کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه...

کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه...

کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر

استخدام نیرو در قسمت‌های گوناگون صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر با کاهش چشمگیری مواجه شد.

گسترش ویروس کرونا با ایجاد اختلال در چرخه صنایع گوناگون سبب تضعیف عملکرد و در نتیجه کاهش استخدام نیروی انسانی شده است. طبق آمار ارائه شده از مرکز تحقیقات و مشاوره تجاری گرِی اند کریسمس( grey ;cristmas ) در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، تعداد ۳۰۲هزارو۱۰۰ شغل در زمینه‌های گوناگون صنعت خرده‌فروشی ایجاد شده و نسبت به نوامبر سال گذشته که این عدد ۴۶۶هزارو۴۰۰ بوده، دچار کاهش شده است. آمار کلی نشان از کاهش ۵/۱۲درصدی موقعیت‌های شغلی ایجاد شده در این فصل نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دارد.

به گفته اندرو چلنجر، مدیر مرکز مشاوره گری اند کریسمس، «ماه نوامبر ماهی است که معمولا خرده‌فروشان نیروهای خود را اضافه می‌کنند اما امسال شرایط عادی نبوده و کاهش آمار استخدام‌ها را شاهد بودیم.»

وی همچنین اضافه کرد: «باتوجه به افزایش بیماری کرونا در سطح جهان به‌طور کلی خریدهای حضوری بسیار کاهش یافته و موارد استخدام در زمینه‌های حمل و نقل و انبارداری افزایش یافته است.»

حمل‌و‌نقل و انبارداری مجموعا ۲۶۰هزارو۸۰۰ شغل در ماه نوامبر را شامل و با افزایش ۱۱۸درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ مواجه شده‌اند. سال گذشته حدود ۱۱۹هزارو۴۰۰ شغل مربوط به این دو گروه شغلی بودند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات