کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟


فهرست

مقدمه

تعریف کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

چگونه به بهترین شکل کامنت مارکتینگ انجام دهیم؟

چند تکنیک مهم در کامنت مارکتینگ

نتیجه گیری

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر کامنت گذاشتن را تنها راهی برای اظهار نظر و انتقاد می ­ دانید؛ اما آیا از مهمترین کاربرد آن باخبر هستید؟

شاید درک این موضوع کمی سخت باشد؛ اما قسمت کامنت در سایت­ها بهترین مکان برای تبلیغ کار شما و افزایش بازدید سایتتان خواهد بود. حالا می­پرسید چگونه این امکان وجود دارد؟

کامنت مارکتینگ یکی از بهترین روش­های دیجیتال مارکتینگ است که خیلی از سایت­های موفق از آن استفاده کرده­اند. آیا شما چیزی در مورد این روش و تکنیک­های مربوط به آن می­دانید؟ با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز درمورد کامنت مارکتینگ را دریافت کنید.

تعریف کامنت مارکتینگ؟ کامنت مارکتینگ چیست

همواره با گذشت زمان دریچه­های جدیدی از دنیای اینترنت به روی مردم باز می­شود که امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می­دهد، اما تنها یک قابلیت است که به طور تقریبی از زمان وجود اینترنت برای کاربران فعال است و آن چیزی نیست جز کامنت گذاشتن!

در چندسال اخیر، کامنت گذاشتن یکی از کاربردی­ترین روش­های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش مخاطب سایت­ها شناخته شده است.به این روش کامنت مارکتینگ می­گویند.

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه شامل تمام نظراتی است که شما باهدف جذب مخاطب در سایت خود یا سایت­های مرتبط با محتوای خود قرار می­دهید. بخش کوچکی از این روش را با اضافه کردن قسمت کامنت در سایت­ها پیاده­سازی می­کنند و بخش دیگر آن مربوط به پیدا کردن مقالات مرتبط و گذاشتن کامنت­های با محتوا است.

بیشتر افراد این روش را دست کم می­گیرند؛ درصورتی که یکی از اصلی­ترین روش­های دیجیتال مارکتینگ به حساب می­آید. شما می­توانید با آموختن بهترین شیوه کامنت مارکتینگ، مخاطبان را تشویق کنید که از محتوای شما دیدن کنند و درنهایت بازدید سایت خود را بالا ببرید.

ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با ارتباط دقیق بازاریابی دیدگاه و کسب­ وکارتان آشنا شوید.

کامنت مارکتینگ چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

کامنت مارکتینگ چیست

یکی از مهمترین نتایج کامنت مارکتینگ، تاثیرات مثبت آن در سئو سایت شما است. کامنت مارکتینگ باعث می­شود که سایت شما در نتایج گوگل جایگاه بهتری پیدا کند درنتیجه بازدید سایت شما بالا رفته و کسب وکارتان بهتر می­شود.

درواقع، گوگل سایت­ها را براساس نظرات کاربران اولویت بندی می­کند و با توجه به مدت زمانی که کاربران در یک سایت صرف می­کنند، رتبه آن سایت را بالا یا پایین می­برد. به همین دلیل است که خیلی از سایت­های معتبر و موفق در سایت خود قسمتی قرار می­دهند تا کاربران بتوانند کامنت بگذارند و با یکدیگر تبادل نظر کنند؛ اما این موضوع تنها بخش کوچکی از کامنت مارکتینگ را تشکیل می­دهد.

بخش بزرگی از این تکنیک شامل کامنت گذاشتن در سایت­های دیگر است. درواقع، شما با کامنت گذاشتن در سایت­های مرتبط، سایت خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار می­دهید و اگر شیوه درست کامنت گذاشتن را یاد بگیرید، می­توانید از این روش کاربران را جذب کار خود کنید.

توجه داشته باشید که فقط کامنت گذاشتن مهم نیست؛ بلکه شما باید هوشمندانه کامنت گذاشتن را تمرین کنید تا تلاش­هایتان نتیجه عکس ندهد. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا هوشمندانه کامنت گذاشتن را یاد بگیرید و با بهترین شکل کامنت مارکتینگ آشنا شوید

چگونه به بهترین شکل کامنت مارکتینگ انجام دهیم؟

۱. اول مقاله را بخوانید، بعد کامنت بذارید

اولین قدم برای اجرای کامنت مارکتینگ، خواندن کامل مقاله­ها و کامنت­های مربوط به آنها است. این موضوع در نگاه اول بسیار ساده به­نظر می­رسد اما نادیده گرفتن آن نتایج بدی به­همراه خواهد داشت. برای اینکه کامنت یک بازدیدکننده در سایت تایید شود، آن کامنت باید مربوط به موضوع مقاله باشد. اگر گوگل تشخیص دهد که کامنت­ شما از بحث مقاله خارج است، حق کامنت گذاشتن را از شما می­گیرد و در مواقع شدیدتر شما را جریمه می­کند.

بنابراین، برای اینکه در کامنت مارکتینگ به دردسر نیافتید لازم است که از موضوع مقاله­ها کاملا آگاه باشید و این آگاهی با خواندن یک یا دو بند از مقاله به­دست نمی­آید. از آن گذشته، صاحبان سایت قابلیت کنترل کامنت­ها را دارند و اگر تشخیص دهند که کامنت شما هیچ ربطی به مقاله آنها ندارد و فقط برای تبلیغ گذاشته شده است، می­توانند آن را حذف کنند.

اما چرا خواندن کامنت­های کاربران دیگر ضروری است؟

برای اینکه کامنت شما مورد توجه کاربران دیگر قرار بگیرد، باید محتوایی جدید و خاص داشته باشد. شما با خواندن بقیه کامنت­ها مطمئن می­شوید که نظر شما تکراری نباشد تا توجه کاربران دیگر را جلب کند.

علاوه بر آن، شما می­توانید در بعضی از بحث­هایی ایجاد شده در این قسمت شرکت کنید تا اعتبار خود و محتوای­تان را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که این مکالمه­ها باید مبحث­های قوی و مفیدی باشند.

۲. به محتوای کامنت خود اهمیت دهید

مهمترین نکته مرتبط بودن آن با مقاله است. به همین دلیل شما باید قبل از هرکاری مقاله را مطالعه کرده و نقطه مشترک­های آن با کار و محتوای خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر شما ایده­های زیادی برای نوشتن دارید؛ اما هیچ ارتباطی بین آنها و مقاله پیدا نکردید، اصلا کامنت نذارید!  زیرا کاربران برای آگاهی درمورد یک موضوع خاص آن مقاله را می­خوانند و کامنت­های بی­ربط شما فقط باعث آزار آنها می­شود. درنتیجه به­جای جذب بازدید کننده، بیشتر کاربران را از خود دور می­کنید.

نکته دیگر خاص بودن آن است. انتظار نداشته باشید که با نوشتن چند کلمه ساده و ایده­های تکراری کاربران دیگر شما را جدی بگیرند.

کامنت شما باید جوری نوشته شود که کاربران دیگر به چشم یک متخصص به شما نگاه کنند و تنها زمانی این اتفاق می­افتد که نظرات جدید و تخصصی یا راه­کارهای متفاوت ارائه دهید. برای این کار می­توانید ابزار و منابع جدید معرفی کنید، از تجربیات خود بنویسید یا از آمار و ارقام موثق استفاده کنید.

بعضی اوقات اتفاق می­افتد که شما درمورد موضوع مقاله هیچ تخصصی ندارید، در این صورت بهترین روش سوال پرسیدن در قسمت کامنت است. فقط لازم خود را در یک اتاق کنفرانس تصور کنید که نویسنده مقاله درحال ارائه آن است. در این شرایط چه سوالی از نویسنده خواهید پرسید؟

اما اگر فکر می­کنید سوال پرسیدن به کامنت مارکتینگ شما لطمه می­زند سخت در اشتباه هستید! اتفاقا این نوع­ها نشان­دهنده دقت شما در خواندن مقاله است و خیلی مورد توجه نویسنده قرار می­گیرد. بنابراین، به­جای انتقال اطلاعات ناقص خود، سوال­های مرتبط مطرح کنید.

۳. هدف اصلی خود از کامنت گذاشتن را پنهان نکنید

افراد زیادی هستند که فکر می­کنند کاربران دیگر نباید از هدف اصلی آنها برای کامنت گذاشتن باخبر شوند؛ اما اشتباه نکنید! اگر شما می­خواهید از این روش برای جذب مخاطب استفاده کنید بهترین گزینه روراست بودن است!

هرگز سعی نکنید که کار یا محتوای خود را به­طور غیرمستقیم تبلیغ کنید چون صاحب سایت و کاربران متوجه زیرکی شما خواهند شد. بهترین کار این است که به­طورکامل و شفاف ارتباط آن مقاله با کار یا محتوای خود را بیان کنید. صادق بودن در این زمینه به نفع شماست و باعث جلب توجه کاربران می­شود.

در این بخش نکات اساسی برای کامنت مارکتینگ را بیان کردیم. تمام افرادی که در این زمینه مشغول به کارند باید این نکات را در نظر داشته باشند. اما آیا این ویژگی­ها برای موفقیت در این بخش کافی هستند؟

در ادامه چند تکنیک مهم دیگر را معرفی می­کنیم که شما را از بقیه افراد در این زمینه متمایز خواهد کرد. پس ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید مثل حرفه­ای­ها کامنت بذارید!

تدوین استراتژی محتوایی با راز

چند تکنیک مهم در کامنت مارکتینگ

تمام تمرکز خود را فقط بر تبلیغ کسب وکارتان نگذارید

گرچه هدف اصلی شما از کامنت گذاشتن تبلیغ کسب وکارتان است؛ اما در مرحله اول محتوای شما باید جلب توجه کند. پس وقت بیشتری صرف ایجاد محتوای مناسب برای تبلیغ کنید تا مخاطب بیشتری جذب کنید.

در کامنت خود نویسنده مقاله را خطاب کنید

پشت هر مقاله­ای که در اینترنت می­خوانید یک فردحقیقی، درست مثل خود شما وجود دارد که منتظر دیده­شدن است. درواقع نویسنده­های مقالات دوست دارند که در کامنت­ها خطاب شوند! این کار ثابت می­کند که شما ربات نبوده و مهمتر از آن یک کاربر واقعی و مودب هستید که به نویسنده مقالات اهمیت می­دهید.

به نظر نویسنده مقاله و کاربران دیگر احترام بگذارید

توجه داشته باشید که احترام گذاشتن به این معنا نیست که حق مخالفت با نظر دیگران را ندارید، درواقع مخالفت اگر با احترام و مهربانی بیان شود، می­تواند بحث­های مفید و طولانی ایجاد کند. احترام گذاشتن به­معنای درست مخالفت کردن است؛ برای مثال شما برای اینکه به نظر دیگران احترام گذاشته باشید می­توانید برای بیان مخالفت، اول به نکته­های مثبت نظر آنها اشاره کنید تا بارمنفی نظر شما کاهش پیدا کند.

از اسم واقعی خود استفاده کنید

یکی از رایجترین اشتباهات در زمینه دیجیتال مارکتینگ این است که افراد از اسم واقعی یا کامل خود استفاده نمی­کنند. توجه داشته باشید که ارتباط کاری با مردم در فضای مجازی مانند دنیای واقعی است؛ بنابراین فقط استفاده از اسم کوچک برای  اعتبار کسب­ وکار شما کفایت نمی­کند. اسم فامیلی شما چیزی است که شما را از افراد دیگر متمایز می­کند پس از آن به سود خود استفاده کنید!

از لحن رسمی و مودبانه خارج نشوید

در کامنت خود از کلماتی مانند "لطفا" یا "ممنون" استفاده کنید ، به­خاطر داشته باشید که شما برای کسب وکار خود کامنت می­گذارید پس لحن رسمی خود را حفظ کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله خواندید، کامنت مارکتینگ اگر به روش درست انجام شود می­تواند تاثیر زیادی در سئوی سایت شما و درنهایت بهبود کسب وکارتان داشته باشد.

تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ راز در این مقاله سعی کرده است که تمام اطلاعات لازم برای کامنت مارکتینک را در اختیارتان قرار دهد تا شما بتوانید به بهترین شکل آن را انجام داده و ارتباطات کاری خود و کسب وکارتان را گسترش دهید.

بازاریابی محتوایی همراه با راز

منبع: inspirationfeed

مطالب مرتبط:

سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌ های اجتماعی چیست؟ همه چیز درباره سئو داخلی تولید محتوا و هر آنچه باید درباره آن بدانید تقویم محتوایی شبکه های اجتماعی، معجزه‌ای در بازاریابی راهنمای صفر تا صد مدیریت شبکه های اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات