توجه دارد و با پر کردن محتوا از کلمه‌های کلیدی، به شدت مبارزه می‌کند. این الگوریتم با گذشت زمان، نشان داد که گوگل، بیشتر از کلمه‌های کلیدی، به مضامین، مفاهیم و هدف مطالب دقت می‌کند.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

در سال ۲۰۱۳، گوگل برای نشان دادن بخشی از قدرت فناوری خود، از الگوریتم Hummingbird ( مرغ مگس خوار) رونمایی کرد. یکی از وظیفه‌های اصلی این الگوریتم، تمرکز روی جست­‌وجوهای صوتی بود. تا قبل از این الگوریتم، برای گوگل مشکل بود که عبارات صوتی بلند یا عبارت‌هایی که با بیان خودمانی گفته می‌شد، متوجه شود. به طور کلی با ارائه شدن این الگوریتم، گوگل قصد داشت تا یکبار دیگر تاکید کند که چه مقدار روی معنی و مفهوم عبارات جستجو شده و ربط آن با محتوای کلی سایت، توجه می‌کند، نه صرفاً عبارات یا کلمات کلیدی به کار رفته در آنها.

در سال ۲۰۱۵، الگوریتمی جدید از سوی گوگل معرفی شد که RankBrain (رنک برین) نام داشت. این الگوریتم بر مبنای یادگیری ماشین ( machine learning-based ) طراحی شده است که مفهوم سوال جست­‌وجوگر را بر اساس تاریخچه جستجوهای قبلی و هدف او، دریافت می‌کند. اکنون با این الگوریتم، سایت­‌ها می‌توانند برای کلمات کلیدی‌ای رتبه‌بندی شوند که حتی شاید از آنها در پیج خود استفاده نکرده باشند.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

آیا همه مقاله‌های باکیفیت رتبه بالایی در گوگل پیدا خواهند کرد؟

با وجود اینکه گفته می‌شود کیفیت مقاله، مبحث بسیار مهمی در رتبه آن در گوگل است؛ اما همه چیز نیست. ما در اینترنت شاهد سه نوع پست هستیم:

  • محتوای با کیفیتی که رتبه خوبی به دست نخواهند آورد.
  • محتواهایی که دارای رتبه‌های متوسط در صفحه اول هستند.
  • محتواهای با کیفیت که رتبه خوبی هم دارند.

هر دسته ممکن است مقاله‌هایی باشند که کیفیت برابری دارند، پس چه چیزی باعث جایگاه‌ مختلف آنها شده؟ در ادامه این سه دسته از مقاله‌ها را ارزیابی کرده و به مواردی که در رتبه بندی آنها تاثیر داشته، می‌پردازیم:

  1. مقاله‌های با کیفیت با رتبه پایین

در سال ۲۰۱۹، Allstate برنده جایزه بازاریابی محتوا برای وبلاگ‌های شرکتی شد. این وبلاگ از لحاظ یصری بسیار جذاب بود و مطالب بسیار مفیدی هم داشت، به همین دلیل،از قبل هم می‌شد این اتفاق را پیش‌بینی کرد؛ اما متاسفانه گاهی به دلیل انبوه مطالبی که این سایت باید ارائه می‌داد، برخی مطالب آن رتبه خوبی نداشتند.

برای مثال یکی از پست‌های آن، این عنوان را داشت: نکاتی را برای نگه داشتن مخزن پمپ شما. این مقاله با کمی دقت بیشتر در برخی ترفندها، مانند انتخاب بهتر عنوان، می‌توانست رتبه بالاتری را کسب کند. این پست درحال حاضر رتبه چهارم را برای عبارت sump pump inspection ( معاینه مخزن پمپ) دارد.این رتبه، بد نیست؛ اما این عبارت به طور متوسط۱۱۰ بار در ماه جستجو می‌شود. با ایجاد کمی تغییرات و استفاده از عنوان sump pump maintenance (نگهداری پمپ مخزن) می‌شد نتایج بهتریبه دست آورد. در صورت سرچ عبارت sump pump maintenance خواهید دید که سایت Allstate ، مکان ۱۴ را در گوگل دارد، در حالیکه این عبارت، به طور متوسط ۱۳۰۰ بار در ماه جستجو می‌شود، تقریباً ۱۲ برابر عنوان اصلی. پس از مدتی عنوان این مقاله تغییر کرد و پس از تست کردن سه عنوان متفاوت، از عنوان Sump Pump Maintenance and Inspection Tips استفاده کردند. پس یادتان باشد که هیچ وقت به نسخه اولیه محتواها بسنده می‌کنید؟ همیشه به هوش باشید، محتوای خود را با چالش روبرو کنید، نتایج را بسنجید و در جهت بهتر کردن آن تلاش کنید.

حال مثالی از یک صنعت دیگر را ببینیم تا بیشتر با این موضوع مهم آشنا شوید. صفحه اصلی Hyatt hotel در گذشته به شکل زیر بود. ما در این قسمت از سایت،شاهد یک محتوای قوی و عکس‌های مناسب و باکیفیت هستیم. این متن بسیار زیباست و حس خوبی به مخاطب القا می‌کند؛ اما واقعیت این است که کلمه هتل در آن گمشده است. با اینکه در بالا گفتیم گوگل برای رتبه بندی به مفهوم بیشتر از کلمات دقت می‌کند؛ اما استفاده مناسب از کلمات کلیدی به رتبه‌بندی بهتر صفحه شما در کلمه‌های بیشترکمک می‌کند.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

  1. پیج‌هایی که رتبه‌های میانی در بین ۱۰ سایت برتر را دارند.

زمانی که به برخی از سایت‌هایی که در جایگاه‌های میانی یا آخر صفحه اول قرار دارند، نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که محتوای آنها شرایط لازم را برای تبدیل شدن به محتوای برتر را ندارد؛ اما ابه احتمالی بی‌توجهی به مواردی مانند تگ تایتل، عنوان، زیر عناوین و غیره باعث رتبه این صفحاتشده است.

  1. سایت‌های با کیفیتی که رتبه خوبی دارند.

در سال ۲۰۱۹، یک وبلاگ پزشکی، برنده جایزه بهترین پست وبلاگی از سری جوایز بازاریابی محتوا شد. پستی که برای این جایزه برگزیده شد این مقاله بود. دلیل استقبال بی‌نظیر گوگل از این مقاله چیست؟ آیا فقط کیفیت مقاله و میزان تخصصی بودن آن گوگل را تحت تاثیر قرار داده؟ قطعاً این یکی از مهم‌ترین دلایل آن است، اما به نظر من عنوان بسیار عالی این مقاله که در آن از کلمات مناسب استفاده شده، تاثیر بسیار زیادی در این اتفاق داشته باشد.

پس همواره به یاد داشته باشید که عناوین با کیفیت، همراه با کلمات کلیدی مناسب، می‌توانند تاثیر زیادی در رنبه‌بندی گوگل داشته باشد.

این مقاله را حتما مطالعه کنید

چگالی کلمات کلیدی محتوا چیست؟ صفر تا صد آن را یاد بگیرید ۱۱ عادتی که برای تولید محتوای با کیفیت ضروری است

حال شاید بپرسید چرا به جای کلمه نکته از کلمه عادت استفاده کردم. به نظرم ارسطو درست گفته بود: ((کیفیت، یک عمل نیست، بلکه یک عادت است.))

مواردی که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم، از سوی جامعه محتوا نویسان خبره سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. به همین دلیل، به شما توصیه می‌کنم که برای تولید یک محتوای با کیفیت، این رفتارها را جزو عادت خود قرار دهید. با این حال، همه متخصصان محتوا می‌دانند که یک راه حل خاص برای بهبود همه محتواها وجود ندارد، زیرا بازاریابی از طریق محتوا ( content marketing )، یک تاک‌تیک بازاریابی تک بعدی نیست بلکه یک روش استراتژیک و بلند مدت است. به همین دلیل سخنرانانی که در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کنند، درباره ترفندهای کلی‌ایحرف می‌زنند که در این راه باید به یک عادت تبدیل شود؛ نه یک رفتار خاص که با یک بار انجام دادن آن برای یک مدت مشخص،نتایج خارق‌العاده حاصل شود.

تدوین استراتژی محتوایی با راز

قبل از پرداختن به خود عادات، بهتر است به گفته‌های Marcus Collins ، استاد بازاریابی دانشکده تجاری Michigan Ross ، اشاره کنم. او اعتقاد داشت که برای باکیفیت نویسی،باید به دو اصل بسیار مهم اشاره کرد:

  1. تمرکز کردن روی مخاطبان
  2. ثابت قدم بودن در تولید محتوا

حال نوبت به معرفی عادت‌ها رسیده است.

عادت اول: اطلاعات مناسب به دست بیاورید

محتوایی که بازاریابان محتوا می‌نویسند، بر روی دو مجموعه تاثیر می‌گذارد:

  1. تیم فروش: محتوا اگر به منظور بازاریابی نوشته ‌شود، تاثیر بسیاری روی میزان فروش محصولات یا خدمات خواهد گذاشت.
  2. مشتری: محتوای خوب به مشتری کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره محصولات به دست بیاورد و با آگاهی بیشتری خرید خود را انجام دهد.

شما باید هر کدام از مجموعه‌های بالا را در نظر بگیرید و با توجه به آن­ها و خواسته‌هایشان، استراتژی محتوایی خود را شکل دهید.اغلب اوقات ممکن است محتوای خود را فقط برای خریداران بنویسید و فقط به سلیقه و خواسته آنها توجه می‌کنید؛ اما بهتر است قبل از نوشتن محتوا با تولیدکنندگان و فروشندگان صحبت کنید تا اطلاعات کافی برای نوشتن یک محتوای بی‌نقص را به دست بیاورید. هر چقدر که اطلاعات شما بیشتر باشد و عمیق‌تر موضوع را درک کنید، قطعاً محتوای بهتری هم خلق خواهید کرد.

سعی کنید با بخش فروش فاصله نزدیکی داشته باشید تا بتوانید اطلاعات خود را بایکدیگر در میان بگذارید. با این کار متوجه می‌شوید که در متن خود، به طور دقیق باید به چه موضوعی اشاره کنید و چه مطلبی به فروش بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

پس، همیشه در شروع یک پروژه این جمله را یک یا هر چند باری که فکر می‌کنید نیاز است، تکرار کنید: (( سوال بپرس، حدس نزن)). به صورت واضح از درخواست کننده بپرسید که چه چیزی می‌خواهد یا به چه چیزی نیاز دارد. اولویتهای آنها را بدانید و به حرف‌های آنها به دقت گوش دهید. با این کار شما می‌توانید استراتژی قویی‌تری برای محتوای خود تهیه کنید و مدیر خود را با نتیجه شکه کنید.

عادت دوم: یک تجربه محتوایی بی‌نقص ایجاد کنید

برای نوشتن یک محتوای باکیفیت، باید بدانید که فقط تمرکز  روی نوشتن یک محتوای مفصل جوابگو نیست؛ در واقع باید به این مسئله توجه کنید که محتوای ارائه شده، یک تجربه برای مشتریان است وآنها را با برندتان روبرو می‌کند. بله در کنار تعاملات فردی و حضوری، ابزارهایی مانند محتوا باعث شناخت و ارتباط بیشتر مشتری با یک برند می‌شود. تصور کنید که برای اولین بار با یکی از مدیران یا فروشندگان رسمی یک برند ملاقات ‌کرده‌اید، احتمالاً شناخت شما از آن فرد، روی شناخت شما از شرکت تاثیر می‌گذارد. مواردی مانند طرز پوشش، لحن و طرز بیان، تن صدا، استفاده درست و به جا از کلمات و... باعث می‌شود تا برداشت‌های زیادی از شخصیت آن برند داشته باشید. محتوا نیز همین تاثیر را بر مشتری دارد. از این رو، یک شرکت یا یک تولید کننده محتوا، باید یک استراتژی مشخص برای ایجاد محتواها در نظر بگیرد تا در نهایت بتواند شاهد نتایج بهتری باشد و تجربه بهتری برای مشتری رقم بزند.

عادت سوم: همیشه به دنبال منابع ارزشمند باشید

در نوشتن محتوا باید سعی کنید تا به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند دیده شوید نه صرفاً یک برند فروشگاهی. استفاده از منابع معتبر، می‌تواند اعتبار زیادی به به مقاله شما بدهد و باعث برجسته شدن آنبشود. Ashley Ashbee ، که اداره یک شرکت ارتباطی را به عهده دارد، در این باره می‌گوید: ((من به عنوان یک خواننده ترجیح می‌دهم که به جای اینکه چند جمله نسبتاً زیبا از یک سری انسان کم تجربه بشنوم، چند مقاله معتبر را مطالعه کنم.)) و من فکر می‌کنم که این حرف همه مردم باشد.

عادت چهارم: محتوایی ایجاد کنید که جذاب باشد

در بخشی که داشتیم درباره عادت اول صحبت می‌کردیم درباره اهمیت دانستن کارفرما و بخش فروش از محتوا صحبت کردیم؛ حال زمان این است تا درباره خواسته‌های مخاطبان صحبت کنیم. برای نوشتن یک مقاله با کیفیت، بعد از دانستن هدفی که از نوشتن مقاله دارید، باید به خواسته مخاطبان توجه کند. آن­ها چه چیزی می‌خواهند بدانند؟ چه چیزی آنها را به سمت خواندن این مطلی خواهند کشاند؟ نوشته من، چه کمکی به آنها می‌تواند بکند؟ او باید بداند:

  • هدف محتوا چیست؟

پس از مطالعه این محتوا چه کسی، چه کاری را باید انجام دهد؟ هر قسمت از مطلب، چگونه قرار است به استراتژی محتوایی شما کمک کند؟

  • این محتوا چه نکته ای را به دانش مخاطبان اضافه می‌کند؟

آنها پس از خواندن این مطلب چه چیزی را می‌آموزند یا درباره چه چیزی فکر می‌کنند؟

  • مرحله بعدی چیست؟

مخاطب پس از مطالعه محتوا، چه کارهایی را باید انجام دهد؟

پس عادت کنید تا همیشه قبل از نوشتن بدنه محتوا، انگیزه مخاطب را بشناسید، آن را تجزیه و تحلیل کرده و نحوه شروع، پایان و توضیحات متای محتوا را آماده کنید. با این کار قبل از خلق محتوا، به طور کامل درک خواهید کرد که محتوا چیست، چه هدفی دارد و چرا کسی آن را می‌خواند. همچنین همیشه دو مقاله از سایت خود و یک محتوای پر بازدید سایت دیگر را که محتوای شما می‌تواند به آنها لینک بخورد را شناسایی کنید و ار آن در محتوا خود استفاده کنید.

محتوای تصویری با راز

عادت پنجم: سعی کنید در مقاله‌های خود از علوم روانشناختی بهره ببرید

برای داشتن یک محتوای جذاب می‌توانید از نرفندهای روان شناختی علوم انسانی استفاده کنید. هر چه اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد ذهن داشته باشید، می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و محتوای تاثیرگذارتری خلق کنید. استفاده از برخی خصلت‌های انسانی مانند میل انسان به استقلال و خود مختاری، میل به تشویق شدن از طرف اجتماع و اطرافیان، انزجار از ضرر و... می‌تواند به شما کمک کند تا محتوایی را ایجاد کنید که نادیده گرفتن آن تقریباً غیر ممکن باشد. برای درک بیشتر موضوع به مثال زیر توجه کنید:

آزمایش‌های روانشناختی نشان می‌دهد که مردم محتواهای ساده را بیشتر دوست دارند و ناخودآگاه از مطالب پیچیده دوری می‌کنند. دقیقاً به همین دلیل است که افراد تا این حد با ایموجی‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. آنها میتوانند به کمک ایموجی‌ها احساسات خود را به ساده‌ترین صورت ممکن نشان دهند. پس این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر محتوای خود را ساده‌تر بنویسید، بیشتر احتمال دارد که مخاطبان خود را جذب کنید. برای داشتن یک متن ساده و غنی، کافیست اصطلاحات مورد استفاده را توضیح دهید و از عکس، ویدئو یا تصاویر گرافیکی برای توضیح بیشتر استفاده کنید.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

عادت ششم: برای خلق یک محتوای با کیفیت، از دیگران هم کمک بگیرید

نه اشتباه نکنید، قصد نداریم در این قسمت، مطالب قبل را تکرار کنیم، بلکه این مطلب در ادامه مطلبهای قبلی قرار دارد. در قبل اشاره کردیم که برای نوشتن محتوا، به خواسته مخاطبان و همکاران و مدیران توجه کنید؛ اما حال نوبت قدم بعدیست، محتوای خود را با همراهی آنها بنویسید. بهتر است حدوداً نیمی ار محتوای شما، مطالبی باشد که توسط کاربر  تولید شده است. این را Jacquie Chakirelis ، مدیر استراتژی دیجیتال Quest Digital گفته است. راه بهتری هم وجود دارد، می‌توانید علاوه بر کاربران، به کمک کارمندان نیز محتوای جذابی تولید کنید. در صورت دسترسی سعی کنید آن کارمندانی را که بهتر داستان سرایی می‌کنند یا حافظه قوی‌تری در به یاد آوردن وقایع دارند، پیدا کنید و  با آنها به گفتگو بپردازید. در نهایت از تجربیات یا خاطره‌هایی که ممکن است در تولید محتوای غنی‌تر، به درد شما بخورد استفاده کنید. به عنوان مثال فکر کنید که در حال تولید محتوا برای یک شرکت فروشنده ابزار آلات هستید و می‌خواهید مطلبی برای دریل مینیاتوری بنویسید. می‌توانید از تجربه کاربری مشتری جدیدتان، از خرید این ابزار بنویسید و ذکر کنید که وقتی برای اولین بار یک دریل مینیاتوری را در دست گرفته بود، چقدر متعجب بود. حال این گفته را می‌توانید توسط خود کاربر و نظری که نوشته دریافت کنید، یا آن را از تیم فروش خورد و یا یکی از کارمندان قدیمی شنیده باشید.

علاوه بر موارد بالا، یکی از کارهایی که بهتر است انجام دهید و حتی به بیانی دیگر انجام دادن آن لازم است، افزدن نقل قول‌هایی از منابع خارجی است. اشتباه نکنید، منظور افراد خارج از کشور نیست، بلکه افراد خارج از شرکت یا سازمان هم جزو این گروه محسوب می‌شوند. این نقل قول‌ها می‌تواند گفته‌هایی از مصاحبه‌های شما با کارشناسان یا گفته‌های قبلی آن­ها، محققان، دانشجویان، برخی مطالعات و گزارش‌های تحقیقاتی و ... باشد.

عادت هفتم: ویرایش را از یاد نبرید.

در پشت هر پست عالی، یک ویرایش عالی وجود دارد. برای خود یک راهنمای ساده و مفید بسازید و استفاده از آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. همیشه سعی کنید این فهرست را به روز نگه دارید و هر دفعه تغییرات دقیقی را روی آن اعمال کنید. این لیست مخصوص شما و شامل نکته‌هایی برای درست نویسی یا زیبا نویسی است. بگذارید یک مثال از خودم بزنم. مثلاً در فهرست من ابتدا به مکان‌هایی اشاره می‌شود که استفاده از ویرگول در آنجا ضروری است و باعث رسایی بیشترمتن می‌شود. یا یکی از نکته‌های جالب در این لیست، معنی کلمه‌های "توجیه" و "توجیح" و "ترجیه" یا ترجیح" است؛ زیرا من اغلب اوقات این دو کلمه را با هم اشتباه می‌گرفتم. همانطور که اشاره شد این لیست یک لیست کاملاً شخصی و مخصوص هر فرد است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، در ادامه بهمراحل مهم ویرایش یک متن،به ترتیب اشاره می‌کنیم:

  1. به عنوان اولین مرحله، شما باید مقاله خود را از دید مخاطبان ببینید. لازم ست ابتدا هدف آن محتوا و برند را درک کرده باشید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر ویراستاری مقاله خود را به شخص دیگری می‌سپارید، طی یک یا دو خط، برای او توضیح دهید که مخاطب محتوا چه کسانی هستند و دلیل اصلی ایحاد محتوا چیست.

  1. مطالب را همانطور که خواننده می‌خواند، بخوانید. به جز زمانیکه قصد پیمایش در صفحه را دارید، از کیبورد استفاده نکنید؛یا حتی اگر متن شما به صورت چاپی است، قلم را از دسترس خود دور نگه دارید.
  2. حال دوباره مطلب را به عنوان یک ویرایشگر مرور کنید. دستان خود را روی صفحه کلید قرار دهید یا قلم خود را در دست بگیرید. محتوا در چه جاهایی به خوبی مطلب را نمی‌رساند؟ آیا مقدمه به اندازه کافی جذاب هست؟ آیا محتوا منسجم است؟ و...
  3. دوباره متن را از اول بخوانید و از کارآمدی محتوای خود مطمئن شوید.

پس داشتن یک لیست به روز و استفاده از آن را به یک عادت تبدیل کنید. در ضمن این نکات را حتماً در جایی یادداشت کنید زیرا هرچقدر هم که ذهن قوی‌ای داشته باشید، در صورت ننوشتن آن، به احتمال زیاد آن را فراموش کنید.

عادت هشتم: دنیای واقعیت و انسانی را در نظر داشته باشید.

همیشه این وسوسه برای نویسندگان وجود دارد که روی ویژگی‌ها و مزایای یک محصول تمرکز کنند. ام این موضوع یک واقعیت است که وقتی از دنیای فناوری فراتر می‌روید و روی مردمی تمرکز می‌کنید که از آن محصول، خدمات یا هر چیز دیگر، در زندگی رومره خود استفاده می‌کنند، قطعاً باعث می‌شود تا برند شما بیشتر جدی گرفته شود. اگر محتوای شما فقط به صورت متن است، سعی کنید از مثال‌های انسانی استفاده کنید، اما استفاده از ویدئو یا پادکست در این راه می‌تواند بسیار کارآمد باشد. برای اینکه محتوای شما بیشتر واقعی باشد، باید بیشتر به جزئیات توجه کنید.

۱۱ عادت برای نوشتن پست‌های باکیفیت برای وبلاگ

عادت نهم: همیشه نتایج را ارزیابی کنید.

سعی کنید از داده‌های کمی و کیفی برای تعیین محتوای جدید استفاده کنید. Christoph Trappe ، مدیر ارشد بازاریابی پروژه معتبر Storytelling ، می‌گوید: ((من هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان یا حتی بازاریاب‌های محتوا را می‌بینم که پشت سر هم و به تعداد زیاد محتوا تولید می‌کنند و این طبیعیست؛ اما در واقع باید محتواها را بررسی کنیم تا ببینیم چه محتوایی بیشتر جلب توجه کرده و سپس بر اساس آن موضوع محتواهای بعدی را مشخص کنید. همچنین به کمک این ارزیابی‌ها می‌توانید بفهمید که چه محتوایی دیگر در سلیقه مخاطب قرار ندارد و وقت خود را برای آن تلف نکنید.

عادت دهم: سیستماتیک و منظم باشید.

برای تهیه پست وبلاگ خود، مهم‌ترین اصل، اصل رعایت نظم است. همیشه یک تخته در اتاق یا محل کار خود داشته باشید که به طور دقیق، روند محتواهای وبلاگ یا سایت شما را نشان دهد. در این ماه یا ماه‌های دیگر، قرار است چه محتواهایی حاضر کنید، اکنون چه پست‌هایی در حال آماده شدن هستند، هر پست در چه زمانی انتشار خواهد یافت و غیره.

عادت یازدهم: هدفمند باشید.

در برنامه‌ریزی خود به مسائلی که شما را منحصر به فرد می‌کند، تمرکز کنید. یکی از توصیه‌هایی که در برنامه‌ریزی‌ها به آن اشاره می‌شود، جلوگیری از محتواهای بی‌کیفیت و تمرکز روی محتواهای ارزشمند است. تولید محتوای کمتر؛ اما با کیفیت، خیلی بهتر از تولید محتواهای بی‌کیفیت و انبوه است. پس عادت کنید تا در کار خود هدفمند باشید و تمرکز خود را روی تولید محتواهای کمتر اما شگفت‌انگیزتر بگذارید.

آیا برای نوشتن پست‌های باکیفیت باید از یک شرکت یا مجموعه کمک بگیریم؟

در حال حاضر، نادیده گرفتن اهمیت محتوای باکیفیت در موفقیت یک سایت امکان ناپذیر است. تولید محتوای خوب، از آن دسته زمینه‌هاییست که سرمایه گذاری در آن، بسیار پراهمیت و با ارزش است. داشتن محتواهای ارزشمند، استراتژی مناسب، ارزیابی نتیجه حاصل از محتوا، ویرایش قوی و گرفتن اطلاعات از منابع قوی، تنها گوشه‌ای از کارهاییست که برای یک روند محتوایی مناسب باید داشت. علاوه بر آن،استراتژی‌های تولید محتوا بسیار انعطاف‌پذیرند و هیچ دو سایتی وجود ندارد که یک استراتژی محتوا داشته باشد یا بتوان از یک دستورالعمل برای رشد آن استفاده کرد. بنابراین، بهتر است برای تولید پست‌های با کیفیت،از یک تیم محتوایی قوی و باتجربه مانند راز کمک بگیرید. راز به همراه نویسنده‌های زبده خود و همچنین مدیران محتوای مدبر، توانایی زیادی در تولید محتوا و پست با ارزش دارد. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راز آماده هستیم تا از تمام تجربه‌های خود استفاده کنیم و هر کاری را که برای موفق شدنتان لازم باشد، انجام دهیم.

نتیجه گیری

تولید محتوای مناسب کار سختی نیست، اما جزئیاتی دارد که باید رعایت شود. در این مقاله به هر آنچه که برای داشتن پست‌های قوی نیاز است، اشاره کرده‌ایم. اما نکته این است که کلید موفقیت در هر کاری، تکرار است. یعنی کارهایی مانند درک دقیق هدف برند و سایت، توجه به سلیقه مخاطب، هدفمند بودن، پیدا کردن منابع قوی، منظم بودن، ساده نویسی و دیگر مواردی که به آن اشاره شد، باید آنقدر تکرار کنید که برای شما به یک عادت تبدیل شود.

محتوای سئو نویسی با راز

منبع: contentmarketinginstitute

مطالب مرتبط:

گزینش محتوا (CONTENT CURATION) و راز اهمیت آن را بشناسید! استراتژی محتوا چیست؟ سیر تا پیاز آن را با راز بدانید
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات