چرا هزینه حق اشتراک نماوا و فیلیمو تقریبا دو برابر گران شد؟

پیگیری‌های دیجیاتو از نماوا حکایت از این دارد به طور کلی دلیل گران شدن هزینه اشتراک را رشد تولیدات اختصاصی و هزینه بر در این سرویس است. مستقل شدن دو پلتفرم یک بازار رقابتی را ایجاد کرده و حالا همانطور که در رسانه‌ها گفته شده، هر دو پلتفرم محتوای اختصاصی دارند که به زودی قرار است بیشتر روزهای هفته از آنها پر شود. تیم نماوا با وجود اینکه تلاش زیادی کردند تا هم با ایجاد عناوینی چون پردیس نماوا؛ سینما را زنده نگه دارند و محتوای اختصاصی با کیفیتی نیز تولید کنند؛ با این وجود کماکان چالش عدم فرهنگ کپی رایت در کشور نیز به آنها ضرر مالی زده است. البته باید گفت که در هر حال اینکه کاربران با داشتن اکانت نتفلیکس می‌توانند به انبوهی از محتواهای باکیفیت روز دنیا دسترسی داشته باشند، شکی نیست و محتواهای تولید شده در VODهای ایرانی مخاطب خاص خودش را دارد وگرنه از نظر کیفیت و تنوع به هیچ وجه با جایی مثل نتفلیکس قابل مقایسه نیست. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود مبنی آیا ممکن است این افزایش قیمت ریزش کاربر به همراه داشته باشد و مانع از رشد این پلتفرم شود؟ به نظر می‌رسد تیم نماوا در ماه‌های اخیر تلاش کردند این افزایش قیمت را با ایجاد پروموشن‌های مختلف برای کاربران جبران کنند. اما آیا با ساترا در مورد این افزایش قیمت‌ها صحبت شده و نظر این سازمان درباره افزایش قیمت هزینه پلتفرم‌ها چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بر اساس تحقیقات دیجیاتو ساترا در حال تحقیق روی این موضوع است و قرار است اظهار نظر رسمی خود را به زودی ابلاغ کند. اینکه آیا کاربران به سمت سایت‌های دانلود می‌روند یا خیر نیز را آینده تعیین می‌کند اما چیزی که واضح است اینست که محتوای اختصاصی تولید شده در نماوا اعم از تولیدات و دوبله‌ها به نحوی است که مخاطبین خاص خودش را دارد و در سایت‌های دانلود محتوا به شکل دیگری (سانسور نشده و یا با زیرنویس گاه بی‌کیفیت) عرضه می‌شود. «محمد جواد شکوری مقدم» مدیرعامل فیلیمو در گفتگو با روزنامه صبح نو درباره گران شدن هزینه این اشتراک گفتگویی انجام داده و دلیل گران شدن هزینه‌ها را افزایش تولیدات اختصاصی دانسته است. او با ذکر این نکته که در سال آینده قرار است هر ۶ روز برنامه اختصاصی از فیلیمو پخش شود گفته که هزینه این تولیدات باید از کاربران گرفته شود: شکوری مقدم در پاسخ به این سوال چقدر از هزینه ساخت یک سریال ۴۰ میلیارد تومانی را از طریق خرید اشتراک مخاطبان تامین می‌کنید؟ اعلام کرد که همه هزینه را از آنها می‌گیرد چرا که منبع درآمد دیگری وجود ندارد.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات