استارتاپ فکتوری در پارک تربیت مدرس

استارتاپ فکتوری در پارک تربیت مدرس

نازنین داراب‌زاده، مدیر حوزه ریاست پارک علم‌وفناوری دانشگاه تربیت‌مدرس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به امکانات استارتاپ‌فکتوری دانشگاه تربیت‌مدرس می‌گوید: «پروژه موسوم به استارتاپ‌فکتوری که در دانشگاه تربیت‌مدرس به‌نام مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه و ساختمان سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، فضایی درحدود ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع داشته و دارای چهار طبقه است. این ساختمان همچنین از فضای کار اشتراکی اختصاصی و نیمه‌اختصاصی برخوردار است و درکنار آن اتاق جلسات و اتاق استراحت و کافی‌شاپ درنظر گرفته شده است»

به گفته وی، درواقع تمامی مولفه‌هایی که برای شکوفا شدن خلاقیت و تسریع فرآیند کار شتاب‌دهنده‌ها و پیشرفت استارتاپ‌ها و واحدهای فناور موردنیاز است، در این مرکز تعبیه شده و براساس پیش‌بینی انجام‌شده امکان استقرار ۱۲ شتاب‌دهنده در حوزه‌های مختلف در این ساختمان وجود دارد.

وی به دلایل قرار گرفتن این مرکز در محل دانشگاه تربیت‌مدرس اشاره کرده و می‌گوید: «موضوع ارتباط بیشتر بدنه دانشگاهی با فضای کسب‌وکار و نوآوری و تسهیل فرآیند ارتباط اساتید با دانشجویان با شتاب‌دهنده از دلایل اصلی تاسیس این مرکز در دل دانشگاه است. درواقع وجود این ساختمان در دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای دانشجویان خلاق و صاحب ایده فراهم کند تا بتوانند در مسیر صحیح با شتاب بیشتر و در قالب کارهای تیمی ایده خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنند»

داراب‌زاده معتقد است، هدایتی که ازطریق شتاب‌دهنده‌های مستقر در این مرکز انجام می‌شود، از یک طرف و حمایت‌هایی مادی و معنوی که ازسوی پارک علم‌وفناوری دانشگاه تربیت‌مدرس ارائه می‌شود این فرصت را دراختیار دانشجویان و اساتید خلاق و صاحبان ایده و همچنین افراد مستعد و توانمند دیگر قرار می‌دهد تا ایده‌هایشان را به نتیجه نهایی رسانده و با شکوفایی استعدادهای خود کسب‌وکار آینده‌داری را رقم بزنند.

وی ادامه می‌دهد: «در این ساختمان فضایی به‌عنوان فضای کار اشتراکی درنظر گرفته شده است. در این فضا افراد می‌توانند به‌صورت گروهی فعالیت کنند. همچنین در این ساختمان تعدادی از واحدهای فناور که به‌صورت پیش‌رشد پذیرش‌ شده‌اند، می‌توانند در قالب تیم‌های موفق و در فضایی که به آنها تخصیص داده می‌شود فعالیت‌های تیمی خود را پیش ببرند. درواقع این فضا بستری برای ایجاد یک محیط خلاق و بانشاط است که افراد در محیط استارتاپی دانشگاهی پویا و خلاق درکنار شتاب‌دهنده‌های توانمند و با حمایت‌های پارک علم‌وفناوری دانشگاه تربیت‌مدرس می‌توانند مسیر موفقیت و فناوری را سریع‌تر و ‌آسان‌تر طی کنند.»

به‌زودی مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه تربیت‌مدرس افتتاح می‌شود

مدیر حوزه ریاست پارک علم‌وفناوری دانشگاه تربیت‌مدرس بابیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی است، می‌گوید: «با توجه به اینکه رشته‌های مختلف در این دانشگاه وجود دارد، قرارگرفتن مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه در محیط دانشگاه با سیاستگذاری پارک مبنی‌بر انتخاب، گزینش و استقرار شتاب‌دهنده‌های فعال در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجربه افزایش تعاملات سازنده و شبکه‌سازی‌های مفید شده و در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی رخ دهد. واقعیت این است که دانشگاه تربیت‌مدرس به‌دلیل ویژگی‌های ذکرشده قابلیت تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین را دارد و یکی از گام‌هایی که در این راستا برداشته شده، ایجاد مرکز مذکور در دل دانشگاه است.»

وی با اشاره به زمان افتتاح این مرکز نیز می‌گوید: «مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه دانشگاه تربیت‌مدرس آماده بهره‌برداری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده‌ای بسیار نزدیک با حضور معاونت علم‌وفناوری ریاست‌جمهوری و مسئولان دیگر افتتاح خواهد شد.»

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات