چگونه بیو اینستاگرام جذاب و کاربردی بنویسیم

چگونه بیو اینستاگرام جذاب و کاربردی بنویسیم


فهرست

بیو اینستاگرام چیست؟

چرا نوشتن بیو برای پیج اینستاگرام مهم است؟

آیا کاربران اینستاگرام می‌توانند بیو پیج‌های خصوصی را ببینند؟

چه گزینه هایی در نمایه اینستاگرام موجود است؟

چگونگی نوشتن بیو اینستاگرام

نوشتن بیو اینستاگرام شاید در ظاهر کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما برای نوشتن یک بیو جذاب در اینستاگرام خودتان باید خوب فکر کنید. شما نباید هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را در بیو بنویسید . باید بدانید کسی که برای اولین بار از پیج اینستاگرام‌تان بازدید می‌کند، در کمتر از دو ثانیه می‌تواند یک دید و نظر کلی نسبت به شما پیدا کند، این شناخت سریع از طریق دیدن بیو اینستاگرام‌تان بدست می‌آید .

نوشتن بیو خوب شاید برای پیج‌های شخصی اهمیت زیادی نداشته باشد؛ اما برای حساب‌های تجاری و پیج‌های کسب و کار یک مسئله مهم و حیاتی است. در این مقاله قرار است چگونگی نوشتن بیو اینستاگرام و بخش‌های مختلف پروفایل اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید .

مقاله زیر را حتما مطالعه کنید :

چگونگی ساختن اکانت اینستاگرام و نکات ریز آن

بیو اینستاگرام چیست؟

کلمه بیو، کوتاه شده بیوگرافی و به معنای زندگی‌نامه است. بیو اینستاگرام در واقع همان بیوگرافی شما است که در هنگام ساخت اکانت در مورد خودتان یا کسب و کارتان می‌نویسید. بیو در صفحه پروفایل شما در زیر نام کاربری قرار دارد، شما می‌توانید اطلاعات مشخصی در مورد خود یا برندتان در آن بنویسید .

بیو اینستاگرام

بیو اینستاگرام یک رشته متن است که محدودیت کاراکتر دارد و بیش از ۱۵۰ کاراکتر را نمایش نمی‌دهد. یعنی شما فرصت دارید تا تنها در قالب ۱۵۰ کاراکتر، خود و کسب و کارتان را به گونه ای معرفی کنید که مخاطب برای دنبال کردن‌تان ترغیب شود .

در این بخش باید توضیح دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. اگر پیج را برای کسب و کارتان ساخته‌اید، بیو آن باید به گونه‌ای نوشته شود که هویت برند شما را به روشی منحصر‌به‌فرد به مخاطب معرفی کند؛ تا مخاطب به شما اعتماد کند و احساس کند پیج دلخواه خودش را پیدا کرده است .

چرا نوشتن بیو برای پیج اینستاگرام مهم است؟

بیو اینستاگرام بعد از نام کاربری اولین چیزی است که بیننده می‌تواند در مورد پیج شما بخواند. اگر پیج اینستاگرام شما بیو نداشته باشد، مخاطب جز نام کاربری به هیچ کدام از اطلاعات شما دسترسی نخواهد داشت .

بیوگرافی شما به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد شما چه کسی هستید، در پیج خو چه نوع محتوایی ارائه می‌دهید؟ چرا آن‌ها باید پیج‌تان را دنبال کنند؛ یا پست های شما را ببینند؟ بیو شما خیلی واضح به مخاطب می‌‌گوید پیج تان ارزش وقت صرف کردن دارد یا نه؟

چه چیزی می‌تواند از این مهم تر باشد که؛ شما در چند جمله بتوانید ماندن یا نماندن مخاطب را در پیج خودتان تعیین کنید؟ بیو اینستاگرام شما همان ویترین فروشگاه شماست. اگر کالای قابل توجهی در ویترین فروشگاه‌تان نداشته باشید، مشتریان به سادگی از کنار شما می‌گذرند. این بخش هم همینطور است. خالی بودن یا جذاب نبودنش بیو پیج‌تان، به معنای از دست دادن کاربران است .

آیا کاربران اینستاگرام می‌توانند بیو پیج‌های خصوصی را ببینند؟

اگر پیج شما یک پیج تجاری است و برای کسب و کار خود از آن استفاده می‌کنید، توصیه می کنیم آن را عمومی نگه دارید تا کاربران به راحتی بتواند به محتوای پیج دسترسی داشته باشند .

در مورد اینکه چه کسانی می‌توانند بیو اینستاگرام شما را ببیند، باید بگوییم که برای پیجهای عمومی و خصوصی هیچ فرقی نمی‌کند. شما حتی اگر پیج خودتان را خصوصی هم کرده باشید، تمامی کاربران اینستاگرام می‌توانند متن بیو پیج‌تان و لینک‌های موجود در آن را ببینند .

چه گزینه هایی در نمایه اینستاگرام موجود است؟

قبل از اینکه در مورد چگونگی نوشتن بیو چگونگی بیو اینستاگرام جذاب و کاربردی صحبت کنیم، نگاهی به بخش‌های مختلف پروفایل اینستاگرام بیندازیم که برای همه کاربران قابل رویت هستند .

بایو اینستاگرام

نام

اولین بخش پروفایل شما نام شما است. در این بخش بهتر است نام واقعی خودتان را بنویسید و از به کار بردن کلمات نامفهوم پرهیز کنید. اگر حساب تجاری دارید، حتما نام را همان نام برند‌تان قرار دهید .

قسمت‌های نام و نام کاربری تنها قسمت‌های پروفایل اینستاگرام شما هستند که در نتایج جستجوی اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. بنابر این سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که املای آن‌ها سخت نباشد و دیگران به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند .

نام کاربری

نام کاربری همان هویت و شناسه شما در اینستاگرام است که پس از کاراکتر @ می‌آید و بخشی از URL پروفایل شما را تشکیل می‌دهد. توصیه می کنیم نام کاربری خودتان را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی،یک نام کاربری واحد قرار دهید تا کاربران راحت‌تر شما را پیدا کنند .

تصویر پروفایل

تصویر پروفایل، تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه بیننده دارد. عکس پروفایل شما برای حساب‌های شخصی بهتر است یک عکس واضح و واقعی از خودتان باشد. برای حساب‌های کسب و کار نیز عکس پروفایل می‌تواند تصویر لوگو یا عکس با کیفیتی از محصولات شما باشد .

وب سایت

این قسمت تنها قسمتی از پروفایل اینستاگرام است که می‌توانید لینک‌های قابل کلیک را در آن قرار دهید. البته این گزینه محدودیت دارد و فقط می‌توانیدیک لینک را در بخش وب سایت بنویسید. این لینک می‌تواند لینک وبلاگ، فروشگاه، جدیدترینیا مهم‌ترین محتوای شما(مانند آخرین پست یا ویدیوی وبلاگ خود)، یک کمپین ویژه،یک لندینگ پیج مخصوص بازدیدکنندگان از اینستاگرامیا حتی لینک پروفایل شما در سایر شبکه‌های اجتماعی باشد .

دسته بندی

اگر حساب کاربری خودتان را به حساب تجاری تغییر دهید، می‌توانید از طریق گزینه Category برای کسب و کارتان دسته‌بندی تعیین کنید. این بخش در زیر گزینه نام نمایش داده می‌شود و می‌تواند به افراد کمک کند با یک نگاه ببینند شما چه کاری انجام می‌دهید .

با انتخاب دسته‌بندی برای حساب خودتان می‌توانید در بخش بیو مطالب بیشتری بنویسید؛ زیرا دیگر نیازی به نوشتن دسته‌بندی کسب و کار در بخش بیو نخواهید داشت. البته دسته‌بندی فقط در نسخه موبایل نمایش داده می‌شود و در نسخه دسکتاپ اینستاگرام دسته‌بندی‌ها قابل رویت نیستند .

اطلاعات تماس

حساب‌های تجاری اینستاگرام دارای دکمه‌های تماس هستند؛ که با قرار دادن اطلاعات تماس در آن‌ها، کاربران می‌توانند از طریق آن دکمه‌ها با شما تماس بگیرند. دکمه‌های تماس اینستاگرام شامل تماس تلفنی، ایمیل و دایرکت هستند .

با اضافه کردن اطلاعات تماس‌تان به پروفایل اینستاگرام، باز هم یک جای خالی برای نوشتن اطلاعات بیشتر در بیو پیدا می‌شود و دیگر نیازی به نوشتن اطلاعات تماس در بیو ندارید. اطلاعات تماس و دکمه‌های تماس فقط در نسخه موبایل نشان داده می‌شوند و دسکتاپ نمایش داده نمی‌شوند .

دکمه های Call-to-Action

با استفاده از دکمه‌های Call to Action به کاربران اجازه می‌دهید به صورت مستقیم از طریق بیوگرافی اینستاگرام شما اقدام مورد نظرتان را انجام دهند. به طور مثال اگر پیج شما برای کسب و کاری مانند تور گردشگری است، می‌توانید عمل خرید بلیط را به عنوان دکمه Call to Action در نمایه خود قرار دهید .

نشان تایید(تیک آبی)

یکی از بخش‌های مهم پروفایل اینستاگرام تیک آبی است. این نشان، تایید می‌کند که کاربر به حساب رسمی شما در اینستاگرام رسیده است. دریافت تیک آبی برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا پیج‌های فیک را از پیج اصلی متمایز می‌کند .

بیو

در نهایت هم می‌رسیم به موضوع بحث ما یا بیو اینستاگرام که یک بخش مهم از پروفایل اینستاگرام است و قرار است در ادامه روش نوشتن آن را به شما آموزش بدهیم .

چگونگی نوشتن بیو در اینستاگرام

اگر هنگام ساخت حساب کاربری‌تان بیو اینستاگرام را ننوشته باشید یا اینکه می‌خواهید بیو را ویرایش کنید، کافیست در صفحه پروفایل‌تان از گزینه ویرایش پروفایل اقدام کنید و بیو منحصر به فرد خودتان را بنویسید. در هنگام نوشتن به موارد زیر توجه کنید .

بایو اینستاگرام

نوشتن مهارت‌ها

ممکن است هنگام نوشتن بیو به خاطر محدودیت کاراکتر ندانید کدام اطلاعات برای مخاطبان اهمیت بیشتری دارند و به چه چیزهایی باید اشاره کنید. یکی از مواردی که می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد، نوشتن تجربیات و مهارت‌ها است. به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و تجربیات شما نه تنها به ارائه یک کسب و کار حرفه‌ای کمک می‌کند، بلکه باعث اعتماد‌سازی در مخاطبان هدف و ایجاد بینش در مورد نوع کسب و کار شما خواهد شد .

به این فکر کنید که چه چیزی شما را از رقبا جدا می‌کند. آیا مهارت یا تجربیات منحصر‌به‌فردی دارید که ممکن است مورد توجه دنبال‌کنندگان قرار گیرد؟ به طور مثال می‌توانید به میزان تحصیلات، دوره‌هایی که گذرانده‌اید و مهارت‌های تجربی‌تان اشاره کنید .

استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در قسمت نام، به بهینه سازی سئو اینستاگرام کمک می‌کند. وقتی کاربران کلمه‌ای را در اینستاگرام جستجو می‌کنند، کلماتی که در قسمت Name استفاده شده‌اند برای مطابقت تجزیه و تحلیل می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید در نتایج جستجوها از نظر SEO Instagram رتبه خوبی کسب کنید، باید در بخش Name از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید. حتی گاهی در بخش سرچ، افراد ایموجی‌های مختلف را نیز جستجو می‌کنند، در صورت لزوم می‌توانید از ایموجی‌های مرتبط هم استفاده کنید .

درست است که نوشتن کلمات کلیدی در متن بیو به سئو پیج شما کمکی نمی‌کند، اما باعث می شود مخاطب ارتباط بهتری با پیج شما برقرار کند و بداند چه نوع محتوایی را در پیج شما می‌تواند پیدا کند .

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه کلمات کلیدی را می‌توانید در بیوگرافی اینستاگرام خود بگنجانید، سعی کنید هم به اصول اعتقادی خود و هم به اصول اعتقادی مخاطبان خود فکر کنید. اگر از Instagram برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید، ببینید دنبال کنندگان ایده‌آل شما چه کسانی هستند، نقطه ضعف‌ها و علایق آن‌ها چیست؟ و چه کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا بیشتر با آنها انس بگیرید؟

استفاده از هشتگ های مرتبط

یکی از ویژگی‌های جالب اینستاگرام امکان استفاده از هشتگ در بیو است. با استفاده از Branded Hashtag (هشتگ‌های مختص شرکت، برند و بازاریابی) می‌توانید راهی ایجاد کنید تا کاربران به راحتی به محتوای هشتگ گذاری شده شما دسترسی داشته باشند و به ارسال پست از طریق هشتگ‌ها عادت کنند .

استفاده از هشتگ‌ها، برای تبلیغ و جمع‌آوری محتوای تولید شده توسط کاربران نیز کاربرد دارد. هشتگ‌ها جزو کاربردی‌ترین ابزارهای بازاریابان در اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگ در بیو اینستاگرام باعث هدایت کاربران به سمت کمپین‌های بازاریابی می‌شود، حتی اگر کاربران نام کمپین را جستجو نکرده باشند .

کاربران با دنبال کردن هشتگی که در بیویک پیج کسب و کار درج شده است، می‌توانند پست های مربوط به آن شرکت را دنبال کنند. کاربرد دیگری که هشتگ برای شما دارد این است که، مجموعه ای از کاربران را با هدف و سلیقه مشترک جمع‌آوری می‌کند .

استفاده از ایموجی در متن بیو

برای نشان دادن هویت و شخصیت برندتان، می‌توانید از ایموجی‌های مرتبط استفاده کنید. استفاده از ایموجی‌ها باعث می‌شود، ظاهر ساده متن بیو جلوه بصری بهتری پیدا کند. علاوه بر این، به جای نوشتن متن‌ها یا کلمات طولانی می‌توانید از ایموجی برای رساندن مفهوم استفاده کنید .

البته به کار بردن هر نوع ایموجی در بیو اینستاگرام کار درستی نیست، زیرا ممکن است یک ایموجی تصویر منفی از برند شما در ذهن بیننده ایجاد کند. یا اگر مخاطب هدف خود را به خوبی می‌شناسید و می‌دانید که در مکالمات روزانه خود از ایموجی استفاده نمی‌کند، به کار بردن ایموجی می‌تواند تاثیر منفی در ذهن مخاطب داشته باشد .

یک ایموجی مناسب، می‌تواند به تقویت و پررنگ‌تر شدن اطلاعاتی که به مخاطب می‌دهید کمک کند، اما برای هر برند و کسب و کاری توصیه نمی‌شود .

به طور مثال: اگر پیج شما مربوط به یک فروشگاه یا شرکت تولید لاک ناخن است، می‌توانید از ایموجی لاک ناخن در بیو خود استفاده کنید. استفاده از ایموجی کره زمین می‌تواند نشان دهنده فعالیت شما در سطح جهان باشد. شکلک قلب هم می‌تواند نشان دهنده لذت و عشقی باشد که یک شرکت می‌خواهد مشتریانش در هنگام خرید داشته باشند .

خلاق باشید و ترکیبی از کلمات را همراه با ایموجی در متن بیو خود بکار ببرید. از شکلک‌ها برای تاکید بر نکات کلیدی در محتوای خودتان یا به عنوان بولت برای شکستن متن و سهولت در خواندن استفاده کنید .

استفاده از فونت‌های متفاوت

استفاده از فونت‌های اینستاگرام، برای نوشتن یک بیو منحصر‌به‌فرد می‌تواند کمک کننده باشد. شما می‌توانید با بکار بردن فونت های سفارشی اینستاگرام، در بعضی از قسمت‌های بیوگرافی خود در موارد مهم مانند نوشتن نام برند، رویدادها و فروش‌های ویژه، وبینار و غیره استفاده کنید تا توجه کاربر را به خودتان جلب کنید .

در استفاده از فونت‌ها همیشه تعادل را رعایت کنید. نوشتن کل متن بیو اینستاگرام با فونت‌های پیچیده و عجیب و غریب نه تنها برای مخاطب جذابیت ندارد، بلکه باعث می‌شود از خواندن بیو شما صرف نظر کند. بنابراین از فونت‌های متفاوت در دل متن ساده بیو استفاده کنید تا زیبایی و خوانایی متن بیشتر شود .

استفاده از Line Break و Space برای منظم شدن نوشته

هیچ کس به خواندن کلمات پیوسته و متن‌های درهم و برهم علاقه ندارد. افراد با نگاهشان دنبال اطلاعات مورد نظر خودشان هستند، حتی همان ۱۵۰ کاراکتر را هم گاهی به طور کامل نمی‌خوانند و دنبال چیزی می‌گردند که در ذهنشان نقش بسته است. هیچوقت بدون فاصله و line break متن بیوگرافی خود را ننویسید. سعی کنید مطالب مرتبط را در خط‌های جداگانه بنویسید و هرکدام را با یک ایموجی شروع کنید تا متن بیو شما مرتب‌تر و خوانا‌تر باشد .

درج لوکیشن

بیو اینستاگرام محل درج اطلاعات مفید و مهم شرکت شماست. اگر محصولات یا خدمات فیزیکی ارائه می‌دهید، درج لوکیشن می‌تواند باعث اعتماد سازی در مخاطبان شود. سعی کنید در بیو اینستاگرام خود آدرس دقیق و ساعت کاری شرکت یا فروشگاه خود را مشخص کنید .

ذکر علایق و سرگرمی ها

این بخش بیشتر برای پیج‌های شخصی مناسب است. برای معرفی خودتان به مخاطبان می‌توانید در مورد کارها و سرگرمی‌های مورد علاقه خودتان بنویسید. این کار باعث می‌شود، بیننده در نگاه اول یک شناخت کلی نسبت به شخصیت شما پیدا کند و در صورت علاقه شما را دنبال کند .

نوشتن تمامی علایق و سرگرمی‌ها در محدوده کاراکترهای بیو اینستاگرام نمی‌گنجد، بنابر‌این بهتر است برای نوشتن علایق و سرگرمی‌های خودتان از ایموجی‌ها استفاده کنید. اگر به موزیک، شنا، فوتبال، نقاشی، کتاب خواندن یا هر کار دیگری علاقه دارید، کافیست به جای آن یک ایموجی قرار دهید .

نتیجه گیری

یک بیو اینستاگرام خوب باید تا جای ممکن اطلاعات مهم و کاربردی را در اختیار مخاطب قرار دهد. مواردی مانند نام، نام کاربری، تصویر پروفایل، اطلاعات تماس، هایلایت‌های استوری، دسته‌بندی و غیره هم به نوعی جزو بیوگرافی شما محسوب می‌شوند و باید به دقت نوشته و انتخاب شوند. متن بیو را نیز بهتر است با توجه به موارد ذکر شده در بالا بنویسید، البته رعایت کردن تمام موارد ممکن است کمی سخت باشد. شما با توجه به نوع کسب و کار خودتان و مخاطبان هدف، هر کدام از موارد را که کاربردی‌تر است در نوشتن رعایت کنید .

مقاله های مرتبط:

اینستاگرام ریلز( Instagram reels ) چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام و اسرار موفقیت در این شبکه اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات